Wat vinden wij van 2Unlimited?

Wat vinden wij van 2Unlimited?

• Wie is 2-oneindig?

Stemmen: 1 1,1%
  • Jeugdtrauma.

Stemmen: 23 25,3%
  • Geweldig vond ik 't niet echt. (anders) was beter.

Stemmen: 16 17,6%
  • Wel aardig, goed exportproduct.

Stemmen: 30 33,0%
  • Helemaal te wap joh!

Stemmen: 21 23,1%

• Totaal aantal stemmers
    91
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Zwijg ! Ik voel me nog steeds genaaid ! De muziek voor 2UL werd geschreven door een aantal Belgische mensen, waaronder ikzelf.

Goh dat je voor zulke boerenlullenmuziek (mooi woor voor inhoudsloze muziek voor neanderthalers), met zoveel mensen moet schrijven. Is dan het uitgangspunt "wie de meest cheesy hook schrijft is de winnaar ?". Tja als je met mensen inhalige muziek maakt (muziek gemaakt voor maar 1 doel).........kan ik me niet voorstellen dat je dan iedereen in zo'n project vertrouwd (de mensen zullen dan net zo inhalig zijn als de muziek). In Holland hebben ze daar een gezegde voor volgens mij:

"Boontje komt om zn loontje"

Ik heb een keer een natte droom over Anita gehad. De muziek vond ik verder niet echt opwindend. (hun latere nummers en clips gingen trouwens wel vooruit) Ray had de uitstraling van een zak uien.

toch wel knap om ondanks Ray toch zo'n succes te boeken :D

Origineel geplaatst door C-Code
Goh dat je voor zulke boerenlullenmuziek (mooi woor voor inhoudsloze muziek voor neanderthalers), met zoveel mensen moet schrijven. Is dan het uitgangspunt "wie de meest cheesy hook schrijft is de winnaar ?". Tja als je met mensen inhalige muziek maakt (muziek gemaakt voor maar 1 doel).........kan ik me niet voorstellen dat je dan iedereen in zo'n project vertrouwd (de mensen zullen dan net zo inhalig zijn als de muziek). In Holland hebben ze daar een gezegde voor volgens mij:

Beetje achteraf-gelul dit imo.
In die tijd was die sound nog best vernieuwend. Nu hoef je ook niet meer aan te komen met een groepje van 4 junkies waarvan er 2 de gitaar mishandelen, 1 z'n minimale drumkitje afranselt en 1 'n minimaal mopje bas speelt, maar de Beatles zijn daar wel groot mee geworden !

Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik na de (als eerste uitgebrachte) instrumentale versie van "Get ready for this" ook
afgehaakt ben....... (die instrumental vond ik toen wèl helemaal te gek !)

Origineel geplaatst door Remmelt
Ik heb een keer een natte droom over Anita gehad.
toch wel knap om ondanks Ray toch zo'n succes te boeken :D

<6trak modus>
JEUZ
</6trak modus>

En dat noem jij een succes? damn sick mind...

Origineel geplaatst door gemmetje
Beetje achteraf-gelul dit imo.
In die tijd was die sound nog best vernieuwend. Nu hoef je ook niet meer aan te komen met een groepje van 4 junkies waarvan er 2 de gitaar mishandelen, 1 z'n minimale drumkitje afranselt en 1 'n minimaal mopje bas speelt, maar de Beatles zijn daar wel groot mee geworden !

Dan kijk jij toch te weinig mtv ben ik bang, als je ziet hoeveel van dat soort bandjes de laatste tijd de clipcharts bestormen........ongeloofelijk.

En volgens mij zijn er ook nog genoeg van dat soort cheesy house projectjes maar dan onder een andere naam. In de begintijd van 2limited zat ik op de mavo en ik weet zeker dat er voor 2unlimited al cheesy house hitjes gedraaid werden. Zo vernieuwend vond ik die sound echt niet, zeker omdat ze al voorgegaan waren door een onnoemelijke hoeveelheid houseproducers die voor mij althans wel interessant waren.

Even nuanceren

Even nuanceren

Origineel geplaatst door C-Code

Even wat verduidelijken C. Los van de stijl of de inhoud moet je beseffen dat sommige mensen trachten hun brood te verdienen met het schrijven van muziek of het verhuren van hun studio. Laat me je vertellen dat dit geen makkelijke opgave is. Meestal is er ook een investering aan apparatuur mee gemoeid voor een bedrag waar doorsnee mensen een huis mee bouwen. Dan wil je graag dat je die apparaten ook terugbetaald worden en liefst nog winst (?) maken ook. Of mag dat ook al niet misschien ? Waar moet ik anders de kaas tussen m'n boterham vandaan halen ? Ik durf te stellen dat ik best wel waardevolle dingen heb gemaakt, maar het blijft een feit dat platenfirma's - zeker vandaag- weinig of geen boodschap hebben aan iets "waardevol". Het moet verkoopbaar zijn. Wat heb je aan mooie liedjes als ze op de kast blijven liggen ? Is de muziek die Tiësto en zoveel andere dance-producers maken dan zo waardevol ? Het gaat em ook vooral om het plezier van de job, om het even wat voor in jouw ogen "lullige" dingen ik moet doen. Want een voice-over opnemen voor een bedrijfsvideo lijkt misschien een lullige job, maar ik vind het wel prettig om doen en het zijn wel "gezonde" opdrachten if u know what i mean. Boter bij de vis en geen gezeik over contracten, procentjes, betaaltermijnen enzovoort.
Ik ben nooit in dit vak gegaan om "rijk" te worden dan wel om iets te kunnen doen wat ik graag deed. Mag dat nog ?
En als je dan een keertje geluk hebt en je hebt een klapper met één of ander dom melodietje, wat zou jij dan doen ?
Zou jij het fijn vinden als ik dat idiote melodietje van jou steel en daar zelf een dikke villa, een zwembad en vette Porsche aan over hou ?

