nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

Origineel geplaatst door 6 trak
erm... wacht ff... we hebben het nu over de originele 909 toch?
en de vraag was of die note data genereerd als je op de pads drukt (onboard geluiden dus)...
a dat was de vraag mike bgrepe hem niet helemaal geloof ik

maar volgens mij kan het wel ..

er zijn namelijk wel mensen die de shuffle van de tr 909 hebben opgenomen
en dat zal denk ik niet met externe kanaal op de 909 gedaan zijn ..

het gaat mij dus om het feit dat ik de tr909 seq. kan gebruiken om de 9090 aan te sturen !

Origineel geplaatst door MadR
a dat was de vraag mike bgrepe hem niet helemaal geloof ik

maar volgens mij kan het wel ..

er zijn namelijk wel mensen die de shuffle van de tr 909 hebben opgenomen
en dat zal denk ik niet met externe kanaal op de 909 gedaan zijn ..

het gaat mij dus om het feit dat ik de tr909 seq. kan gebruiken om de 9090 aan te sturen !
erm... nu begrijp ik het ff niet meer hoor :D je hebt dus al een echte 909 en nu wil je met de sequencer van deze original de 9090 weer gaan aansturen? I'm totally confused now...?!??!!

6 trak snapt t !

Zou er zelf aan denken om een TR707 sequencer te slopen en te integreren in die 9090 ...... hoe dichter bij het origineel kan je gaan ...

Ik gebruik toch ook een Alpha Juno om die JunoX VST te bespelen en een jp 8080 om die SuperWave P8 plugin te controllen :D

8o)

Allez Madr, suc6 zouk zo zeggen!

En hoe zit dat met je componenten plaatsen, hoe ver laat je ze aan de andere kant uitsteken? ( ik weet wel dat het niet gelijk is hoe men ze plaatst)

Zijn die witte connectoren op de print reeds op voorhand gesoldeerd of is dat ook insteken en wachten tot de soldeermachiene passeert?

Of vind ik al deze info op de 9090 website documentaties? Zijn zo van die weetjes die iemand die al printen gemaakt heeft als een evidentei beschouwd maar voor een leek dus cruciaal zijn om zoiets tot een succes te maken.

Onderdelen weet ik wel te bestellen en die bak ook, ik heb nog een ouwe kleine ijzeren nilfisk staan misschien bouw ik em daar in, met flikkerlichten en al derop hahahahhaa
:mega: :dubbel: :dubbel:

goed punt... mischien kan eraz nog wat verfijndere uitleg verschaffen omtrent de meer gedetaileerde zaken...
de tutorial nu is meer voor de gevorderde maar mischien is het loik om extra linkjes bij sommige onderdelen te zetten naar een sub page die dieper ingaat op bepaalde zaken (voor de "ik kan het nog niet zo goed" nerds zeg maar... ;))

Ik zit zwaar te twijfelen om dit te gaan doen. Ik zie nog op tegen de moeilijkheidsgraad van dit project.

Het is wel enorm leuk om te doen.

ik vind het toch een hele uitdaging ze.
Ook al ben je een Newbie op dat gebied of een bleuke ;)

Dat moet ook niet op twee dagen ineen staan hè! (alhoewel..8o) )
Als je maar weet hoe je alles stap voor stap kan ineen steken, denk ik dat elke handige harry hiermee zichzelf overtreft op het gebied van elektronika. En ga je misschien ook nog een pak van opsteken hoe elektronika werkt....(normaal is het andersom ik weet het...;) )

@SIX-Trakk! : :mega:

Origineel geplaatst door 6 trak
erm... nu begrijp ik het ff niet meer hoor :D je hebt dus al een echte 909 en nu wil je met de sequencer van deze original de 9090 weer gaan aansturen? I'm totally confused now...?!??!!
wrm ? er is wel degelijk een verschil in sound parameters tussen de 9090 en een echte 909
dan is dat toch niet raar ofzow .. is gewoon logica ... al zal de seq niet precies hetzelfde klinken ik heb een soort gemodde tr909 zonder een fysiek gemodde tr909 .. is dus toch alleen maar mooi ?

ik had ook liever een seq intern bij die 9090 gehad .. maar dat kon niet zo makelijk
(tr707 seq in die 9090 bouwen lijkt me ook een lucky shot ! een defecte tr909 met werkende seq. zou daar weer wel super voor zijn )

Origineel geplaatst door jes303
leuke site maar die voice-over :o:
...erm... laten we een poll starten! 8)
men kan zijn of haar reaktie posten in het gastenboek (van de site)...! zijn de 'voice-overs' irri of juist koolie...?!

6 zal ze gedurende 1 week persoonlijk gaan tellen... en mocht de meerderheid 'irri' hebben gestemd dan zijn die stemmen exit!

Laatst gewijzigd:
dat eraz een 8080 in elkaarflanst in een week of 3 EN jij er vervolgens een DIY site voor bouwt :P
was maar een grapje hoor. maar als ik begrijp dat ie nu ook al het 3030 / 3031 project aan het proberen is... wie weet.
zo gaan we het rijtje af toch??

die zeurpost van mij over de voice-overs moet je maar vergeten. die 9090 DIY site is OK.

wel grappig ik heb een 909 en toch zou ik ook wel zo'n 9090 willen (ook wel voor de bassdrum - eh kick om zelf zo'n bak te maken, maar ja ik ben niet overal goed in).

Attachments

• eraz9090.jpg
    eraz9090.jpg
    60,7 KB · Bekeken: 97
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MadR
(tr707 seq in die 9090 bouwen lijkt me ook een lucky shot !
mij eerlijk gezegd niet... de 707 heeft nl per step maar 1 overall velocity waarde... het master volume word dus aangespast i.p.v. elk geluid apart een velocity mee te geven... wat inhoud dat je een zeer belangrijk aspect van de 9090 verwaarloost...

de sequencer van de 626 zou veel geschikter zijn... ook stuurt deze, zonder allerlei kunsten uit te halen, wel direct midi uit als je op de pads drukt... het gaat ook niet om de looks maar om de functionaliteit nutuulk...

Laatst gewijzigd:
Back