nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

Origineel geplaatst door etaoin
Het hangt helemaal van de condensator af. Elko´s hebben meestal de - gemarkeerd met een dike streep met minnen erin, bovendien is een van de aansluitdraden langer, dat is de plus. Tantaalelko´s hebben de plus gemarkeerd. Meestal...

Alle andere soorten condensatoren zijn niet gepolariseerd.

dank ! ik had al zo'n vermoeden dat die lange en korte draadjes iets betekenden... :D

trouwens bij weerstanden maakt het toch niet uit wat de plus en de min kant is toch ? ik heb nog niet zo goed gekeken maar op de pcb staan geen plussen of minnen als het om de weerstanden gaat ..

Origineel geplaatst door MadR
trouwens bij weerstanden maakt het toch niet uit wat de plus en de min kant is toch ? ik heb nog niet zo goed gekeken maar op de pcb staan geen plussen of minnen als het om de weerstanden gaat ..

Da's bij weerstanden niet belangrijk...

Origineel geplaatst door MadR
heeft iemand eraz nog gesproken lately ?
ik kan hem maar niet bereiken .. ook hier niet .. trouwens al een tijdje niet meer gezien hier

iemand ?

txs !

haha
we moeten t denik met mad"r nu doen ,..
erazzzz isweg dus??

is dit niet dezelfde bouw doos as die van colin fraser hoe heete die dan ,...ook 9090 toch?
:engel:

iig top hou m in de gaten deze ....en t kan vast wel goedkoper
de case je kan de print overal in bouwen ,..is tuurlijk welt mooist een stakke nieuwe doos emet een sheaffer front

maar t kan anders wat je zelf wil !!!
scheelt dikke 150.-
:halleluja

Als ik op zijn site ga zien, is erazzzz een nieuw leven begonnen als radio-amateur. Met trouwens een respectabel aantal electronica-projectjes tot gevolg.

Origineel geplaatst door DJefke
Als ik op zijn site ga zien, is erazzzz een nieuw leven begonnen als radio-amateur. Met trouwens een respectabel aantal electronica-projectjes tot gevolg.

dus hy heeft zn 9090 over ...in de kast op de schoorsteen ,..
pb en pb en
:D

Origineel geplaatst door R-ond
dus hy heeft zn 9090 over ...in de kast op de schoorsteen ,..
pb en pb en
:D

die is naar niel gegaan, en van niel naar reso.

still loving it :luv:

deze gaat nooit meer weg.. absoluut de moeite waard om te bouwen al heb ik dat zelf niet gedaan
maar ik kan iedereen beloven dat je niet teleur gesteld zal zijn als je eenmaal deze bak heb gebouwt..
zou m zelf niet willen ruilen voor een echte 909 (heb m ooit bijna geruild tegen een mint 909) ..

al lijkt een 909 me wel leuk om erbij te hebben puur om de sequencer en live gefreak
wat misschien nog wel mogelijk is, een tr-707 kopen voor zo'n 150 euro en dan die de 9090 aan laten sturen
weet alleen niet zeker of dit fijn werkt, nog niet kunnen proberen :)

Origineel geplaatst door resonance
still loving it :luv:

deze gaat nooit meer weg.. absoluut de moeite waard om te bouwen al heb ik dat zelf niet gedaan
maar ik kan iedereen beloven dat je niet teleur gesteld zal zijn als je eenmaal deze bak heb gebouwt..
zou m zelf niet willen ruilen voor een echte 909 (heb m ooit bijna geruild tegen een mint 909) ..

al lijkt een 909 me wel leuk om erbij te hebben puur om de sequencer en live gefreak
wat misschien nog wel mogelijk is, een tr-707 kopen voor zo'n 150 euro en dan die de 9090 aan laten sturen
weet alleen niet zeker of dit fijn werkt, nog niet kunnen proberen :)

asje een blad of tien terug esst stond een heel vrehaal overtriggeren vd drum ind.
daarom ben ik ook de tr626 topic gstart ,..; de tr 707 is niet zoo geschikt om bv als drum trigger sequencer te fungeren vanwege niet per drumpad volume apart te triggeren ,...
en de tr626 is cheaper en heeft de sounds van de tr7807/727 in zich wat wilje nog meer
[R on on t dekt bakkie dus ]
zat er ook gelijk aan te denken
maar dan bv mn oberheim dpx aan te hangen
leuk
drum met filters
de tr 626

Origineel geplaatst door anoniempje
die is naar niel gegaan, en van niel naar reso.

slettebak is geworden dus:D

toon heeft volgens mij ook nog die set pcb's .. maar of ie hem ooit gaat bouwen is een 2de

Leuk ding.. wil heb opzich best wel bouwen, maar zie idd erg op tegen de frontplaat... metaal is niet mijn grootste hobby ;)

mail hem effe .. ik zou het niet weten .. anders zou je toon kunnen mailen of ie ze kwijt wil

Back