djrazor
Cortex Driller
Origineel geplaatst door Synthfreak
Ik heb zelf zo'n draagbare Mini Disc Recorder van sony die nu al zo'n 5 jaar iedere dag speelt in mijn binnezak, naar school en naar mijn werk. Nog nooit geen problemen mee gehad. Het enigste waar ik wel eens tegen aan loop is dat als je het apparaat beweegt terwijl hij aan het TOC editten is dat er dan errors kunnen onstaan verder geweldig apparaat.
Weet iemand hier of er ooit Mini Disc data Recorders zijn gemaakt voor de Computer lijkt me een ideaal medium. In ieder geval beter dan diskettes en kleiner dan rewritables. Maar aangezien de memory sticks nu voor dump prijzen weggaan zal het er wel nooit meer van komen![]()
Synthfreak
Als ik het goed begrepen heb, is het technisch gezien niet (goed) mogelijk om de md voor data te gebruiken, aangezien de foutcorrectie een stuk minder zou zijn dan op een cd. Op http://www.minidisc.org/md_data_table.html heb ik iets over md-data gevonden voor digitale camera's, ziet er wel interessant uit. Zo te zien kan er op een md-data(2) disc veel meer data opgeslagen worden.
Stukje over de Sony DCM-M1 "MD Data2 Camcorder" (klinkt wel een beetje raar, maar dat is misschien wennen

Features: Camcorder employing MD Data2 discs (650MB variant of original 140MB MiniDisc) to store up to 20 minutes of MPEG2 video (10 minutes in HiQuality mode) as well as still photographs. Editing and video clip assembly can be done in-camera without the use of a PC or workstation. Stylus-touch sensitive backlit LCD panel displays thumbnails of opening scenes, scenes can be spliced together with fade-in and fade-out. Built-in Ethernet port allows camera to be controlled via TCP/IP using a web browser. Unit was shown in Prototype form at IFA'99 (International Consumer Electronics Exhibition), Berlin. [From the Newsbytes coversage: Sony is said to be starting a wireless Internet service. When this happens, since the Discam itself will be accessible from the net, it will be possible to send images to people far away. With this camera pictures of children could be viewed with a WebTV terminal by Grandparents. 6 Size is somewhat bigger than the small, already available handy DV camcorders.