[SX vraagjes]

Henri/etgin303

Ouwe rot
Allereerst de beste wensen voor het nieuwe gear !

Heb wat kleine probleempjes met SX, die eerder gewoon werkte...

1. Als ik een track midi inspeel, moet ik de midi noten kunnen zien in de opname-balk... (dus allemaal streepjes... lengte + toon), nu blijven deze balken na het inspelen leeg, maar in de 'pianobar'-overzicht zie ik ze weer wel... de MIDI wordt dus gewoon opgenomen. Welke instelling heb ik veranderd ?

2. Hoe maak ik een audio mixdown van een EEN (1) kanaal ? Als ik bijvoorbeeld een VST-instrument wil opnemen als audio ? In eerste instantie lukte dit de ene keer wel en de andere keer niet... Meestal maakte SX een mixdown van alle VST tracks... HOE DOEDDE DI ?

3. Ik heb 2 x 1010 delta, ik wil nu via 2 audio ins mijn stereo uitgang van mijn mixer opnemen... om er zo een mp3/wav/weet ik veel van te maken... kan ik tegelijk mijn track (incl. VST's) afspelen en op andere track mijn totaalmix opnemen ? Vast wel, maar hoe vriendjes en vriendinnetjes ?

Alvast bedankt!

XXX-jes Henri ;)

dat wat die mixdown betreft: zorg dat je het kanaal (vsti) die je wilt mixdownen op SOLO hebt staan en druk gewoon op mixdown zorg er dan voor dat je hem terug als oudiotrack in je liedje krijgt (kun je gewoon aanvinken bij mixdown en klaar is klara!!

ik heb dat ook een keer gehad ff een tijdje uit de running en ik wist de simpelste dingen niet meer.

ik denk niet dat je snel een antwoord krijg op dit soort vragen. Om eerlijk te zijn zijn je vragen wel heel erg eenvoudig terug te vinden in de handleiding. Dus ik stel voor dat je daar eerst in kijkt. Dan zul je zien dat je binnen een half uur veel meer weet als dat je nu weet.

Als je sommige dingen niet snapt vanuit de handleiding geef even aan welk onderdeel je niet snapt dan kijk ik wel even in dat gedeelte van de handleiding of ik je verder kan helpen.

Re: [SX vraagjes]

Origineel geplaatst door Henri/etgin303
Allereerst de beste wensen voor het nieuwe gear !

Heb wat kleine probleempjes met SX, die eerder gewoon werkte...

1. Als ik een track midi inspeel, moet ik de midi noten kunnen zien in de opname-balk... (dus allemaal streepjes... lengte + toon), nu blijven deze balken na het inspelen leeg, maar in de 'pianobar'-overzicht zie ik ze weer wel... de MIDI wordt dus gewoon opgenomen. Welke instelling heb ik veranderd ?

2. Hoe maak ik een audio mixdown van een EEN (1) kanaal ? Als ik bijvoorbeeld een VST-instrument wil opnemen als audio ? In eerste instantie lukte dit de ene keer wel en de andere keer niet... Meestal maakte SX een mixdown van alle VST tracks... HOE DOEDDE DI ?

3. Ik heb 2 x 1010 delta, ik wil nu via 2 audio ins mijn stereo uitgang van mijn mixer opnemen... om er zo een mp3/wav/weet ik veel van te maken... kan ik tegelijk mijn track (incl. VST's) afspelen en op andere track mijn totaalmix opnemen ? Vast wel, maar hoe vriendjes en vriendinnetjes ?

Alvast bedankt!

XXX-jes Henri ;)

probleem 1 heeft waarschijnlijk te maken met de zoomfunctie, misschien staat je vertikale zoom wel erg klein, en zijn de streepjes van de noten zo dun dat hij ze niet meer weergeeft, druk ff op de + van zoom in

probleem 3 maak een stereo audio track aan. Speel je track gewoon over je mixer af, maar voordat je op play en record drukt, moet je zorgen dat het stereo input kanaal op record staat. gewoon als je de track selecteert is dat zo'n rood rond knopje, vervolgens druk je op record en play van je transport en klaar is kees. Zorg wel even dat je de goeie stereo input kiest en controleer de volumes eerst in je cubase mixer, zodat je niet te hard of te zacht opneemt.

Thanks!

Thanks!

Thanks Redje voor je uitleg, ik ga het proberen en dan hoor je nog van mij...

Enne, Robin... ik heb de handleiding! Soms kom je er gewoon niet uit...

Met die mixdown heb ik nog problemen....
Ik heb b.v. 4 tracks die een VST aansturen... die wil ik gewoon mixdownen op 1 audio track...
track 1 bassdrum uit halion, track 2 highhat uit Stylus, track 3 bassline uit V-station, track 4 beat uit stylus (2)...
Doe ik nu een mixdown, dan pakt ie alleen maar track 1 en niet alles.. hoe selecteer ik die tracks ?

De handleiding is ook wel erg kort over mixdown...

laterz

hmm idd de handleiding is er niet zo groot en duidelijk over heb er ook wat moeite mee soms... ook als je een mono track heb in je mix en je wilt naar stereo mixen dan gaatie ook zeiken hier... SX 2 iig wel ;)

maar goed wat je moet doen als je 1 track wil exporten van de 23290 tracks die je hebt. Alles muten behalve die ene track en dan expoteren (wel cursors instelle) dat werkt :)

Re: Thanks!

Re: Thanks!

Met die mixdown heb ik nog problemen....
Ik heb b.v. 4 tracks die een VST aansturen... die wil ik gewoon mixdownen op 1 audio track...
track 1 bassdrum uit halion, track 2 highhat uit Stylus, track 3 bassline uit V-station, track 4 beat uit stylus (2)...
Doe ik nu een mixdown, dan pakt ie alleen maar track 1 en niet alles.. hoe selecteer ik die tracks ?

De handleiding is ook wel erg kort over mixdown...

oplossing is als volgt
mute alle kanalen in sx
unmute alle kanalen die je wilt samenboegen in 1 spoor.
zet je markers om je sporen heen die je wilt renderen (crtrl-a , ctrl-p)
als je nu rendert zijn alle niet gemute sporen neergezet in 1 audiospoor.

that's it

wil je alles in aparte audio sporen dan moet je 1 voor 1 renderen.

Re: [SX vraagjes]

[/B]

Daar is inderdaad een instelling voor, ik weet alleen niet precies uit mijn hoofd waar die ook al weer zat.
Kijk eens bij file->preferences. Misschien stond het daar....

In de pianoroll staan bovenaan verschillende icoontjes die oplichten als je ze aanklikt,Een van die icoontjes moet aangeklikt worden(oplichten) zodat je ingespeelde noten weergegeven worden in het raster.

Origineel geplaatst door Alansan
waar is de knop van mixdown dan?

:confused: dit ligt er wel heel dik bovenop he?

Back