nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

Origineel geplaatst door Slipperman
...2 x de kick opgenomen van de 2 verschillende bakken en kijken in hoeverre de wave verschilt?
dat is idd nog wel ff loik om te zien... maar al die mierennoikende details over dat de sequencer niet hetzelfde is of de shuffle die net ff wat anders klinkt... jeuz waar maakt men zich druk over... valt toch allemaal te verwaarlozen...
wanneer houd men eens op de 9090 alleen maar te vergelijken (tot in de molecuul nauwkeurig) met 'tha real thang'...
t'iz gewoon een loik project en straks heeft eraz (en anderen met hem) een nieuwe analoge drumdoos, nieuw, van eigenhand en way under the price... verder geeft het ook nog es erg veel voldoening als ie af is en werkt... :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Erazotropa

Maar mij boeit het toch niet zoveel of ie nou wel of niet hetzelfde zou gaan klinken als de originele 909..
Eraz.

Nu volg ik je niet meer......

Ik bedoel daarmee:

Dat ik hem niet ga bouwen omdat ik een 909 look a like wil hebben.. het is gewoon lekker een knutsel projectje voor me.. :) en dat ik wel een een drumsynth wilde hebben.. Dat het toevallig een 909 kloon is.. :D

Origineel geplaatst door 6 trak
dat is idd nog wel ff loik om te zien... maar al die mierennoikende details over dat de sequencer niet hetzelfde is of de shuffle die net ff wat anders klinkt... jeuz waar maakt men zich druk over... valt toch allemaal te verwaarlozen...
wanneer houd men eens op de 9090 alleen maar te vergelijken (tot in de molecuul nauwkeurig) met 'tha real thang'...
t'iz gewoon een loik project en straks heeft eraz (en anderen met hem) een nieuwe analoge drumdoos, nieuw, van eigenhand en way under the price... verder geeft het ook nog es erg veel voldoening als ie af is en werkt... :)

Ho, ho, ho, dit is de draad: nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

Nee jullie hebben gelijk, het ziet er allemaal erg goed uit, en ik wil niet gaan lopen
zieken, de kritiek is opbouwend bedoeld en sluit denk ik naadloos aan met de
goede technische voorbereidingen en achterliggende gedachte.
Ik ben zeker benieuwd hoe dit gaat lopen.

Ik bedoel daarmee:

Dat ik hem niet ga bouwen omdat ik een 909 look a like wil hebben.. het is gewoon lekker een knutsel projectje voor me.. :) en dat ik wel een een drumsynth wilde hebben.. Dat het toevallig een 909 kloon is.. :D

Helemaal eens, absoluut een leuk projekt, en laten we wel wezen als het lukt heb je een hele
leuke drumbak die niet toevallig wordt.....8)

voor de 2H kast met een genodiseerd front, en backplate. en een geventileerde top cover..

Daar heb ik 80euro voor betaald, Bij Farnell

genodiseerd front ?
betekent dat je geen frontplaat nodig hebt ?
en je die ervoor zet ?

80 euro is best schappelijk btw
zeker als ik niet direct een frontplaat hoef te kopen
of zou dat lastig worden achteraf met plaatsing van knoppen ?

hehehe zitten ze nog over die sequencer te mieren
maar gelukkig ben ik dezelfde mening als mike toegedaan ..

Een 909 klinkt zo omdat ie ook die sequencer heeft
maar dat maakt me in dit geval niet uit

ik zal hem iig eens aansturen met me 909 als ik hem af heb

Voor de knutselaars onderons ben ik ook Bestuck lijsten aan het maken.. deze zal ik als ze af zijn als pdf document posten..

Dit scheelt een heeeeeeeeeeeele hoop tijd om de onderdeeltjes op de print op te zoeken....
Dat heeft eraz al gedaan voor joelie!! :D

Hier alvast een voorbeeld...

Attachments

• bestuck.jpg
    bestuck.jpg
    82,5 KB · Bekeken: 99
je bent een held eraz !

mijn geld is binnen en deze week wordt de kit opgestuurd
heb jij ze al ? zal wel nog niet maar moest het vragen ...

Zou dit eigenlijk mogen?

Niet dat je een of andere maffiabaas van Roland of wie dan ook niet blij maakt en voordat je het weet je ergens bodemonderzoek aan het uitvoeren bent met betonnen schoentjes of zoiets.

Ik heb ze nog niet ontvangen? misschien woensdag

Vroeg Trevor dat? :)

Eh nee dat vroeg ik me af ...
trevor is daar veels te druk voor ..

ik ben gewoon errrrg benieuwd .. maar dat snap je wel ;)

en fuse ik denk van wel ...

Origineel geplaatst door fuse
Zou dit eigenlijk mogen?

Niet dat je een of andere maffiabaas van Roland of wie dan ook niet blij maakt en voordat je het weet je ergens bodemonderzoek aan het uitvoeren bent met betonnen schoentjes of zoiets.

Why not?

Roland heeft geen poot om op te staan als het op juridische vlakken komt..

Het design van dit apparaat verschilt met alles wat los en vast zit..

Zit niet in een gekopieerde behuizing.. zit midi interface in.. componenten zijn van andere waarden.. design is lichtelijk aangepast.. noem zo nog maar tal van verschillen op.. en ook redenen die ik niet weet :D

No chance... lol :)

Reken maar dat als ze een legertje advocaten op je afsturen je eerst nadenkt en dan vrolijk een advocaat regelt. (niet Dick)

Maar d'r wordt zoveel gejoept op dat vlak ja.

Ze zullen echt niet bij mij aan de deur komen...

Eerder bij de verspreider ervan..

Ik maak me echt geen zorgen... Ik verspreid het toch niet.. ik ben het einde van de keten..
En als ze toch komen... dan vernietig ik hem toch gewoon?

lol...

Wel grappig dat je het mentionend :)

Origineel geplaatst door fuse
Zou dit eigenlijk mogen?

BTW:

2x niet is *wel*, toch?

Back