Jaimie Fanatic - Check this Out!

de eerste 2 minuten vind ik persoonlijk nogal "he kijk wat ik gemaakt heb in fruityloops" achtig.
na 2 minuten vind ik hem wel ok klinken. ik zou dat acid achtig lijntje eruitgooien (klinkt nergens naar)
en dat gepingel is wel ok maar probeer dat eens te vervangen door een echt gitaar (sample).
dus dat ritme behouden maar dat geluidje vervangen door een funky gitaar akkoordje.
je nummer zal dan veel groovier klinken en ik denk dat het veel beter dan zou passen bij die warme
diepe pad van je. je zou er dan ook nog wat percussie elementen in kunnen gooien. een tam tam ofzo,
wat congas, noem maar op. oh en smijt die vocal sample er ook maar uit want die is 100% fruityloops.
het nummer heeft potentie omm iets leuks te worden, ik begrijp waar je naartoe wilt maar je moet
ook wat kritiescher voor jezelf zijn en niet zomaar wat klikken snap je?

greets isnieZot

Origineel geplaatst door isnieZot
de eerste 2 minuten ... niet zomaar wat klikken snap je?

greets isnieZot

wow.. ik vind je kritiek waardevol, maar als je zegt dat de vocal samples 100% fruity zijn dan vind ik dat wel jammer, het is een sample uit een old time klassieker swing beat nummer "BVSMP - I Need You" .. iedereen die die track kent zal bij het horen (denk ik dan) dat gevoel van vroeger terug krijgen.. verder ga ik eens kijken of ik alles wat je adviseerde uit kan proberen, hoewel het natuurlijk wel een track moet blijven op de stijl en met de geluiden die ik leuk vind.. ik wilde meer de electrokant op, vandaar de simpele synth geluiden. Ik vind het wel cool dat je uitvoerig je mening met advies geeft, daar kan ik tenminste wat mee! :) top man thanks

heb je weer zomaar wat zitten klikken james ?
hehehehe

maar ik vond het ook een beetje tegenvallen ..
en als je dan de electro kant opwil haal die 4*4 beat er dan uit
dat gebroken stuk heeft wel wat maar die 4*4 beat vind ik errrg saai

succes !

Origineel geplaatst door MadR
heb je weer zomaar wat zitten klikken james ?
hehehehe

maar ik vond het ook een beetje tegenvallen ..
en als je dan de electro kant opwil haal die 4*4 beat er dan uit
dat gebroken stuk heeft wel wat maar die 4*4 beat vind ik errrg saai

succes !

ligt het dan echt aan mij?! ik vind hem echt zwaar vet, veel variatie in de track..
beats liggen lekker, hij is helder gemixt.. saai vind ik hem verre van..
maybe I'm losing it :confused:

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
ligt het dan echt aan mij?! ik vind hem echt zwaar vet, veel variatie in de track..
beats liggen lekker, hij is helder gemixt.. saai vind ik hem verre van..
maybe I'm losing it :confused:

nee hoor
ik ben gewoon kritisch ... that's all
ik trek 4*4 beats gewoon erg slecht de laatste tijd
zeker als er geen swing of percussie in zit ...

:)

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
wow.. ik vind je kritiek waardevol, maar als je zegt dat de vocal samples 100% fruity zijn dan vind ik dat wel jammer, het is een sample uit een old time klassieker swing beat nummer "BVSMP - I Need You" .. iedereen die die track kent zal bij het horen (denk ik dan) dat gevoel van vroeger terug krijgen.. verder ga ik eens kijken of ik alles wat je adviseerde uit kan proberen, hoewel het natuurlijk wel een track moet blijven op de stijl en met de geluiden die ik leuk vind.. ik wilde meer de electrokant op, vandaar de simpele synth geluiden. Ik vind het wel cool dat je uitvoerig je mening met advies geeft, daar kan ik tenminste wat mee! :) top man thanks

Krijg er niet echt een retro gevoel van,die sample is ook zo uitgekauwd als de neten,mischien toch een ander sampletje zoeken.
Je wil de electrokant op?,dit is verre van electro,vind het meer breakbeat.
Wat ik ook minder vind,zijn die filterbreaksweeps,die doen gewoon pijn aan me oren.
Mischien toch naar het gezegde luisteren "schoenmaker blijf bij je leest"
De mix vind ik ook verre van optimaal,het blijft natuurlijk wel een mp3.
Ik denk dat je beter kan,dan dit.

