nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

Origineel geplaatst door 6 trak
mij eerlijk gezegd niet... de 707 heeft nl per step maar 1 overall velocity waarde... het master volume word dus aangespast i.p.v. elk geluid apart een velocity mee te geven... wat inhoud dat je een zeer belangrijk aspect van de 9090 verwaarloost...

de sequencer van de 626 zou veel geschikter zijn... ook stuurt deze, zonder allerlei kunsten uit te halen, wel direct midi uit als je op de pads drukt... het gaat ook niet om de looks maar om de functionaliteit nutuulk...

txs sixtrack .. en de 727 kan die wel verschillende velocities uitsturen ?
die 626 is altijd nog een optie (al wist ik niet dat die midi had )

onderdelen zijn trouwens binnen bij mij .. althans er staan nog een paar kleine dingen in backorder

wel duur hoor ... ik ben nu zo'n 325 euro kwijt voor alle electronica + 19" rack
zonder pcb's ... dus 400 euro in totaal ongeveer ..

Origineel geplaatst door MadR
txs sixtrack .. en de 727 kan die wel verschillende velocities uitsturen ?
die 626 is altijd nog een optie (al wist ik niet dat die midi had )
de 626 heeft in tegestelling tot de 707 (waarvan de 727 het broertje/zusje is) niets te maken met de 606 in dat kader...
de 626 is moderner dan de 606 (en zelfs nieuwer dan de 7x7's) en heeft dus midi... een 626 is in principe een 707+727 qua soort geluiden allemaal in 1 bakkie, alle sounds zijn pitchbaar (iets wat de 7x7 ook niet kan)

dus al met al is een 626 zo gek nog niet, als externe sequencer maar ook om te gebruiken met z'n interne sounds als aanvulling naast die van de 9090... :)

Laatst gewijzigd:
ah oke txs 6trak ... een leuke optie dus
maar een 727 stuurt die nou velocity uit ?

727 is hetzelfde als de 707, heeft alleen andere sounds..

Dus ook geen individ. velocity waardes..

Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn in de onderdelen 2SD1469 en 2SC2878 ('hard to get' volgens de bijgaande docs), heb nog wel een setje of 5 liggen 8)

heeft iemand eraz nog gesproken lately ?
ik kan hem maar niet bereiken .. ook hier niet .. trouwens al een tijdje niet meer gezien hier

iemand ?

txs !

ik kan hem maar niet bereiken .. ook hier niet .. trouwens al een tijdje niet meer gezien hier

iemand ?

txs !

Werkt de 9090 al MadR?
Of, in welk stadium is het project?

ik heb sinds tijden toevallig vandaag een emailtje van hem gehad maar anders zie ik hem ook nooit meer online...
de site word volgens mij ook weinig meer ge-update... mischien is eraz druk met andere zaken?

Origineel geplaatst door mikemix
Werkt de 9090 al MadR?
Of, in welk stadium is het project?

nope ... heb tot 2 maanden geleden geen tijd gehad .. maar nu ik me inkomsten op een rijtje heb
wil ik er weer tijd aan besteden ...

Moet alles nog solderen .. en zoek nog mensen die de prints al gemaakt hebben
en die de bestucklijsten nog hebben .. zodat ik niet alles hoef te markeren ..

zag dat er meer mensen waren die hem ook gebouwd hebben ..
zal hun eens mailen ..

Eraz had nog wat onderdelen voor me .. drm wil ik hem bereiken
maar het lijkt alsof ie van de3 aardbodem verdwenen is ..

6trak ?

jullie mogen raden waarmee ik vandaag ben begonnen .. :D

andere mensen die project nog hebben liggen en er niet aan toe zijn gekomen ?

Ik vind de topic titel een beetje misleidend.

Nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro

Alles bij elkaar ben je toch al gauw rond de 400 a 450euro kwijt.

Alleen de PCB's kosten al 100euro (wat overigens geen geld is vind ik)

@Madr
Ik kan niet wachten op fotos van je kloon. Ga maar snel aan de slag en maak er iets moois van :okdan:

dank .. al ben ik een redelijke noob kwa solderen en electronica .. ik zit nu nog te vogelen wat de plus en min is van een capacitor .. der zit 1 lange en korte aansluiting aan .. maar welke plus is mij een raadsel .. daarnaast volgensm ij kan je sommige onderdelen er op 2 manierenopzetten .. der staan althans geen + of - bij ..

of kan ik ergens een soort online mini cursus volgen voor dit soort dingen ?

dank

De plus is gemarkeerd door een streepje langs de condensator. Meestal met plusjes er op gedrukt.

Althans, volgens mij...................

Origineel geplaatst door Kraan
De plus is gemarkeerd door een streepje langs de condensator. Meestal met plusjes er op gedrukt.

dank, maar zou het ook de - ipv de + kunnen zijn die op de zijkant staat ? ik heb wat andere capacitors erbij gepakt .. die hebben namelijk wat duidelijker print .. en daar staan meerdere - tekens op namelijk ..

Origineel geplaatst door Kraan

Het hangt helemaal van de condensator af. Elko´s hebben meestal de - gemarkeerd met een dike streep met minnen erin, bovendien is een van de aansluitdraden langer, dat is de plus. Tantaalelko´s hebben de plus gemarkeerd. Meestal...

Alle andere soorten condensatoren zijn niet gepolariseerd.

Aan moderator:

Aan moderator:

Kan de topic titel niet veranderd worden in bijv.

0909 DIY TR-909 clone

ik stoor me mateloos aan de titel die er nu staat

[edit] aangepast na opmerking van Resonance [/edit]

Laatst gewijzigd:
Re: Aan moderator:

Re: Aan moderator:

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Kan de topic titel niet veranderd worden in bijv.

9090 DIY TR-909 clone

ik stoor me mateloos aan de titel die er nu staat

de topic starter had t over een 0909 ipv 9090 .. ook ff verwarrend

anyways.. voor zover ik weet heeft bijna iedereen die aktief was in de andere 9090 topic het bijltje erbij neer gegooit..
in de tijd dat ik m kocht van niel werd me verteld dat er ongeveer maar 11 van in omloop zijn wereld wijd..

ben benieuwd wat de schatting nu is :)

Back