mikemix
push the button!
Origineel geplaatst door olafmol
nope wat?![]()
Sorry Olaf, correct zoals je het zegt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door olafmol
nope wat?![]()
Origineel geplaatst door mikemix
Sorry Olaf, correct zoals je het zegt...

Origineel geplaatst door fuse
SACD is al weer zo'n 3 jaar (?) op de markt en loopt voor geen meter.
Toevallig dat ik laatst in de CD winkel een SACD hoekje zag.
Net zoals dat breedbeeld.
Da's alleen voor de mensen die liefhebber zijn.
Moet ik toch maar eens vaker naar de film en live concerten gaan.
En zo'n gleuf die de nieuwerwetse digitale dragers aankan komt later wel een keer.

Origineel geplaatst door Slipperman
het loopt voor geen meter omdat er nog te weinig is uitgebracht op SACD en dan heb je ook maar te maken met een paar mensen die het ook nog eens goed kunnen.
momenteel op genesis gebied doen ze the lamb lies down on broadway uitbrengen (komt over paar dagen al uit geloof ik) en a trick of the tail in SACD. Maar ik weet gewoon dat ik het niet eens WIL horen aangezien onze mixer in kwestie producer nick davis die ook de mixen voor de dvd's heeft gemaakt gewoon een PRUTSER 1e KLAS IS !
wat ik hiermee wil aangeven is dat SACD heel apart en ook wel raar is eigenlijk want waar wil je dingen nu gaan plaatsen in het geluidsveld? Waarom zou je die trompet nu achter je moeten horen? waar baseer je dat op bij bijvoorbeeld een JAZZ plaat... Ik denk dat de beste kandidaat voor SACD live concerten zijn maar goed als er van genesis live concerten op SACD komen dan koop ik ze toch nooit aangezien nick weer de eindpersoon is...
Kijk het hele mixen is maar een subjectief iets en word door de mixer bepaald. Als hij vind dat jij die trompet rechts achter moet horen dan moet je dat maar... Al hoeft daar niet eens direct een reden toe te zijn... Het is maar waar je de luisteraar plaatst. Bij gewone studio albums is dat best lastig om te bedenken van waar je moet luisteren en wat de opstelling is... (vandaar dat live concerten beter zijn aangezien je daaar kan zeggen je staat midden in het publiek wat in MIJN OGEN inhoud publiek op alle speakers, band op de fronts en de weergalm van de venue op de achterspeakers.)
en overigens de stelling van breedbeeld is niet waar aangezien wij meer breedbeelds verkopen dan normale 4:3 televisies. Sterker nog ik heb maar 1 normale 4:3 televisie in het assortiment of je moet met 21" al voldoening hebben... Rest is allemaal breedbeeld (CRT, Plasma of LCD) maar goed dat terzijde...
en overigens ik las net nog het bericht boven mijn post... wat het ook is, weinig apparaten ondersteunen SACD. Er zijn maar een paar home theatre sets bijvoorbeeld die SACD ondersteunen (pioneer, sony en geloof ook jvc) dus als een home theathre het al niet snel kan dan word het los componenten spul. Word voor de consument minder aantrekkelijk omdat je veel duurder uit bent en wees nu eerlijk voor die paar keer dat je zo'n SACD afdraait... Het gros zal dat niet doen, enkel de echte liefhebbers en audio fanaten waarvan er toch minder zijn als normale consumenten![]()
Origineel geplaatst door Toon
Je moet nog maar eens tegoei alles lezen, Ja een CD heeft een groter dynamisch bereik dan een LP. Ook olafmol beweert dat (denk ik dan toch), hij zegt enkel dat vele jaren 70/80 vinyl platen veel dynamischer overkomen omdat ze juist niet platgecompressed zijn, zoals dat nu in de mééste gevallen wel is.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Origineel geplaatst door DJB
Helaas is het niet zo dat technisch beter ook altijd beter klinken betekent.....
het loopt voor geen meter omdat er nog te weinig is uitgebracht op SACD en dan heb je ook maar te maken met een paar mensen die het ook nog eens goed kunnen.
momenteel op genesis gebied doen ze the lamb lies down on broadway uitbrengen (komt over paar dagen al uit geloof ik) en a trick of the tail in SACD. Maar ik weet gewoon dat ik het niet eens WIL horen aangezien onze mixer in kwestie producer nick davis die ook de mixen voor de dvd's heeft gemaakt gewoon een PRUTSER 1e KLAS IS !
wat ik hiermee wil aangeven is dat SACD heel apart en ook wel raar is eigenlijk want waar wil je dingen nu gaan plaatsen in het geluidsveld? Waarom zou je die trompet nu achter je moeten horen? waar baseer je dat op bij bijvoorbeeld een JAZZ plaat... Ik denk dat de beste kandidaat voor SACD live concerten zijn maar goed als er van genesis live concerten op SACD komen dan koop ik ze toch nooit aangezien nick weer de eindpersoon is...
Kijk het hele mixen is maar een subjectief iets en word door de mixer bepaald. Als hij vind dat jij die trompet rechts achter moet horen dan moet je dat maar... Al hoeft daar niet eens direct een reden toe te zijn... Het is maar waar je de luisteraar plaatst. Bij gewone studio albums is dat best lastig om te bedenken van waar je moet luisteren en wat de opstelling is... (vandaar dat live concerten beter zijn aangezien je daaar kan zeggen je staat midden in het publiek wat in MIJN OGEN inhoud publiek op alle speakers, band op de fronts en de weergalm van de venue op de achterspeakers.)
en overigens de stelling van breedbeeld is niet waar aangezien wij meer breedbeelds verkopen dan normale 4:3 televisies. Sterker nog ik heb maar 1 normale 4:3 televisie in het assortiment of je moet met 21" al voldoening hebben... Rest is allemaal breedbeeld (CRT, Plasma of LCD) maar goed dat terzijde...
en overigens ik las net nog het bericht boven mijn post... wat het ook is, weinig apparaten ondersteunen SACD. Er zijn maar een paar home theatre sets bijvoorbeeld die SACD ondersteunen (pioneer, sony en geloof ook jvc) dus als een home theathre het al niet snel kan dan word het los componenten spul. Word voor de consument minder aantrekkelijk omdat je veel duurder uit bent en wees nu eerlijk voor die paar keer dat je zo'n SACD afdraait... Het gros zal dat niet doen, enkel de echte liefhebbers en audio fanaten waarvan er toch minder zijn als normale consumenten![]()

