01x vs 01v96

Origineel geplaatst door fuse
Je verrekend je.

01x kost 1550 en het is zeg maar halve 01v96.
Die mLan hebbie helemaal niet nodig want die zit er al op.

Wil je de mLan voor die 01v96 scoren (MY16-mLan) dan zal dat zo'n 600 euri kosten (is nog niet officieel uit).

Dus als je 2x 01x scoort dan kan je ongeveer net zoveel als met een 01v96 met mLan expansie.

2 01x-en kosten dan nog altijd 3200€, terwijl de O1v96 + MY16-mLan 'maar' 3100€ (2500€+600€) kost.
En dan vergeet je nog al de andere voordelen zoals meer I/O's, FX, dynamics/gates,
MIDI remote functie en een betere user interface. Je kan 2 O1v96's ook linken tot één 80 kanaals mixer!

Is de mLan functie van de 01x niet vergelijkbaar met de (standaard) ADAT connectie van de 01v96?
Voor die 600€ extra koop ik makkelijk een RME kaartje met een ADAT connector en
dan hou ik nog een slot over voor extra analoge I/O's.
ADAT wordt trouwens meer ondersteund dan mLan dat zich nog altijd niet bewezen heeft.

Origineel geplaatst door r.5
2 01x-en kosten dan nog altijd 3200€, terwijl de O1v96 + MY16-mLan 'maar' 3100€ (2500€+600€) kost.
En dan vergeet je nog al de andere voordelen zoals meer I/O's, FX, dynamics/gates,
MIDI remote functie en een betere user interface. Je kan 2 O1v96's ook linken tot één 80 kanaals mixer!

Is de mLan functie van de 01x niet vergelijkbaar met de (standaard) ADAT connectie van de 01v96?
Voor die 600€ extra koop ik makkelijk een RME kaartje met een ADAT connector en
dan hou ik nog een slot over voor extra analoge I/O's.
ADAT wordt trouwens meer ondersteund dan mLan dat zich nog altijd niet bewezen heeft.

mLan is iets heel anders dan ADAT....veeeeeeeeeeeeeeeeel grotere brandbreedte dus shitloads meer dan 8 audio kanalen, en daarbij ook nog es midi data etc.etc.

Vraag: kan ik nu bijvoorbeeld 2 van die I 88 aan een o1x hangen om zo in totaal 24 analoge inputs (ik heb nogal veel hardware in mijn studio) te creeren? Zijn die outputs als een soort sends te gebruiken vanuit je mixer zodat ik zonder om te hoeven pluggen om het even mijn instrumenten kan routen door elkaars filters oid?

Wat men ook vergeet is dat de I88X gewoon een eerste aanzet is van Yamaha om een mlan expansie product in de markt te zetten; er komen ook van andere bedrijven binnenkort een hoop zeer interessante mlan producten uit, zullen een stuk goedkoper zijn en waarschijnlijk beter door ontwikkeld dan de i88x.
:okdan:

Re: Re: I88X

Re: Re: I88X

Origineel geplaatst door Hover
Blijkbaar vergeet iedereen dat er ook een nadeel kleeft aan de combinatie 01x met i88.

Wanneer je de i88 met je 01x verbindt, dan kan je slechts 1 van de 2 effectprocessoren gebruiken. Wel ff uitkijken dus.

Huh??? Sinds wanneer?

Je levert alleen een FX processor in (en 8 mLan kanalen) als je de 01x op 96KHz gaat draaien. Maar dat heeft niets met de i88 te maken maar met processing power in de 01x.

En als ik het mis heb dan graag even een citaat uit een handleiding of zo. Voor zover ik weet heeft de i88 namelijk eigen ADDA processing wat dus niets met de 01x te maken heeft. Het signaal kan vervolgens op 24bits/48KHz van en naar de 01x.

En ook al heb je geen 01x, de I88x kun je gewoon via firewire gebruiken als audiointerface voor je mac of pc'tje :)

Back