Welke monitors heb jij?

Welke monitors heb jij?

• Spirit absolute 2

Stemmen: 40 6,4%
  • Behringer Truth

Stemmen: 49 7,9%
  • Tannoy Reveal (active)

Stemmen: 48 7,7%
  • Event 20/20 (Bas)

Stemmen: 9 1,4%
  • Genelec 10xx

Stemmen: 35 5,6%
  • Mackie HRx24

Stemmen: 33 5,3%
  • Alesis

Stemmen: 58 9,3%
  • Adam

Stemmen: 22 3,5%
  • Yamaha NS10(m)

Stemmen: 8 1,3%
  • Krk Vx

Stemmen: 35 5,6%
  • Samson Resolv

Stemmen: 12 1,9%
  • Dynaudio BM-xxa/p

Stemmen: 38 6,1%
  • PMC TB2

Stemmen: 6 1,0%
  • Zelfbouw

Stemmen: 9 1,4%
  • Hij staat er niet bij

Stemmen: 221 35,5%

• Totaal aantal stemmers
    623
Heb net 2 maanden Dynaudio's bm5a, heerlijk.
Nu klinken mn mixen breder, ben er dus zeer content mee.
Had Mackies hr24(?) de grote dus. Maar dit gaat toch veel verder in het hoog en mid.

Beste aanschaf ooit, in mn studio.

De behringer truth lijn, klinken helemaal niet slecht, als je kijkt naar de kosten. En zijn behoorlijk ''eerlijk''

Ik heb:

Behringer truth 2030 P
Spirt absolutes 2 (deze gaan zeer vermoedelijk weg)
Mackies H824

mackie-hr-824.jpg
p21508561b.jpg
mackie-hr-824.jpg

je kan het beste met 3 monitors werken :peukie:

ESI nEar 05, voldoen voor mij prima.

Origineel geplaatst door Hazes
wil je eens een fotootje plaatsen van je zelfbouwers?

Beetje laat, maar bij deze. Let overigens niet op de kleur. Ik moest een kleur kiezen om te verven en bedacht in een baldadige bui "kauwgombal"roze... Ga waarschijnlijk binnenkort een ander kleurtje proberen. Dat roze bigint af en toe een beetje op mijn zenuwen te werken...

Origineel geplaatst door mavn
..... Dat roze bigint af en toe een beetje op mijn zenuwen te werken...
[/URL]

:erm: je meent 't...

Maar ze zijn wel mega-uniek en eyecatching! 8)
Ook leuk is zwart met gaffer tape textuur.

Beetje laat, maar bij deze. Let overigens niet op de kleur. Ik moest een kleur kiezen om te verven en bedacht in een baldadige bui "kauwgombal"roze... Ga waarschijnlijk binnenkort een ander kleurtje proberen. Dat roze bigint af en toe een beetje op mijn zenuwen te werken...

Tsja die kleur.. Wel zie ik meteen dat de kast zeer netjes afgewerkt is en dat is veel belangrijker. Is dit een kant en klaar Vifa bouwpakket of heb je de speaker ook zelf ontworpen? En wat voor Amp hangt hier aan?

Heb zelf een setje Vifa impuls gebouwd, die zijn mat paars geworden... :bekdicht:

De monitors uit de studio van Scissor Sisters?

Een Theorie:

Een Theorie:

Ik denk dat die Alesis speakers nu op dit moment de beste speakers zijn voor beginnende en gevorderde muzikanten aangezien het feit dat het merendeel ze in de studio heeft staan.

tis maar een theorie...

Re: Re: Een Theorie:

Origineel geplaatst door Ro9
Ik denk dat de aantrekkelijke prijs/kwaliteit verhouding oorzaak is vh feit dat veel (beginnende) muzikanten ze hebben staan.
Dit wil niet automatisch zeggen dat het de beste zijn ,alhoewel ze wel erg goede reviews krijgen.

Ik ben er in ieder geval door verleid, ik heb er een setje staan (de active 620's) en ik ben zeeer tevreden:okdan: !!

Dit wil niet automatisch zeggen dat het de beste zijn ,alhoewel ze wel erg goede reviews krijgen.

Ik ben er ook niet ontevreden mee. Reviews zeggen trouwens niet alles. Menigeen hier op het forum prijst de KRK RP8's de hemel in, terwijl er laatst op een mailinglist berichten voorbij kwamen dat het zo ongeveer de slechtse monitors waren die er gemaakt zijn tenzij je muziek maakt die voornamelijk uit bas bestaat. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen, en niet iedereen luistert op dezelfde manier (en vooral niet: in dezelfde ruimte en op hetzelfde volume) af. De Alesis M1 520's gaan niet hard, maar dat hoeft voor mij ook niet (ik wordt al oud ;) ).

Origineel geplaatst door Flesje
Tsja die kleur.. Wel zie ik meteen dat de kast zeer netjes afgewerkt is en dat is veel belangrijker. Is dit een kant en klaar Vifa bouwpakket of heb je de speaker ook zelf ontworpen? En wat voor Amp hangt hier aan?

Heb zelf een setje Vifa impuls gebouwd, die zijn mat paars geworden... :bekdicht:

Ik heb ze gemaakt bij een keuzevakje bij mijn opleiding . Was een éénmalig ontwerp van die toenmalige docent. Hij heeft diverse zelfbouwers (van die kant-en-klaar paketten) ontworpen en hij was/is betrokken geweest bij diverse commericele projecten. Van monitors, hifi-luidsprekers en Pa. Ze zijn dus niet in de winkel te koop als pakket.

De reden dat ze er zo netjes uit zien is dat de buuropleiding een professionele houtzaag machine heeft staan waar de gemiddelde Gamma jaloers van wordt. We waren met een mannetje 12 bij dat project er moesten dus bijvoorbeeld 2x12=24 zijkanten worden gezaagd. Alle 24 waren werkelijk identiek! en zonder enige vorm beschadiging. Lijmen die handel, schuren, verven, klaar.

De speakers zelf zijn van vifa (woofers) en Scanspeak (tweeters). Zijn industrie modellen en serienummers zijn dus verwijderd... Anders zou iemand een Dynaudio speaker uit elkaar kunnen gaan schrooeven en ze namaken. Hij heeft ze kunnen krijgen tegen groothandel inkoopprijs, ex BTW en Korting. Alles bij elkaar koste het ong 850 euro. Ik durf ze dan ook met gemak tegen monitors van 1000 á 1200 p/st te zetten. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ze vallen kwalitatief absoluut binnen die categorie.

Ze hangen nu nog aan een Harman Kardon versterker. Dat levert opzich redelijk kwaliteit. Ik wil daarom ook wachten om een keer écht geld uit te geven aan iets goeds. Ik ga er geen Alesis van 300 euro aan hangen. Dat kleine verschil is mij die prijs niet waard.

Back