kratarknathrak
All hail the dark lord!
Regelmatig zie ik in de "te koop" afdeling mensen die hun topics omhoogschoppen omdat ze apparaten niet kwijt kunnen blijkbaar. Gaandeweg zie je de prijs dan dalen. En dat terwijl de gevraagde prijzen toch niet echt absurd zijn. Sterk heb ik de indruk dat de markt enorm is oververzadigd, en dat eenieder al met fiks gevulde studios zit, terwijl veel mensen besluiten dat muziek maken toch niet hun ding is. Of is het de softsynth hype, die de tweedehands hardware markt parten speelt? Tenslotte kun je gekraakte versies van Fruity loops, Reason en dergelijke gratis en voor niets van het net plukken, wat de tweedehands hardware aardig overbodig maakt voor mensen die willen beginnen met muziek maken.
Persoonlijk vind ik dit wel een aardige situatie. Zo kan je leuke gear voor spotprijzen oppikken. Helaas zie ik nog geen leuke apparaten zoals een Acces Virus B, of een Alesis Andromeda voor prijzen van 100 euro gaan. Doe daar eens wat aan mensen! Ik zit graag voor een dubbeltje op de eerste rang als arme sloeber zijnde. Iets als 400 euro voor een Yamaha sampler vragen is natuurlijk te gek voor woorden. 50 euro is in de huidige markt een veel realistischere prijs! Hahahahahahah!
Maar nu even zereneus. Wat zijn de ideeen van dit forum over deze materie?
Persoonlijk vind ik dit wel een aardige situatie. Zo kan je leuke gear voor spotprijzen oppikken. Helaas zie ik nog geen leuke apparaten zoals een Acces Virus B, of een Alesis Andromeda voor prijzen van 100 euro gaan. Doe daar eens wat aan mensen! Ik zit graag voor een dubbeltje op de eerste rang als arme sloeber zijnde. Iets als 400 euro voor een Yamaha sampler vragen is natuurlijk te gek voor woorden. 50 euro is in de huidige markt een veel realistischere prijs! Hahahahahahah!
Maar nu even zereneus. Wat zijn de ideeen van dit forum over deze materie?