Origineel geplaatst door olafmol
klopt want de industrie focused zich (naast kopieerbeveiliging) voornamelijk op het zo natuurgetrouw nabootsen van de originele geluidsbron.....terwijl vinyl en tape juist het signeel ontzettend kleuren.......dus als je slim bent ga je een apparaatje ontwikkelen dat de kleuring van vinyl en/of tape nabootst (denk fatso ofzo) en wat je ergens in je audioketen kan plaatsen..best of both worlds!
Olaf
Het probleem is toch de A/D conversie van digitaal formaat,
mits het de complexe werkelijkheid tracht om te zetten in 1's en 0's.
Analoog behoudt naar mijn mening die complexiteit toch beter, en ok, misschien wel mits ruis. En dan?
En met een effecten apparaat om Vinyl na te bootsen ga je ervan uit dat de verkleuring van analoog het voordeel is in vergelijking met digitaal geluid en niets anders. Niet het feit dat de muziek in al zijn nuance behouden blijft.
En nog iets, toen op radio klara (Belgie) de klassieke vertoning van muziek v Pink Floyd direct uitgegeven werd, zwoor ik dat het een plaat moest zijn! Maar het bleek een live uitzending te zijn vanuit het concertzaal in Brussel.
Mijn gissing op Vinyl was wel verkeerd, maar ik hoorde toch een verbetering bij de aanwezigheid v. CD weergave.
Zie je, het was toch geen cd. Ik ben dus nog niet overtuigd dat de cd toch een trouwere weergave is.
Het geluid gaat wel hoger en lager, maar dit is toch een detail vind ik, vergeleken met het frisse en gewichtig karakter van goede vinyl opnames, ih frequencie bereik waar de essentie vd muziek bestaat.