Welke monitors heb jij?

Welke monitors heb jij?

• Spirit absolute 2

Stemmen: 40 6,4%
  • Behringer Truth

Stemmen: 49 7,9%
  • Tannoy Reveal (active)

Stemmen: 48 7,7%
  • Event 20/20 (Bas)

Stemmen: 9 1,4%
  • Genelec 10xx

Stemmen: 35 5,6%
  • Mackie HRx24

Stemmen: 33 5,3%
  • Alesis

Stemmen: 58 9,3%
  • Adam

Stemmen: 22 3,5%
  • Yamaha NS10(m)

Stemmen: 8 1,3%
  • Krk Vx

Stemmen: 35 5,6%
  • Samson Resolv

Stemmen: 12 1,9%
  • Dynaudio BM-xxa/p

Stemmen: 38 6,1%
  • PMC TB2

Stemmen: 6 1,0%
  • Zelfbouw

Stemmen: 9 1,4%
  • Hij staat er niet bij

Stemmen: 221 35,5%

• Totaal aantal stemmers
    623
Origineel geplaatst door fuse
Bert's Beddenparadijs natuurlijk.

Ok, dan is t goed, was al bang dat t voor: "Sjonnies Speaker Kiloknaller" zou worden gebruikt,
want dan had ik gepast!

Roland DS-30 A

DS-30A-rear-small.jpg
DS-30A-small.jpg

Wat een poepies uh? :kroon:

Ik heb de Mackie Hr824, beste aankoop in mijn studio. Vroeger had ik de Alesis Monitor one's, ik had altijd problemen met afmixen (verschrikkelijk irritant), maar nu klinkt mijn muziek gewoon goed als ik zorg dat het goed klinkt op de Mackie's. Ze geven ook veel meer details weer dan de Alesis monitors, wanneer je ze naast elkaar hoort, hoor je dat ook erg duidelijk.

Het actieve gedeelte van de speakers is zowel een voordeel als een nadeel, het voordeel is dat de versterker helemaal afgesteld is op de monitor, maar een nadeel is dat de speaker altijd keihard staat, en dat de background noize van mijn soundcard (Hammerfall) tot maximaal wordt versterkt (het is maar heel miniem, maar desalnietemin toch irritant vooral als je er op let, ik denk dat het met de vans te maken heeft in de pc), ik gebruik nu een interne uitbreidings d/a convertor, ik denk dat ik maar moet overstappen naar een externe shielded ofzo.

Ik heb de truth's maar ik twijfel nog een beetje over de kwaliteit van die dingen... Ik laat ze altijd zo droog mogelijk klinken en meestal klinkt het dan op andere speakers wel goed..

tannoy reveal active
+
lekker k**** (klote)klinkende hifi boxen (altijd handig)

veel tannoys als ik de poll zo eens bekijk

van spirit folio SX naar samson servo 170 naar spirit absolute zero. en die hele trits gaat er dit jaar uit voor een grote audio interface en HR824's.

Als alles goed gaat krijg ik van de week m'n Tapco S-5's binnen.

tapcos51.s.jpg

't Zijn vrij nieuwe actieve monitors, designed by Mackie.

Mijn selectiecriteria:
-Grootte (PC speaker formaat)
-Kwaliteit (referentiekwaliteit hoeft niet, wel lekker mee-komen in vergelijking met m'n Sennheiser 580 koptelefoon)
-Prijs
-Prijs
-Prijs

Besteld bij Univers-Sons voor 365 Euro per paar + 15 Euro bezorgkosten.
Da's in ieder geval een berg minder dan Feedback's 229 Euro per stuk.

Enige nadeel: ik heb ze niet kunnen beluisteren.
Dat heb ik bij Feedback wel gedaan met de KRK V4's, de ESI nEear5's, de kleinste Phonics en de Rolandjes DS30.
Ik vond de KRK's erg duur (anders was 't 1e keuze, en trouwens: om onduidelijke redenen niet meer leverbaar ofzo) en de ESI's absoluut geen verbetering t.o.v. standaard PC speakertjes.
Het verschil tussen de KRK's en de anderen kon ik zo 'vlug' - op 'n cd'tje en een medewerker die welwillend een paar keer 'n knopje omswitchde - toch niet objectief beoordelen. Andere vergelijkingsmogelijkheden zijn er niet echt, ik denk dat je daar vooral in de praktijk achter komt. En natuurlijk dus ook de mening van gebruikers en de pers.

Daarom: In deze thread werden de Tapco's al kort besproken (weinig hands-on referenties), maar Sound-on-Sound heeft net deze maand een lovend review geplaatst. Dàt gaf voor mij persoonlijk de doorslag.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Als alles goed gaat krijg ik van de week m'n Tapco S-5's binnen.

tapcos51.s.jpg

't Zijn vrij nieuwe actieve monitors, designed by Mackie.

Mijn selectiecriteria:
-Grootte (PC speaker formaat)
-Kwaliteit (referentiekwaliteit hoeft niet, wel lekker mee-komen in vergelijking met m'n Sennheiser 580 koptelefoon)
-Prijs
-Prijs
-Prijs

Besteld bij Univers-Sons voor 365 Euro per paar + 15 Euro bezorgkosten.
Da's in ieder geval een berg minder dan Feedback's 229 Euro per stuk.

Enige nadeel: ik heb ze niet kunnen beluisteren.
Dat heb ik bij Feedback wel gedaan met de KRK V4's, de ESI nEear5's, de kleinste Phonics en de digitale Rolandjes (even type vergeten) maar ik vond de KRK's te duur (anders was 't 1e keuze, en trouwens: om onduidelijke redenen niet meer leverbaar ofzo) en de ESI's absoluut geen verbetering t.o.v. standaard PC speakertjes.
Het verschil tussen de KRK's en de anderen kon ik zo 'vlug', op 'n cd'tje en een medewerker die welwillend een paar keer 'n knopje omswitchde toch niet objectief beoordelen. Andere vergelijkingsmogelijkheden zijn er niet echt, ik denk dat je daar vooral in de praktijk achter komt. En natuurlijk dus ook de mening van gebruikers en de pers.

Daarom: In deze thread werden de Tapco's al kort besproken (weinig hands-on referenties), maar Sound-on-Sound heeft net deze maand een lovend review geplaatst. Dàt gaf voor mij persoonlijk de doorslag.

Hoe ga jij die gasten betalen?
Wat zijn de mogelijkheden (mijn Frans ist petit peu slecht:D ) qua betaal condities?
Laat even weten hoe ze klinken/bevallen.

Qua "klinken": nog 40 uurtjes slapen/werken/eten etc. dan zijn ze er (zoals beloofd, maar ik geloof er geen :kont: van... :))

Betalen: avec le carte du credite. Pas de problème monsieur.
Nou ja, da's een leugen, het koste een paar mailtjes heen ende weer. Maar... opgelost, zo verzekerde men mij.

Die 'gasten' zijn tot nu toe zover ik weet ene Marie Lefeuvre (Directrice d'Univers Sons).
En die spreekt wel (simpel) engels. Als je je vragen in hetzelfde olé-paella formaat houdt, is er dus geen probleem.
Geen klachten ook over bereikbaarheid (da's anders nog wel es een punt bij goedkope www-shoppies).

Back