Ik vind het een lekker trackje. Kwa mix klinkt ie goed, maar wel erg hard, en daarom dus plat. Ik vind de drums lekker klinken, die lofi geluiden zijn goed gekozen. De kicks zijn wat minder kicks.... En: het stemsempeltje is wel heel erg standaard... Maar verder heb ik niks te zeiken; gewoon leuke breaks!

iets zegt me dat er hier iets niet klopt.
En niet met dit trackje.

Je laatste track die ik hoorde was gewoonweg niet om aan te horen.
Vooral ritmisch klopte er geen moer van.

En nu opeens deze track die mijnsinsziens veel beter in elkaar zit.

ik kan niet geloven dat iemand die eerst met een track komt die zo gammel in elkaar zit nu
opeens wel met iets komt wat het tegenovergestelde is van het vorige.

Of je maakt gebruik van iemand anders zn kwaliteiten en/of je bent in een paar weken zo gegroeid in je timing.
Overigens kan ik in deze track niet echt een elektra feel horen.
Moet je toch wat meer andere beats gebruiken vrees ik.

Voor de rest vind ik het wel wat ouderwets aandoen. Misschien was dat ook de bedoeling.

Fijne jaarovergang

Mwa ik vind deze track kwa arrangement een beetje overeen komen met die freestylers mix. Ik geloof zelf niet dat Jaimy dit gebyte heeft ofzo.

Ik heb wel een beetje het idee dat je vastzit kwa muzikale ontwikkeling, gebruik je nog steeds Fruity???
Luister je wel genoeg naar andere muziek???

Je nummers doen allemaal wat gedateerd en clichematig aan. Ik denk zelf dat je er goed aan doet om wat meer naar goeie muziek te luisteren, en meer proberen je eigen ding te vinden in alles wat er al gedaan is.

Origineel geplaatst door bobaphat
Mwa ik vind deze track kwa arrangement een beetje overeen komen met die freestylers mix. Ik geloof zelf niet dat Jaimy dit gebyte heeft ofzo.

Ik heb wel een beetje het idee dat je vastzit kwa muzikale ontwikkeling, gebruik je nog steeds Fruity???
Luister je wel genoeg naar andere muziek???

Je nummers doen allemaal wat gedateerd en clichematig aan. Ik denk zelf dat je er goed aan doet om wat meer naar goeie muziek te luisteren, en meer proberen je eigen ding te vinden in alles wat er al gedaan is.

arrangement???? maak het nou niet te moeilijk voor die jongen.:D

Dit is inderdaad duidelijk heel afwijkend van elkaar.

Dat laatste nr. heeft zulke slecht geprogrammeerde beats dat je je kunt afvragen of die wel verstand van ritme heeft, terwijl dit nr. nou juist vrij goed geprogrammeerde beats heeft.

Oke, afgezien van de smaak zou ik ook voor wat creatievere geluiden gekozen hebben.

Maar hier zit volgens mij ook een luchtje aan.

Jaimie ik heb echt veel betere tracks van je gehoord de afgelopen tijd, ik vind deze track erg eentonig worden na een korte poos al....ook dat vocal sampeltje is niet erg bijzonder. Misschien moet je wat kritischer zijn op je eigen producties........ :dj: .....er mag wel wat meer "groove" in.

Origineel geplaatst door Errol
iets zegt me dat er hier iets niet klopt.
En niet met dit trackje.

Je laatste track die ik hoorde was gewoonweg niet om aan te horen.
Vooral ritmisch klopte er geen moer van.

En nu opeens deze track die mijnsinsziens veel beter in elkaar zit.

ik kan niet geloven dat iemand die eerst met een track komt die zo gammel in elkaar zit nu
opeens wel met iets komt wat het tegenovergestelde is van het vorige.

Of je maakt gebruik van iemand anders zn kwaliteiten en/of je bent in een paar weken zo gegroeid in je timing.
Overigens kan ik in deze track niet echt een elektra feel horen.
Moet je toch wat meer andere beats gebruiken vrees ik.

Voor de rest vind ik het wel wat ouderwets aandoen. Misschien was dat ook de bedoeling.

