welke vocoder?

Ik heb gezien dat er op het forum een paar Roland VP330-vocoder bezitters zijn.

Zou iemand ( pleaaaase?) een paar korte mp3's kunnen posten, vooral van de string- en het choir-secties?

Ik zou graag 1 willen kopen, maar ik heb niet de kans gehad om het te horen, en ik baseer mij enkel op reviews.

BvThankx!

EF

Origineel geplaatst door EternalFall
Ik heb gezien dat er op het forum een paar Roland VP330-vocoder bezitters zijn.

Zou iemand ( pleaaaase?) een paar korte mp3's kunnen posten, vooral van de string- en het choir-secties?

Ik zou graag 1 willen kopen, maar ik heb niet de kans gehad om het te horen, en ik baseer mij enkel op reviews.

BvThankx!

EF

AUB

Voor de vocoder, klik eens op de link hieronder.

Origineel geplaatst door EternalFall
Wow, dat was snel.

Thankx!!!

EF

Ik had het al eens voor Mennomoog gemaakt ...

Je kan natuurlijk nog wat spelen met de vibrato enzo (luister bv. eens naar Electronic Performers van AIR). Maar dit is hoe ze zonder franjes klinken.

Ander alternatief:

De Elektuur Vocoder.
In samenwerking met Synton ontworpen vocoder uit begin jaren '80

Attachments

• elektuur vocoder.jpg
    elektuur vocoder.jpg
    9,3 KB · Bekeken: 134
Yep, klinkt geweldig.

Het is vooral die combinatie vocoder-choir-strings dat mij bekoort in het instrument.

Wel erg moeilijk te vinden ;{

EF

Origineel geplaatst door John
Zelf ooit een Moog Vocoder gehad - DOM He - ik heb die 7 jaar geleden geruild voor een volledig geladen K2000. Die vocoder was echt geweldig - dus als je er nog eens een tegenkomt gewoon kopen. O-ja en een lening afsluiten of bank beroven.

Zeg AKS, wordt het niet eens tijd een stukje wijze raad op te volgen??!!

vraagje mbt de Roland vocoders:

heeft de rack vocoder (SVC-350) ook een string section (zoals op de VP-330) ?

Origineel geplaatst door THM
vraagje mbt de Roland vocoders:

heeft de rack vocoder (SVC-350) ook een string section (zoals op de VP-330) ?

Nope, maar om eerlijk te zijn: de strings op de VP-330 stellen niet zo heel veel voor (maar ze klinken wel heel "synthie").

Sorry om (heel even) off-topic te gaan hier, maar zijn die strings vergelijkbaar met bvb. de ARP Solina strings ?

Het zijn volgens mij de strings die je hoort in Vangelis' Blade Runner Blues.
Of is dat toch een CS-80? Ik krijg zo'n geluid i.i.g niet uit een CS-50.

Ook in het befaamde Vangelis filmpje hoor je zowel het Strings als het Choir geluid uit de VP-330.
(Rond 0:40 tot 0:50, het is het keyboard dat uit beeld boven de CS-80 staat).

Een Solina klinkt trouwens toch echt anders, zeker als de beroemde chorus aan staat.

OK dank je !!

Origineel geplaatst door Hanz
Het zijn volgens mij de strings die je hoort in Vangelis' Blade Runner Blues.
Of is dat toch een CS-80? Ik krijg zo'n geluid i.i.g niet uit een CS-50.

Ook in het befaamde Vangelis filmpje hoor je zowel het Strings als het Choir geluid uit de VP-330.
(Rond 0:40 tot 0:50, het is het keyboard dat uit beeld boven de CS-80 staat).

Een Solina klinkt trouwens toch echt anders, zeker als de beroemde chorus aan staat.

Ik denk dat het keyboard wat boven de CS-80 in beeld uitsteekt een Emulator II is, zo'n grijze bak die Vangelis ook had staan in zijn studio (op de cd Direct staat middenin het hoesje zijn complete studio met foto afgebeeld waarop deze grijze Emulator ook staat).

Phochos

Origineel geplaatst door phochos
Ik denk dat het keyboard wat boven de CS-80 in beeld uitsteekt een Emulator II is, zo'n grijze bak die Vangelis ook had staan in zijn studio (op de cd Direct staat middenin het hoesje zijn complete studio met foto afgebeeld waarop deze grijze Emulator ook staat).

Phochos

Pooch, ik bedoel links buiten beeld boven de CS-80. Rechts staat inderdaad een Emulator II (met dat paukengeluid).

Origineel geplaatst door Hanz
Pooch, ik bedoel links buiten beeld boven de CS-80. Rechts staat inderdaad een Emulator II (met dat paukengeluid).

Oh sorry, begreep het even niet. Wat ik weet van foto's van Vangelis op platenhoezen gebruikte hij zowel de VP330, maar ook wel de RS202 (dat was een Roland strings, met bas en synthesizer aan boord) - ik weet niet of het het juiste typenummer is, dus het zou van beide kunnen komen.

Phochos:D

Origineel geplaatst door THM
Sorry om (heel even) off-topic te gaan hier, maar zijn die strings vergelijkbaar met bvb. de ARP Solina strings ?

Het is wat moeilijk te vergelijken, maar met "ensemble" aan klinkt de Vocoder Plus iets "harder", terwijl de Solina (enkel violin) fluweel, doorzichtig klinkt. Ik prefeer persoonlijk het Solina string ensemble. Maar de strings van de Vocoder Plus hebben ook wel iets.

Wat is eigenlijk de gemiddelde/gebruikelijke prijs voor een Synton vocoder 222?

Origineel geplaatst door Cisco
Wat is eigenlijk de gemiddelde/gebruikelijke prijs voor een Synton vocoder 222?

Ik heb een tijdje geleden ééntje gezien voor € 400. Ik denk wel dat je er niet veel meer voor moet geven.

Probleem is dat er niet erg veel in omloop zijn, dus de prijs is moeilijk te bepalen.

Back