Wat maakt Pro Tools zo superieur?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Bass
Ik denk dat een simpele vergelijking hier volstaat :

Protools = Lamborghini Diablo
Studer analoog = Jaguar E-type

:confused:

bedoel je qua bediening of qua geluid?
Want als het om geluid gaat is het volgens mij zo:

Protools = fiat panda
Studer analoog = Rolls Royce

zo groot vind ik zelf het verschil in geluid.

Origineel geplaatst door Errol

Protools = fiat panda
Studer analoog = Rolls Royce

zo groot vind ik zelf het verschil in geluid.

nog beter

Origineel geplaatst door mikemix
Wat zijn leuke convertors, waar moet ik dan aan denken, of is dat het geheim v/d smit?
Bewust voor een pc gekozen, ik dacht nl dat jij een doorgewinterde Mac-user was/bent.

Mikie, hoe kom je daar nou bij? Ik weet dat jij tussen de regels leest maar lees je ook wel op de regels:D

Wij hebben PC's en Mac's. Voor mij gaat het er alleen maar om wat ik er mee kan bereiken.
PC is mijnsinsziens alang volwassen genoeg om mee te kunnen werken.

Sterker nog, in de masteringroom komt geen mac te pas.
Alleen maar PC's waar sadie op draait.

die convertors zijn van rme en van ada-denmark.

Origineel geplaatst door olafmol
klopt, het *mixen* gebeurd digitaal...maar in de posting stond dat het hele album *volledig* in nuendo is *gemaakt*, dat klinkt misschien mieren(n)eukerig, maar dat is een nogal groot verschil met bv alles met analoge synths door avalon tube pre-amps opnemen op een studer meersporen, en dan door een apogee convertor nuendo binnenhalen en daar verder afmixen, met de nodige outboard lexicon reverbs en analoge EQ's, gecombineerd met software plugins enzo.....snappu? ;)

ik heb me weer eens foeilelijk vergist, het mugs album is idd 100% digitaal gemaakt....... excusez moi! ;)

http://forum.nuendo.com/forum/Forum1/HTML/012106.html

Over Protools, het is blijkbaar in tegenwoordig om Protools af te zeiken, iets wat typisch is voor de audio sector. Iets wordt 10 jaar de lucht in geprezen en nu is het ineens rommel. (zo is het ook de mac vergaan hé)

Als je nu echt het verschil wil horen tussen protools en neves, verschillende AD convertors, mic preamps en dergelijke raad ik iedereen aan de volgende site eens te bezoeken : http://www.3daudioinc.com/ en de CD's te bestellen.

Zo kun je voor je eigen uitmaken wat jij goed vind klinken, hoe groot het verschil is tussen dure apogee's en RME's, Protools AD's en dergelijke.

Origineel geplaatst door Toon

Als je nu echt het verschil wil horen tussen protools en neves, verschillende AD convertors, mic preamps en dergelijke raad ik iedereen aan de volgende site eens te bezoeken : http://www.3daudioinc.com/ en de CD's te bestellen.

Zo kun je voor je eigen uitmaken wat jij goed vind klinken, hoe groot het verschil is tussen dure apogee's en RME's, Protools AD's en dergelijke.

mmm, lijkt me wel ok, al zelf ervaring met deze cd's?

Origineel geplaatst door Toon
Over Protools, het is blijkbaar in tegenwoordig om Protools af te zeiken, iets wat typisch is voor de audio sector. Iets wordt 10 jaar de lucht in geprezen en nu is het ineens rommel. (zo is het ook de mac vergaan hé)

Toon, dat werd het al heel snel na het debuut van TDM en protools 3.
De 1e protools, die ik heb verkocht klonk een stuk beter dan de protools die erna kwam.
Toen begon het al op te vallen bij veel mensen.
Ik weet eigenlijk niet of afzeiken typisch iets is voor de audio industrie.
Dat wordt zeker niet gedaan door de mensen waarmee ik samenwerk.
Daar zijn ze te seriues voor.

Overigens ken ik die site waar je aan refereert. Wat ik me kan herinneren, klopte er iets niet met de vergelijkingen waardoor het helaas niet de moeite waard was om er naar te luisteren.
Ik zal dat eens opzoeken of navragen.

Origineel geplaatst door Digimod
Ugh ugh Een vakman zal nooit een film maken met Katja Schuurman :D

He digimod, Ik heb Katja je opmerking laten zien en ze wil je graag leren kennen.
Laat maar horen wie je bent zodat je een praatje met haar kan maken en ook vertellen waarom je
zulke opmerkingen maakt.
Ik hoop niet dat je verlegen bent:D

Origineel geplaatst door Errol
He digimod, Ik heb Katja je opmerking laten zien en ze wil je graag leren kennen.
Laat maar horen wie je bent zodat je een praatje met haar kan maken en ook vertellen waarom je
zulke opmerkingen maakt.
Ik hoop niet dat je verlegen bent:D

Uhhhh,....ik maak ook vervelende opmerkingen hoor! :{

Tom

En ik maak vervelende opmerkingen over haar zusje (als we toch bezig zijn) :D Regel het maar Errol 8) Errol for president!

Grootten

Grootten

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Op elk forum heb je wel een aantal mensen zitten die 'alles' weten.

Deze 'Grootten' hebben overal antwoord op en dit gaat al dan niet gepaard met technisch niet te volgen taalgebruik of hoogstaande degenererende Nederlandsche taal grapjes wanneer iemand hen mocht tegenspreken.
Deze 'grootten' schijnen zelf ook nooit een vraag te stellen op zo'n forum.
Omdat ze alles al weten of omdat ze bang zijn om van hun 'troon' af te duikelen?
Natuurlijk weten deze mensen veel en is het prettig om ze op zo'n forum te hebben, alleen jammer dat ze vaak moeilijk tegen kritiek kunnen. Wanneer iemand het 'lef' heeft om deze 'grootte' te bekritiseren wordt deze kritiek direct de hoek ingedrukt door een berg onnavolgbare theorie en hoog Nederlands taalgebruik.
Menig 'simpel' forumlid houdt zich dan wel snel gedeisd en de 'grootte' is groot gebleven...

Wat nu als een aantal van deze 'grootten' elkaar treffen in éénzelfde thread en het niet met elkaar eens zijn?
Wel, men ziet dat eerst geprobeerd wordt om op de oude bekende manier (lees; met veel theorie, hoogstaand taalgebruik en imponeren met bekende namen) de discussie te winnen. Maar dat lukt natuurlijk niet want ze gebruiken allen dezelfde tactiek.
Hoe dan? Wel blijkbaar wordt het dan een soortement van verkapte ordinaire 'scheldpartij'. Hoe bedoel je groot...

En wat hebben wij 'simpele' forumlezertjes hiervan geleerd?
Dat de 'grootten' wellicht helemaaal niet zo groot zijn als ze zich voordoen.
Dat het interessant is om te luisteren wat de 'grootten' allemaal te vertellen hebben maar je daarnaast je gezond verstand moet blijven gebruiken en je eigen koers moet blijven varen en,..... dat wellicht de 'echte' 'grootten' achterover geleund in hun internetstoel zitten te genieten van deze discussie.

gr. Tom

De moderedactie van Hans-Christian Andersen is ook aanwezig. Hulde!

ISPdeRuiter

Re: Grootten

Re: Grootten

Origineel geplaatst door Racy Dieven
De moderedactie van Hans-Christian Andersen is ook aanwezig. Hulde!

ISPdeRuiter

Sorry, die vat ik niet:confused:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back