Fijne jaarovergang

bizar.. ik kan je verzekeren dat ik niemand anders zijn kwaliteiten gebruik, ik vind het om eerlijk te zijn best wel een belediging dat men dat zou denken van me.. alles wat ik ooit gemaakt heb heb ik zelf en alleen gedaan (op een paar samenwerkingen met dj misjah na). Ik ben inderdaad op zoek naar wat het beste bij mij past. GF001 is een remix van een oud hip hop track, GF002 is een meer techno gerichte EP geworden.. ik had laatst GF002 (mijn eigen label release) geluistered p plaat en hoorde dat de laidback luke remix veel helderder was dan de mijne, daarom is in deze track mijn afmix ook helder en scheller misschien zelfs omdat bij het persen van de plaat heel veel mid verloren blijkt te gaan.. ook had ik de release van Steve Angello "Voices" geluisterd en dan met name de Eric Prydz remix en ik was helemaal verliefd op de stijl en op de afmix. Heldere scherpe mix en een vrij kille electro achtige track. Ik volg gewoon mijn gevoel en ben daarom deze track gaan maken beinvloed door die 2 elementen. Dat mijn vorige track zo gammel in elkaar stak vind ik een onterechte opmerking. Mijn sterke kant ligt op het beatsmaken dus een track waar dat gammel zou zijn lijkt me stug, of men snapte mijn visie niet (soms is een hele strakke kale saaie beat juist de intentie) .. Men heeft wel gelijk dat ik vaker en beter moet luisteren naar andere tracks, daar heb ik te weinig tijd voor genomen en heb me alleen maar bezig gehouden met het experimenteren van een sound en afmix.. ik laat daarom ook veel dingen hier horen om te kijken welke van alles het meest aanslaat en hoe er op gereageerd wordt. Nu zijn de meeste hier wel "zeikers" maar ik leer er toch veel van. Deze laatste track heb ik opnieuw afgemixt, harder en fellere beats, maar hij is wel zoals ik hem bedoel.. hij moet ouderwets overkomen.. als een jaren 70 track die nu gedraaid wordt.. Begrijp goed dat ik niet elke dag kan produceren en dat ik ook niet jaren lange ervaring heb.. ik experimenteer veel en ben ook nog op zoek naar DE stijl waarin ik me thuis voel en wat ik KAN! want ook technisch heb ik nog veel te leren.. Ik ken top producers die zeggen na 10 jaar pas hun stijl te hebben gevonden en daarin zich te kunnen ontwikkelen.. alles bij elkaar ben ik net 2 a 3 jaar bezig met het maken van muziek.. het kan daarom heel goed zijn dat ik de ene keer die stijl maak en de andere keer een andere.. ik probeer wel gewoon altijd mijn gevoel erin te stoppen .. dus als men ooit denkt dat ik iets byte of immiteer .. never.. wel gebruik ik gewoon samples uit oude platen die IK leuk vind.. en daar gaat muziek om.. dat je iets maakt wat uit je gevoel komt en wat je leuk vindt.. :) zo mijn pleidooi (omdat sommigen toch dingen zeiden die een reactie vroegen).. graag meer reactie op de track..

oh.. willen jullie de Eric Prydz remix van Steve Angello "Voices" er eens naast houden.. die man is natuurlijk vele stappen verder, maar wellicht horen jullie de inspirtatie die ik eruit haalde.. :)

mag ik vragen waarom je om commentaar komt vragen? je hebt altijd een weerwoord klaar... wat heeft het dan nog voor een nut om commentaar te geven? no offence..

Origineel geplaatst door donbrasco
mag ik vragen waarom je om commentaar komt vragen? je hebt altijd een weerwoord klaar... wat heeft het dan nog voor een nut om commentaar te geven? no offence..

het is niet een weerwoord, maar discussieren over muziek is toch altijd leuk. Daarom juist vraag ik commentaar om er iets mee te doen (das 1, ik ga de meeste adviezen elke keer uitproberen) en om te discussieren over de visie, insteek en resultaat van een track (das 2). Muziek gaat niet alleen om resultaat (vind ik) maar ook om hoe het tot stand is gekomen.. daarover discussieren en dus weer leren van elkaar vind ik juist leuk en daar zijn demo tracks een perfect middel voor.. maar daarnaast als iemand iets zegt over dat er iets niet klopt, dat er te groot verschil zit tussen de ene laatste track en de laatste .. dan is het toch logisch dat ik daar even op reageer..

by the way.. het heeft toch helemaal geen nut om om commentaar te vragen, dan lezen dat er veel kritiek is en dan daar niets mee doen of niet op reageren? Een fofum is toch een discussiepunt? Geen beoordelingsafdeling waar je een cijfer krijgt waar niet meer over te praten valt? Dan zou ik een poll openen :)

alleen moet je die opmerking over dat iemand anders zijn kwaliteiten gebruikt positief zien

ik zou dat iig wel doen .. als mensen zeggen 'dat heb jij niet gemaakt!'
dan zie ik dat als compliment ....

Origineel geplaatst door MadR
alleen moet je die opmerking over dat iemand anders zijn kwaliteiten gebruikt positief zien

ik zou dat iig wel doen .. als mensen zeggen 'dat heb jij niet gemaakt!'
dan zie ik dat als compliment ....

je hebt gelijk :)

Back