[TERUGBLIK 2003] Beste nieuwe album?

Hanz

Anonieme Analogist
Het is weer zo ver - December, waarin traditioneel een terugblik op wat er dit jaar is gebeurd op allerlei gebied.
Om die reden leek het me leuk een setje threads te openen waar iedereen de hoogtepunten & dieptepunten (doch immer relevant voor 't DSF) van het jaar kan plaatsen.

Ik heb de volgende threads geplaatst, zodat er wat ordening in kan worden gebracht.
Gaarne on-topic posten... :) Dus niet alles bij elkaar, maar sorteren per thread!
Reacties in het kader van feedback / commentaar kan je ook altijd naar me PB'en.

[TERUGBLIK 2003] Beste nieuwe album?
Ik denk hierbij aan enigzins bekende artiesten, dus 'commercieel' verkrijgbare cd's / dvd's enzo.

[TERUGBLIK 2003] Meest tegenvallende nieuwe album?
Ook hier geldt: enigzins bekende artiesten, 'commercieel' verkrijgbare cd's.

[TERUGBLIK 2003] Beste nieuwe synth-product?
Zowel hard- als software. Toongenerators, sequencers, plugins, effecten whatever.

[TERUGBLIK 2003] Meest tegenvallende nieuwe synth-product?
Ook hier: hard- en software, alles rondom synth-gerelateerde muziekproductie.

Laatst gewijzigd:
Evanescence - Fallen,

mooie zangeres en strak gemixed....

Kylie, zoals altijd wanneer er een album uitkomt. :D En toch ook de nieuwe Plastikman, Closer. Eerst denk je, is dit alles en vervolgens gaat ie toch boeien. Steeds meer en meer. Superrrr...

Ik was persoonlijk erg blij met "SIDOLOGIE" van forumlid Marcel Donné.
Niet vernieuwend, wel errrrg goed gemaakt en natuurlijk pure nostalgie... ;{

marcel_donne-sidologie.jpg

...eh, Marcel, die is toch wel van dit jaar? ;)

Meer op 't commerciele vlak... moeilijk... ik vond 't maar stil aan het 'echte synth-helden'-front!

ik vond 3 van I-cube wel ERG vet...... maar ook het album van los amigos invisibles mag er zeker zijn!

Gridlock - Formless

Old skool IDM/Glitch zoals de oude Aphex Twin, en de eersteling van Autechre, maar dan beter!

Origineel geplaatst door Christov
oja alles van de neptunes was kut

Neptunes zijn niet kut, hun nummers zitten als een dijker in elkaar, en zijn bij vlagen zelfs vernieuwend. Over smaak valt natuurlijk te twisten,,,, maar de rest niet.

Voor de rest heb ik helemaal geen nieuwe lp's gehoord :( ik moest me schamen

misschien geen synthologisch hoogtepuntje maar ik vind audiobullies wel een van de betere nieuwe acts van het jaar. Andere leuke albums waren IMHO te vinden onder Dave clarke en uiteraard basement jaxx.
Een onverwacht erg leuk cdtje was die van Ricardo Villalobos. Erg minimaal maar wel errug cool

Origineel geplaatst door UndErdOg
misschien geen synthologisch hoogtepuntje maar ik vind audiobullies wel een van de betere nieuwe acts van het jaar. Andere leuke albums waren IMHO te vinden onder Dave clarke en uiteraard basement jaxx.
Een onverwacht erg leuk cdtje was die van Ricardo Villalobos. Erg minimaal maar wel errug cool

Audiobullys idd
2 many dj's ook cool

Origineel geplaatst door bambamstudio
niet commerciaal maar wel goed: de soundtrack van Lord of the rings van Howard Shore
Die was goed ja!

toch verkies ik de nieuwe Plastikman boven LotR. Hoewel je je ook wel weer kan afvragen in hoeverre we hier nog van muziek kunnen spreken. :z

De grootste flop CD van het jaar is denk ik de nieuwste van Junkie XL :)

oeps, vergeet ik de nieuwste Radiohead. Was ook een toppertje hoor! :okdan:

hhmmzz... moeilijk kiezen....

Audiobullys zijn cool, in het bijzonder de Switch remix van Way too long. Een van de toffere plaatjes van het jaar. Ook wel verfrissend was Murder was the bass van D&K. Beuken, en een heel strakke productie met toch wel originele kanten. Leuk album was van de Thrills, maar dat heeft met synthesizers enzo weinig te maken... En Tiga is natuurlijk ook een puike artiest.

Top 2003:

Grandaddy - Sumday. Perfecte liedjes met veel gitaren, mellotrons, Solina's en Moogs.
The White Stripes - Elephant. Vet en Rauw. I like it.
Radiohead - Hail to the Thief. Pareltje na de wat magere Kid A en Amnesiac.

Back