hyperthreading

Yup same here, 2.8Ghz@800Mhz FSB HT op een MSI 875i met 2x 512DDR400Mhz PC3200 geheugen, retestabiel :D

gr. Mario

Ik heb een 2,6 gig met HT, moet ik HT nu eigenlijk nog activeren ofzo? Of staat het standaard aan?

Oftewel, hoe kan ik checken dat het aan staat?

GR, Sander

Ik heb een 2,6 gig met HT, moet ik HT nu eigenlijk nog activeren ofzo? Of staat het standaard aan?

Meestal wel maar ik zou voor de zekerheid wel ff je bios checke!!

gr. Mario

Origineel geplaatst door trash
Ook logic users met versie 5.5.1 of 5.3,met ht aan en zonder problemen?

Alleen maar gezeik en problemen, HT aan of uit, XP hangt te vaak en op willekeurige momenten.
Nooit problemen met andere systemen, maar dit is een echte ramp.

Draait wel als een tierlier met Redhat 9, maar ik wilde hier m'n muziek workstation van maken.

ASUS P4C800Deluxe
P IV 3.06 800FSB
2Gb RAM
wat Creamware spul

Logic 5.51 + Logic Control

greetz
Ronald

Denk niet dat HT de oorzaak is van je problemen. Zijn al je drivers wel up-to-date, IRQ-problemen misschien????

Werk sindskort met een P4 2,8 gHz HT, Asus P4P800, 1gB Ram, Nuendo, Midex8, RME, twee 17"TFT's.... en zonder serieuze problemen. Da's wel eens héééél anders geweest. :)

Origineel geplaatst door RoonSmits
Alleen maar gezeik en problemen, HT aan of uit, XP hangt te vaak en op willekeurige momenten.

ASUS P4C800Deluxe
P IV 3.06 800FSB
2Gb RAM

Dit is echt niet normaal ! Ik gebruik zelfde mobo, HT aan. Retesnel. Met dit moederbord zou je geen probs mogen hebben, dus ik denk dat het ergens in één of ander hardware onderdeel moet zitten.
Welke CDR ? DVDR ? HD's ? Memory ?
Heb je de juiste bios versie ? Ik ga er van uit dat je een legale XP hebt ?

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Dit is echt niet normaal ! Ik gebruik zelfde mobo, HT aan. Retesnel. Met dit moederbord zou je geen probs mogen hebben, dus ik denk dat het ergens in één of ander hardware onderdeel moet zitten.
Welke CDR ? DVDR ? HD's ? Memory ?
Heb je de juiste bios versie ? Ik ga er van uit dat je een legale XP hebt ?

Hi,

merci voor de reactie,

Ik heb de volgende nieuwe configuratie:
Asus P4C800 Deluxe, bios 1011, is redlelijk recent, probeer igg 1014 !
4 x 512Mb Corsair geheugen
P IV 3,06Ghz 800FSB
2 x maxtor ATA 133 80 + 120Gb
Matrox G400 dualhead + 2 x IIyama 17" LCD
geluids kaarten, Creamware zie signature
legale Windows XP sp1a
legale Logic Audio Platinunm 5.51 + Logic Control
Alle overbodige toeters en bellen uitgezet in de bios: geen APM, RAID of LAN, maar 2 USB poorten actief voor m'n Logic dongle
Nec 1300a DVD writer
400Watt Zalman voeding
Zalman CPU koeler

Voor alles heb ik de meest recente drivers geinstalleerd.

In het dagelijks leven ben ik MS gecertificeerd netwerkbeheerder en heb eigenlijk nooit dit soort problemen gehad, maar ja eens moet de eerste keer zijn.

Misschien doe ik er wel goed aan om m'n huidige DAW te blijven gebruiken voor sequencen, etc en m'n nieuwe machine als synth rack te gebruiken met een RME Hammerfall via ADAT aan de creamware pulsar II te hangen, heb ik tenminste ook geen last van een mogelijke aardlus ;-)
Ik weet wel dat Creamware kaarten vaak een bitch zijn om te installeren, maar dat hoorde ik eigenlijk allen maar van anderen die er problemen mee hadden. Op m'n huidige DAW ( zie signature) loopt als een zonnetje, echt nog nooit een crash gehad.