Origineel geplaatst door Don Borito
Ik heb wat nummers via digital out gecopieerd van MD,.. wat mij opviel is, dat de sound op cd veel rijker is ookal is het van md overgenomen.
Origineel geplaatst door D-mike-E
Dit klinkt erg onwaarschijnlijk. Hoe kan een recorder het geluid nu verbeteren? Door het verloren materiaal er weer bij te verzinnen?
Origineel geplaatst door Exzit
Wat betreft live mixes. Zou ik zeggen gewoon mono op alle speakers en achter wat zachter
Ik kan me bij de laatst bezochte concerten niet herineren dat ik maar iets van stereobeeld laat staan van surround iets meegekregen heb.
Origineel geplaatst door D-mike-E
Voor wat betreft SACD... het verschil tussen DVD en SACD zou véél beter zijn wordt nu beweerd. In theorie of praktijk? Kortom TUSSEN je oren of IN je oren?
Origineel geplaatst door sureshotstudio
dit is heel goed mogelijk zelfs omdat zoals don borito zei hij het met betere converters afspeelde dan die in zijn MD speler zitten......
Origineel geplaatst door Exzit
In de praktijk.
Ik heb nu wat vergelijkings materiaal gehoord.
In ieder geval mijn LX8000SA produceert mooier geluid bij SACD dan bij een DVD of CD.
Nou zal DVD-audio naast SACD ook niet veel meer kans maken.
Omdat DVD-audio op de meeste DVD-spelers niet af te spelen is.
Sony en Philips uitvinders van de SACD hebben bij de wat duurdere modellen standaard SACD.
De dichtheid van SACD spelers is dus vele malen groter dan speleres die DVD-audio afspelen.
Tenminste op dit moment.
weet niet maar ik ken weinig home theatres die SACD kunnen afspelen... dus dan zal je het toch van losse componenten moeten hebben denk ik... wat het voor een grote markt al minder aantrekkelijk maakt...