Re: Even nuanceren

Even wat verduidelijken C. Los van de stijl of de inhoud moet je beseffen dat sommige mensen trachten hun brood te verdienen met het schrijven van muziek of het verhuren van hun studio. Laat me je vertellen dat dit geen makkelijke opgave is. Meestal is er ook een investering aan apparatuur mee gemoeid voor een bedrag waar doorsnee mensen een huis mee bouwen. Dan wil je graag dat je die apparaten ook terugbetaald worden en liefst nog winst (?) maken ook. Of mag dat ook al niet misschien ? Waar moet ik anders de kaas tussen m'n boterham vandaan halen ? Ik durf te stellen dat ik best wel waardevolle dingen heb gemaakt, maar het blijft een feit dat platenfirma's - zeker vandaag- weinig of geen boodschap hebben aan iets "waardevol". Het moet verkoopbaar zijn. Wat heb je aan mooie liedjes als ze op de kast blijven liggen ? Is de muziek die Tiësto en zoveel andere dance-producers maken dan zo waardevol ? Het gaat em ook vooral om het plezier van de job, om het even wat voor in jouw ogen "lullige" dingen ik moet doen. Want een voice-over opnemen voor een bedrijfsvideo lijkt misschien een lullige job, maar ik vind het wel prettig om doen en het zijn wel "gezonde" opdrachten if u know what i mean. Boter bij de vis en geen gezeik over contracten, procentjes, betaaltermijnen enzovoort.
Ik ben nooit in dit vak gegaan om "rijk" te worden dan wel om iets te kunnen doen wat ik graag deed. Mag dat nog ?
En als je dan een keertje geluk hebt en je hebt een klapper met één of ander dom melodietje, wat zou jij dan doen ?
Zou jij het fijn vinden als ik dat idiote melodietje van jou steel en daar zelf een dikke villa, een zwembad en vette Porsche aan over hou ?

he .....he ...eindelijk iemand met gezond verstand :halleluja ::

Helaas staat mijn antwoord er niet bij : om te janken zo slecht.

Anita daarentegen vond ik altijd erg goed......

Attachments

• cover_co_big.jpg
    cover_co_big.jpg
    42,4 KB · Bekeken: 112
2 unlimited

Techno house project set up by Belgian producers duo Jean-Paul De Coster and Phil Wilde. The songs are performed by Dutch rapper Ray Slijngaard and singer Anita Doth. 2 Unlimited are the first to successfully make a crossover between underground hardcore techno and mainstream pop.

underground hardcore techno :D

Origineel geplaatst door BasicSystem
Helaas staat mijn antwoord er niet bij : om te janken zo slecht.

Anita daarentegen vond ik altijd erg goed......

Zijn ze echt ?? :D

Gozer ik snap alles wat je zegt. Ga dr nou niet van uit dat ik niet snap wat jij bedoeld. Ik heb nergens geschreven dat ik het vreemd vind dat mensen geld willen verdienen met normale opdrachten zoals geluid bij reclames en dat soort dingen. Maar als iemand mij zou vragen om voor een commercieel project (zoals 2unlimited was) een melodietje te maken dan zou ik daar niet aan meewerken. Ik heb liever dat mooie liedjes van me aan een paar liefhebbers verkocht worden dan dat ik tijd steek in andermans muziek, ieder zo zijn keuzes toch ?

Schijnbaar is dat melodietje van je niet gestolen, anders had je niet geschreven dat je er aan meegeschreven had..........misschien met foute contracten te maken ?

Ik vind dat 2 Unlimited wel degelijk iets heeft betekend voor de hedendaagse dance-cultuur.
Op dat moment was het gewoon GAVE muziek vooral hun hitje No Limits is gewoon een knaller!
Tegenwoordig valt het misschien in het niet met de duizenden tracks met die uitgemolken supersaw maar toen was het behoorlijk vernieuwend en zag Anita d'r nog best uit om een keer mee te Duplo'en.

Tja en hoe kwamen ze aan dat succes...verschillende factoren
Lekker wijf een stoere boze vent en gewoon goede producers/marketing
Puur inspelen op de markt is het en waarom niet ??
Als ik met een heeeeeelllll lullig deunje bakken met geld kan verdienen dan zou ik het zeker niet laten maar je moet wel het idee hebben.
Wie denkt er nu niet van ''pffff kan ik ook'' wie dacht dat niet bij alle Tiesto nummers en DJ Jean ? Lulligheid ten top en om eerlijk te zijn hoor ik dan nog liever 2 Unlimited.

Heb bijna alle CD's gehad van Anita en Ray en heb er met veel plezier naar mogen luisteren :dj:

Back