Wat ik ook nog wel kan doen is de USB poorten op USB 1.1 te zetten, je weet maar nooit.

groet
Ronald

Hi,

Asus P4C800 Deluxe, bios 1011, is redlelijk recent, probeer igg 1014 !

Hoezo niet 1014?? Levert die problemen op? Wat voor precies?

Wel of geen Hyper

Wel of geen Hyper

Wel of geen hyper volgens mij scheeld het allemaal niet zo schokkend veel. Volgens mij is een goed gebalanceerd systeem belangrijker; Goede geluidskaart, CPU, Moederbord, Geheugen, Harde schrijf die goed op elkaar afgestemd moeten zijn en niet. O.k. op een celleron 466 draait het natuurlijk allemaal klote maar wat ik eigenlijk wil zeggen. Laat je niet gek maken door termen zoals Hyper Tread, MMX, MSX of weet ik wat.

Als je tegenwoordig een p4 'systeem' koopt krijg je er hyperthreading gratis bij en dat maakt wel uit voor de meeste :D

Origineel geplaatst door Almeros
Maar wat is dan het merkbare verschil tussen HT aan en HT uit??

Meer snelheid, dus meer CPU tijd over, dus bijvoorbeeld meer plugins.

Sonar 3.1 ondersteunt ook hyperthreading.

Volgens mij hoef je niet een 800 FSB te hebben om HT te kunnen draien. De 845 chipset ondersteunt ook HT en die heeft een FSB van 533.
CPU is vanaf de P4 2.4 GHz.

P4C800 borden willen nogal weleens gezeik hebben met geheugen..

Zelfs met corsair geheugen willen ze er nog wel eens last mee hebben..

Heb op de zaak 8 pc's draaien met dat bord..
Ben er dagen mee bezig geweest..

Heb nu overal Dane-Elec geheugen erin zitten.. Lijkt nu opgelost te zijn. benchmarks gaven nauwlijks verschill tussen een ddr van 70euro of 1tje van 110euro.. :S

Eraz.

zoals al verteld is moet HT ondersteund worden.... is dit niet het geval dan werkt het niet sneller, alsook moet het in de bios aan gezet worden, net als dat dual ram gedoe wat ook wel snelheids winst oplevert. Hier geld dan weer de regel dat beide ram latjes identiek moeten zijn enzo...

Heb je een recente cpu dan loont het wel om een update van je bios te installen. de 3hgz -800fsb werkte wel op het mb dat ik gebruikte maar was niet echt stabiel, na de update van de bios werkte alles perfect en super stabiel

Vroeger was dit niet altijd aan te raden (bios upgraden), maar bij moderne moerborden is dit zeer veilig en makkelijk gemaakt (als je weet wat je doet toch :P )- dus loont het echt de moeite !

Maar wat is dan het merkbare verschil tussen HT aan en HT uit??

1 of 2 processoren :D

Nee, merkbaar is idd multitasking dus met name meer plugins/effecten etc..

Origineel geplaatst door Erazotropa
P4C800 borden willen nogal weleens gezeik hebben met geheugen..

Zelfs met corsair geheugen willen ze er nog wel eens last mee hebben..

Heb op de zaak 8 pc's draaien met dat bord..
Ben er dagen mee bezig geweest..

Heb nu overal Dane-Elec geheugen erin zitten.. Lijkt nu opgelost te zijn. benchmarks gaven nauwlijks verschill tussen een ddr van 70euro of 1tje van 110euro.. :S

Eraz.

hmmmmm,

misschien dat dan maar eens proberen, ander geheugen is een idee.

Ronald

Origineel geplaatst door Almeros
..in de zin van 1 plugin of 10 plugins ;)

(Jaja ik weet dat het nogal uitmaakt welke plugin je gebruikt... maar ik bedoel een plugin op de middenmoot)

Er kan zo'n 25% winst geboekt worden.

Ik heb nu net een 865 chipset mobo met een 3 GHz CPU. Zodra ik een sequencer met HT support heb zal ik het is testen. Resultaat post ik dan hier wel.

Back