Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door J-Run
SACD vindt ik een beetje lijken op CD-I. Allebei een enorme flop
Origineel geplaatst door mikemix
Eén ding staat vast: kwaliteit v/h geluid is met een grote sprong
voorwaarts gegaan.
Origineel geplaatst door J-Run
SACD vindt ik een beetje lijken op CD-I. Allebei een enorme flop
Origineel geplaatst door olafmol
je bedoeld de kwaliteit van de reproductie-keten bij de consument neem ik aan?
want ik denk dat het daarnaast ook vast staat dat de kwaliteit van mixage en vooral mastering met grote sprongen is afgenomen door de "loudness wars" wat resulteert is smerige harde clippende opnames zonder enige dynamiek.... toch wel grappig dat terwijl de technische mogelijkheden en kwaliteit toeneemt juist (mede daardoor) de content zelf kapot wordt gemaakt [/B]
Origineel geplaatst door Toon
http://recpit.prosoundweb.com/viewtopic.php?t=9171
SACD blijkt dezelfde vervormingen als LP te geven. PCM blijft neutraler klinken (voegt minder toe), althans dat beweert Nika Aldrich.
Origineel geplaatst door mikemix
Sander niet zo somber, ik zelf vind SACD eindelijk een echte goede stap vooruit wat audio betreft.
Ik vind t iig een serieuse poging om analoog te evenaren, met alle voordelen van digitaal.
Je moet voor de gein eens gaan luisteren, ik was ook sceptisch, t probleem blijft: heb je het
geld er voor over, tja en dan kom je op een punt van: de buurman gaat altijd op zondagmorgen
vissen, en ik heb een vette installatie![]()
Origineel geplaatst door TheSoulguru
ps, dit is een oude thread, hoop dat het ok is van hierop te antwoorden.
Vinyl terugkomen, ja dat zou van mij ook wel mogen. Maar een Laservinylspeler? Vertel,daar heb ik nog nooit van gehoord.Origineel geplaatst door TheSoulguru
Persoonlijk zou ik het liefst hebben als VINYL weer volledig terugkomt. En als je de voordelen van digitaal wilt (programeerbaar, geen slijting enz.) dan heb je ook nog de LASER-VINYL SPELER, waar het volledig signaal analoog is (dus geen A/D converter).
Origineel geplaatst door Exzit
Lijkt mij dat een laser zijn gelezen signalen nog steeds om moet zetten naar bits en bytes.
Dus een AD converter. Of heb ik dat mis.

Origineel geplaatst door Exzit
Lijkt mij dat een laser zijn gelezen signalen nog steeds om moet zetten naar bits en bytes.
Dus een AD converter. Of heb ik dat mis.
Origineel geplaatst door Jazper
Thread niet gelezen..
Maar een (top) audiozaak (hifi) waar ik vorige week ben geweest laat het superaudio gedoe maar even voor wat het is op dit moment. Bleken nog teveel problemen met de kopierbeveiliging.. die stuurt namelijk een stream data mee.. en daar was wat mee aan de hand..
Ok.. ga ik even weer naar boven wat lezen..![]()