Welke monitors heb jij?

Welke monitors heb jij?

• Spirit absolute 2

Stemmen: 40 6,4%
  • Behringer Truth

Stemmen: 49 7,9%
  • Tannoy Reveal (active)

Stemmen: 48 7,7%
  • Event 20/20 (Bas)

Stemmen: 9 1,4%
  • Genelec 10xx

Stemmen: 35 5,6%
  • Mackie HRx24

Stemmen: 33 5,3%
  • Alesis

Stemmen: 58 9,3%
  • Adam

Stemmen: 22 3,5%
  • Yamaha NS10(m)

Stemmen: 8 1,3%
  • Krk Vx

Stemmen: 35 5,6%
  • Samson Resolv

Stemmen: 12 1,9%
  • Dynaudio BM-xxa/p

Stemmen: 38 6,1%
  • PMC TB2

Stemmen: 6 1,0%
  • Zelfbouw

Stemmen: 9 1,4%
  • Hij staat er niet bij

Stemmen: 221 35,5%

• Totaal aantal stemmers
    623
Origineel geplaatst door screech powers
niet omdat ze te duur zijn voor wat je er voor krijgt?

ik sta op het punt monitors te kopen.. heb wat geld en dacht.. laat ik het meteen goed doen..
dus ik neem de bm15a in overweging..
maar als er een monitor van dezelfde kwaliteit is voor minder geld doe ik dat natuurlijk liever..

maar dit is misschien een andere discussie..

Ow nee zeker niet. Ze zijn geniaal, en als ik het had kunnen betalen had ik ze zeker gekozen, maar in mijn kleine ruimte en met mijn beperkte studentenbudget ben ik meer dan tevreden met het kleine broertje, de BM5A's.

Mordaunt Short avant 902. Ik heb behoorlijk wat luistersessie gehad maar deze vond ik in deze prijsklasse het mooist klinken. Ik heb ze hangen aan een Sansui au-d9. Met een of andere over de top dure plug van PC naar versterker.

Kawai km-60s monitors

en ergens in een hoek absolut2's + ra/100 alesis versterker.

een setje absolute 2's met een Yamaha huis tuin en keuken versterker
bevalt prima voorlopig..

Op mn verlanglijstje staat nog een setje echte Jacobi's :)

Setje Alesis Active MK2.

Wat een Sublaag komt daaruit zeg!!!! Moet je wel van houden.

Lijkt wel op een booming-system wat je wel eens in die Hispanic lowriders tegenkomt. Oef
Als je hier een 808kick doorheen trekt......

Ik heb allebei de basspoorten dichtgepropt en nog trillen de fotolijsten van de muur....

JBL 4312A :-) D'r moet nog wat padding onder, want nu dreunt mijn hele setup mee :( En ik wil er eigenlijk nog een subje bij (nee dat is niet tegenstrijdig :) ). Ik heb nog een setje van deze monitoren in de woonkamer staan in combinatie met twee JBL subs en dat klinkt bijzonder prettig. Nou ja, voor mij dan. De buren zullen het wel wat minder vinden denk ik :D)

studio.jpg

Setje KRK Rockit 8's
en setje Alesis Monitor Two's (om lekker mee te blazen)
en setje Philips MFB 544's voor in de woonkamer...

Genelec 1032APM ->> Geweldig!! Door deze speakers ontdekte ik hoe bagger de acoustiek van m'n studio was :(
Moest meteen langs de schuimrubberkoning voordat ik verder kon. Ik had de 1032's in een andere studio gehoord en wist hoe ze moesten klinken. Een andere opstelling van de Genelecs en wat schuimrubber tegen de muur heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik weer kon slapen. :)

@ Lynxxx, heb je nou niet last van een enorme bass boost? Aan de hand van je foto lijkt mij dat de lage frequencies enorm worden geboost doordat je monitors dicht bij vele hoeken zijn.

Adam P33a's => heel tevreden van nog steeds! Ik had eerst mackie hr824's, maar de adams blazen deze weg. Nog geen seconde spijt gehad dus.

Origineel geplaatst door Raph
@ Lynxxx, heb je nou niet last van een enorme bass boost? Aan de hand van je foto lijkt mij dat de lage frequencies enorm worden geboost doordat je monitors dicht bij vele hoeken zijn.

Het valt erg mee, het is wel iets meer dan eerst, maar dat vind ik eigenlijk niet zo heel erg want anders was de bas naar mijn idee net aan de te lage kant. De achterwand loopt schuin, maar de zijwanden zijn bijna 1.5 meter van de monitors verwijderd dus akoestische koppeling met de wanden is minimaal.

Mackie HR 624
Ooit in een studio van n technoproducer gehoord en ik was direct verkocht...
Nog geen spijt van gehad maar gelukkig ook voor dat geld...goeie klank, kan al eens wat harder gezet worden zonder clipgevaar ;-)
Al denk ik dat ik uiteindelijk misschien even blij zou zijn met half zo goedkope Alesis Monitor One MKII ...is immers puur hobbygewijze bij mij (bovenop full time job) en dus niet om muziek voor platenlabels op af te mixen...dus misschien 'er een beetje over'...tja, da's dan de schuld van het geld dat ze me voor de full time toestoppen ;-)

Samson Resolve. Vond de prijs/ kwaliteit verhouding goed....vindt ook dat als je een hoop geld wil uitgeven aan monitors je dat ook voor het mengpaneel moet doen...en daar had ik nou eenmaal geen zin in!

Had altijd een Alesis RA 300 met Tannoy Reveal's wat goed beviel. Heb deze set net verkocht omdat ik met
een prijsvraag in het blad Interface een set Emes Kobalts heb gewonnen :okdan:

Wat mij opvalt iis het goede stereobeeld en het opvallend goed laag voor deze relatief "kleine" speakers.

www.synthax.nl/emeskobalt.html

gefeliciteerd baseman 8~ masselpik, ik ben een beetje jaloers hoor.

@

Dynaudio BM5.....errug leuk...

[Sales Afdeling] Deze gaan binnenkort in de handel...dus houd het Aanbod forum in de gaten :D [/Sales Afdeling]

:D

Niet lang geleden begonnen en heb toen voor € 89 per stuk (B-Stock) Behringers Truth 2031A gekocht.
Wat ik zeg......zit er nog niet lang in maar ik denk niet dat ik veel betere actieve monitors heb kunnen kopen voor dat geld.

En geluidtechnisch vind ik ze erg strak...............Maar ja.......de één zal me voor gek verklaren :stupid .....de ander is het wel met me eens.:halleluja

SMAKEN VERSCHILLEN......maar ik ben er blij mee }:|

B2031_lg.jpg

Back