Wat te doen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Imipolex

switchboard operator
Beetje rare post, maar ik weet niet wat ik anders moet. Heb iets gekocht van mede-forum-lid, dwz, geld overgemaakt, waarna het opgestuurd zou worden. Nu ben ik bang dat het geld mischien bij de verkeerde terecht is gekomen, dwz, de naam klopt niet op m'n rekening-afschrift. Probleem is dat degene in kwestie niet reageert op PB en/of e-mail, zodat ik niet weet of het geld al of niet goed terechtgekomen is, en ik kan pas actie ondernemen, (bij m'n bank, proberen het geld terug te krijgen) wanneer ik wat weet... Lastig, dus.

Bij twijfel laten terugboeken (als dat kan) en toch wachten op contact met de verkoper.
Het is wel lastig als misschien daarmee de koop niet doorgaat, maar dat risico moet je zelf inschatten.

Een gewone overschrijving kun je bij de meeste banken niet ongedaan laten maken. Dit kan meestal alleen bij automatische incasso's. (en dan nog binnen 30 dagen, voor bedrijven 8 dagen)

Als het rekeningnummer niet overeenkomt met de tenaamstelling van de rekeninghouder, en dit is aan de bank te wijten, kun je wel de bank aansprakelijk stellen. (even er vanuit gaande dat het geld idd NIET bij de juiste persoon is aangekomen......maar ik heb vertrouwen in de mensheid)

Het stomme is ook dat degene in kwestie nu op het forum zit. Je kunt toch wel even aangeven of het geld is aangekomen? Dan weet ik genoeg en kan ik wat doen...

Als je het goed wil laten verlopen dan vind ik op z'n minst wel dat bij geld overschrijven de naam + rekeningnummer klopt....

Ik zou t bij de bank terugvragen

Ik vind het echt te dom voor woorden. Meneer zit nu op het forum. Hallo?!
Ik heb geen zin om namen te noemen, maar ik begrijp niet wat het probleem is, eigenlijk.
Het geld is twee weken geleden afgeschreven, en volgens de bank is het niet 100 % zeker dat het terug te krijgen is als het bij de verkeerde terecht is gekomen. Da's heel fijn.
Dus is de betaling aangekomen?
Ja of Nee?

misschien is 'n PB-tje of 500 sturen 'n optie ? 8)

sommige mensen hebben ooit 'n duwtje in de rug nodig.......

Misschien neemt ie naar aanleiding van deze thread wel contact met je op. Dat zou het mooist zijn.

Ik weet overgins dat mijn rabobank geen geld over maakt als de combinatie:
rekeningnummer, naam + WOONPLAATS niet klopt.

Al veel gezeik over gehad toen ik een bank in een andere stad had.

Origineel geplaatst door gemmetje
misschien is 'n PB-tje of 500 sturen 'n optie ? 8)

sommige mensen hebben ooit 'n duwtje in de rug nodig.......
Wacht gewoon eventjes een paar dagen.. Misschien neemt ie contact op door deze thread. Hier kan de verkoper toch ook niets aan doen.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Misschien neemt ie naar aanleiding van deze thread wel contact met je op. Dat zou het mooist zijn.

Ik weet overgins dat mijn rabobank geen geld over maakt als de combinatie:
rekeningnummer, naam + WOONPLAATS niet klopt.

Al veel gezeik over gehad toen ik een bank in een andere stad had.

Ik hoop het.
Rek.nr en woonplaats kloppen wel, maar het kan zijn dat er nog iemand over de rekening beschikt, en dat die naam op het afschrift verschijnt... Maar affijn, genoeg gezeikt. Ik zie wel.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back