Ontluisterd geluid: Analoge synthesizers en hoe ze werken.

JohnnyBusca

rocket scientist
Stefan Leunis van bluebay legt het uit in Poppunt. Mijn vraag is meteen, wat is poppunt?

http://www.bluebay.be/analogesynths.pdf

Maar goed, eventjes terug naar het verhaal! Het is een verhaal waarin de basic van synths uitgelegd wordt. Altijd leuk om te lezen!

Re: Ontluisterd geluid: Analoge synthesizers en hoe ze werken.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Mijn vraag is meteen, wat is poppunt?

Als je het artikel leest, dan zal het wel een VMBO schoolkrant zijn... Het is wel heel erg basic.

Wout

Re: Re: Ontluisterd geluid: Analoge synthesizers en hoe ze werken.

Re: Re: Ontluisterd geluid: Analoge synthesizers en hoe ze werken.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
... Het is wel heel erg basic.

Uiteraard, maar ik denk dat dit ook de bedoeling was hoor. Poppunt is vooral 'gekend' in het pop/rock circuit in Vlaanderen en je moet je dan ook een lezerspubliek voorstellen zoals gitaristen en drummers.

En zoals we weten zijn die niet al te snugger ;)

En natuurlijk als je mag samenwerken met bv Clavia aan bv een G2, t'ja... dan zal dit artikel je niet echt veel nieuws vertellen. :D

Re: Re: Re: Ontluisterd geluid: Analoge synthesizers en hoe ze werken.

Re: Re: Re: Ontluisterd geluid: Analoge synthesizers en hoe ze werken.

Origineel geplaatst door Hover
En zoals we weten zijn die niet al te snugger

Ho, ho... Ik heb een schoonbroer die uit Belare komt, dus pas op! ;)

En natuurlijk als je mag samenwerken met bv Clavia aan bv een G2, t'ja... dan zal dit artikel je niet echt veel nieuws vertellen.

Leuker is wat er nog verder komt...

Gaaf toch!?

Er zijn vaak vragen geweest hoe werkt dit of dat voor analoge synths hoor. Dan kan zo'n tekstje toch handig zijn?

Denk als de heren van Clavia je een a4tje met C code voorleggen van de G2 ook niet iedereen zo door heeft waar het over gaat. :)

Origineel geplaatst door fuse
Gaaf toch!?

Er zijn vaak vragen geweest hoe werkt dit of dat voor analoge synths hoor. Dan kan zo'n tekstje toch handig zijn?

Denk als de heren van Clavia je een a4tje met C code voorleggen van de G2 ook niet iedereen zo door heeft waar het over gaat. :)

eeeeuh stomme vraag misschien maar wat is een c code ????????

Maar er zijn al jaren lang zoveel van deze teksten geschreven...
Denk als de heren van Clavia je een a4tje met C code voorleggen van de G2 ook niet iedereen zo door heeft waar het over gaat.
Wel, ik in ieder geval niet :) Ze programmeren in C++ en dat zegt me helemaal niets! Ik heb die code eens mogen inkijken en het is wel wat meer dan een A4tje (pfoei)...

Nou ja, ik vind het patchen (al dan niet virtueel) van modulars vele malen interessanter dan C++ kloppen hoor.

En die basiskennis was ik al 20 jaar geleden mee bezig om in biepen enzo uit te knutselen.
Toen synths nog door mannen met lange baarden en/of haren en witte jassen werden bediend. ;)

En die basiskennis was ik al 20 jaar geleden mee bezig om in biepen enzo uit te knutselen.
Toen synths nog door mannen met lange baarden en/of haren en witte jassen werden bediend.

Joh, toen was je 11! :)
En volgens mij droeg alleen Rick Wakeman witte jasjes tijdens optredens... Maar hij had ook een baard :)

Wout

Back