hyperthreading

koediman

--<{(OoO)}>--
kom toch nog regelmatig verhalen tegen op 't net dat HT niet goed wil werken op een muziekpc. volgens deze SOS-thread hebben een hoop lui er meer last van als profijt.

mijn vraag dus.. welke ervaringen hebben mede synthforummers met HT? heb je't aan of uit staan en waarom?

alvast bedankt!

Draai een P4 3Ghz met Hyperthreading met allerlei mogelijke soorten softwarre... never experienced any problemos..

Origineel geplaatst door Erazotropa
Draai een P4 3Ghz met Hyperthreading met allerlei mogelijke soorten softwarre... never experienced any problemos..

Idem!

R.

Als deze vraag dan toch gesteld wordt.
Wie draait hier Cubase SX(2) op een HT PIV en hoe bevalt dat?

Origineel geplaatst door fuse
Als deze vraag dan toch gesteld wordt.
Wie draait hier Cubase SX(2) op een HT PIV en hoe bevalt dat?

Ik gebruik SX v2.01..

Moet zeggen dat dit zeeeeeeeer stabiel loopt hier...

Ik heb zelf:

Intel P4 3.066Ghz @ 533mhz, Hyperthreading
Asus P4G8X, Granitebay chipset, dual channel memory management
met 2x 512mb DaneElec geheugen
met een Leadtek TI4800, met 2x TFT aan die kaart..

Staat als een huis... :)

Laatst gewijzigd:
3.1 Ghz HT, P4BX, 1024DDR

Geen problemen, wordt er aan de andere kant ook niet warm van.

:biertje:

Ik werk op een P4-2,4Ghz (800Mhz FSB), 512MB 400Mhz DDR-Ram, 80GB SATA HD en no prob. 'k Moet XP nog wel een keertje echt goed installeren/fine tunen. Voor de rest echt geen problemen.

zoals bekend, HT technology kan alleen worden gebruikt in software die dat ondersteund bv. SX 2.01

En wat nog veel belangerijker is HT begint pas bij de P4 3.06/533FSB en P4 2.8 800FSB en naar boven,
en een 800 FSB mobo.

als je software/cpu en/of mobo niet aan deze specs voldoet, hoort HT op je mobo 'by default'
uit te staan, als dat al niet het geval is.

horses mouth

Origineel geplaatst door koediman
bedankt voor de reakties... ik zie HT al weer wat rooskleuriger in :)

en paul... klik ff op de link en je ziet wat ik bedoel.

oooohhwww :o:

Mijn configuratie ziet er als volgt uit:
P4 @ 3GHz, 800 FSB, HT enabled
ASUS P4C800 Deluxe
1024 MB Corsair TwinMX DDR (2x 512)
M-Audio Audiophile

Cubase SX 2.01 wil hier nogal eens crashen maar dit gebeurt slechts bij 2 projecten die oorspronkelijk in SX 1.06 begonnen zijn. Beide projecten maken gebruik van de superwave p8 VSTi.. Ik draai Cubase SX 2.01 pas een paar dagen dus heb het voor de rest nog niet uit kunnen zoeken.

Superwave crasht hier ook.. het geluid blijft hangen, maar cubase zelf draait gewoon door... ;)

A Know bug problem..

Je kan nu rustig gaan slapen :gaap: het ligt niet aan je systeem :)

Kennen jullie de chipsets van jullie synths ook zo goed? ;)

Als je al problemen hebt met software op PC zal de oorzaak eerder liggen bij een verkeerd gekozen moederbord en niet door HT.
Met vreugde kan ik zeggen dat mijn Asus P4P800 draait als een trein :)

Heb superwave op diverse systemen geprobeerd, ook non HT, maar bij 2 of meer superwaves inladen, crasht ie random...

Ik hoor het ook van meerdere... met andere vst's heb ik geen problemen, heb zelfs een nummer hier waar 18 vst's in zijn geladen.. en draait als een raket! :) je doet superwave erbij, en alles hangt...

Toch, als ik HT in Cubase SX2 disable loopt ie een stuk stabieler. Meerdere Superwaves te gelijk lukt nu ook (weer, net als in SX 1.0xx)

Laatst gewijzigd:
dude.. heb jij een 533mhz cpu MET Hyperthreading? waar haal je die vandaan?
of heb je iets overgeklokt?

Origineel geplaatst door Erazotropa
Ik gebruik SX v2.01..

Moet zeggen dat dit zeeeeeeeer stabiel loopt hier...

Ik heb zelf:

Intel P4 3.066Ghz @ 533mhz, Hyperthreading
Asus P4G8X, Granitebay chipset, dual channel memory management
met 2x 512mb DaneElec geheugen
met een Leadtek TI4800, met 2x TFT aan die kaart..

Staat als een huis... :)

Intel heeft een 3.06 GHz Hyperthreading processor in het assortiment (gehad) die met een Front Side Bus van 533 werkte. Nu zijn die 533 processoren vrijwel niet meer te vinden en allemaal vervangen door versies met een 800 FSB.

Back