Layeren

Re: Layeren

Origineel geplaatst door kGk
Wat is layeren precies?

de vraag is, wie is layer precies

Attachments

• images.jpg
    images.jpg
    2,2 KB · Bekeken: 122
Maar wat is dan eigenlijk het voordeel van een piano die uit 3 layers bestaat zoals die in de Motif (geloof ik). 3 strings maken misschien een dikke string, maar 3 piano's toch een schrale piano?

Maar wat is dan eigenlijk het voordeel van een piano die uit 3 layers bestaat zoals die in de Motif (geloof ik). 3 strings maken misschien een dikke string, maar 3 piano's toch een schrale piano?

Ik denk dat je het hier over velocity layers hebt. Om een gesampled instrument meer realisme mee te geven worden deze layers gebruikt (meestal in combinatie met velocity crossfades). Dus afhankelijk van de kracht van de aanslag van een noot wordt een verschillende sample afgespeeld. Speel je een noot met een velocity van 0-30, dan wordt sample x afgespeeld. Met een velocity van 30-60 sample y en zo verder.

3 strings maken misschien een dikke string, maar 3 piano's toch een schrale piano?

Je hoeft/moet ook niet alles layeren.

Wat is het verschil tussen stacking en layering dan?
Die termen worden volgens mij best wel makkelijk door elkaar gehaald.

Origineel geplaatst door fuse
Wat is het verschil tussen stacking en layering dan?
Die termen worden volgens mij best wel makkelijk door elkaar gehaald.

Zelf zou ik denken dat de term stacking eerder door gitaristen wordt gebruikt: bv. het stacken (stapelen) van enkele afzonderlijke amps terwijl synthofielen geluiden layeren (het resultaat bestaat dus uit meerdere lagen van afzonderlijke klanken)

Mwah, eigenlijk hetzelfde. Waarschijnlijk bepaalt de context, waarin je de term gebruik, z'n betekenis.

Back