In welke toonsoort maak je muziek en waarom?

Origineel geplaatst door justin
Volgens mij zou het geen reet uitmaken of ik in dit donkere forum toevallig zou rondhangen of nooit een fake naam aangemaakt zou hebben.:eureka:

Maar goed..... Ik zeg altijd beter een appel in de hand dan tien in de op de grond.:confused: bedoel eigelijk dan 2 in de boom. Nee!!!! bedoel eigelijk liever 2 appels in de boom dan 1 in me hand.

Tjezus.. Demian waar zijn je tracks gebleven mate. :)

Ja.. mijn tracks had ik van mijn site afgegooid, ik heb je een Pb gestuurd, kletsen we verder :)

En dan zijn er nog de frequenties van de planeten.

En de frequentie van je hersengolven , hersenen hebben nog wel eens de neiging om te reageren op frequenties van muziek.

En dan komt er een DJ die je plaat 2,1% pitched, en weg is je a440...

En dan zijn er nog mensen die zich van al die muziektheorie uberhaubt niets aantrekken, en toch hele mooie dingen maken.

bijvoorbeeld:

Ik voel me heel erg thuis in c-mineur op een of andere manier. Toch probeer ik de laatste tijd standaard toonladders te vermijden omdat ze toch wel erg vlak en voorspelbaar gaan klinken als je er langer mee werkt.

Ik probeer nu heel veel te werken met verlaagde 7e traps akkoorden en mineur majeur wisselingen. Dit houdt dus in dat je niet binnen een toonladder blijft, maar ook noten gebruikt die eigenlijk niet in de toonladder thuis hoort maar toch mooi zijn(chromatisch).

Dit is vrij moeijlijk trouwens, ik kan je echt aanraden om je wat te verdiepen in de theorie, ik denk niet dat je helemaal op eigen houtje eruit komt.

Ik hoorde al iemand hier zeggen: Je moet alle cliche's kennen en begrijpen voordat je ze kunt doorbreken" dat is echt waar.

Back