Wat vinden wij van 2Unlimited?

Wat vinden wij van 2Unlimited?

• Wie is 2-oneindig?

Stemmen: 1 1,1%
  • Jeugdtrauma.

Stemmen: 23 25,3%
  • Geweldig vond ik 't niet echt. (anders) was beter.

Stemmen: 16 17,6%
  • Wel aardig, goed exportproduct.

Stemmen: 30 33,0%
  • Helemaal te wap joh!

Stemmen: 21 23,1%

• Totaal aantal stemmers
    91

Yoozer

vorbei
't Schoot me opeens te binnen (en mede dankzij het feit dat er een stuk of 6 nummertjes aan de top van m'n Winamp playlist staan). Het popi "Tiesto huppelt"-spul hebben we nu wel gehad. De meesten onder ons zullen de heydays van deze twee (of vier als je de mensen achter de schermen meetelt) meegemaakt hebben - in full effect of niet, dat boeit niet zoveel. Wat ik wel weet is dat ik bij No Limit helemaal in de disco uit m'n dak ging en toen ook al tipsy werd van 2 biertjes iets te snel achter elkaar.

Als ik nu terugluister.. tja, wat hoor ik dan eigenlijk? Allemaal spul 'dat je zelf nu ook zou kunnen maken'. Okee, maar dat is een vrij groot percentage van de dance uit die jaren. En nu zitten we hier op een Synthforum met mensen die kijk hebben op compositie, gear, beats en whatever, dus misschien is dat wel iets te makkelijk gezegd. Maar toch een redelijk knappe productie, al ging naar mijn eigen smaak het op een gegeven moment te smooth klinken (kerkorgeltjes in The Real Thing? Jump for joy dat compleet met de happy-stroming meedeinde?)

Dus, werp je mening hier neer!

waren Ray en Anita niet neerlands grootste exportproduct destijds...?
ik vond het niet echt intelligente muziek... zelfs hun eerste, get ready for this, vond ik al een 'kinder plaatje'...
maar het kan altijd nog een graadje echter als het gaat om gimmick... aqua en toybox bijv... :r

2unltd kun je hoe dan ook niet meer wegdenken als 'onderdeel' uit het NL muziek verleden...

2unlimited en technotronic waren echt vet. Vooral die laatste. Ik heb het hier al vaker over gehad over wat ze gebruikten enzovoort. Echt strak!

Ze waren misschien wel supercommercieel, maar in die tijd waren ze wel de enigste die echt iets groots hadden opgebouwd. De meeste house-groepen uit die tijd bleven na 1 cd weer werkeloos achter. Ik geloof ook dat ze 3 cd's hebben gemaakt. Puik werk! ;)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Vooral die laatste. Ik heb het hier al vaker over gehad over wat ze gebruikten enzovoort. Echt strak!

Hmmm niet kunnen vinden..

Ik vraag me NOG STEEDS af hoe Jo Bogaert die kick uit Pump up the jam heeft gemaakt...??? Zo dik!

Volgens was 2unlimited Belgisch.

Het waren de producers die de liedjes schreven.

Ik kan me niet voorstellen, zeker als je kijkt wat de 2 nederlanders nu doen en gedaan hebben na de breuk, dat zij heel veel muzikale inbreng hebben gehad.

Origineel geplaatst door Errol
Volgens was 2unlimited Belgisch.

Het waren de producers die de liedjes schreven.

Ik kan me niet voorstellen, zeker als je kijkt wat de 2 nederlanders nu doen en gedaan hebben na de breuk, dat zij heel veel muzikale inbreng hebben gehad.

Was een keer op tv.. Die ray en anita heb de grootst mogelijk ruzie.. Er zijn plannen om weer te gaan toeren volgens Ray maar dan alleen als Anita niet meedoet! 8o)

Muzikale inbreng van Ray en Anita? Ik denk: 0.0
(volgens mij zijn de raps van Ray niet eens door hem zelf verzonnen)

..en toch vond ik het wel lekkere plaatjes vroeger

No-No... No-No-No-No....

Nog steeds de beste hook in de geschiedenis van popmuziek!

Qua muziek stelt het natuurlijk niet echt veel voor, al zit het slimmer
in elkaar dan veel mensen denken...

Mvg.

CoolRunning

Geweldig vond ik 't niet echt. (anders) was beter.

Ik ging helemaal voor...

CAPPELLA

Ik heb jarenalng een voor fans redelijk populaire onofficiele website gehad, maar mijn interesse in dat soort muziek werd steeds minder. Toch heb ik pas nummers als 'Tell me the way' weer opgezet en vond weer helemaal geweldig :) Al moet ik er niet aan denken om die muziek weer iedere dag aan te moeten horen :Z Ik blijf het productietechnisch wel enorm knap in elkaar vinden zitten trouwens... ik doe het ze absoluut niet na, maar dat zegt niet zoveel :D

Ik denk dat de meeste 'Move on Baby' and 'U & Me' van Cappella nog wel zullen herinneren :) Stam(p)t uit beetje zelfde tijdperk als 2Unlimited, die ik pas kon waarderen toen Ray & Anita eruit gestapt waren en die twee meiden toegevoegd waren... Maar dat is lang geleden, denk dat ik er nu weinig meer aan zal vinden :)

Ik was altijd groot fan van 2unlimited, de producers waren idd belgisch (jean paul coster en nog een gast), voor al de albums en de remixen op de singles waren echt goed!!

Ook de 2 dames als 2 unlimited waren top maar ik vond toch de oude beter!!

erm...

2-Unlimited-Wanna-Get-Up-Promo.jpg

k'ga dan toch maar voor de oude look g'leuf ik... die rechter lijkt wel je grootmoeder... :r

jongens, behoren jullie tot de doelgroep:

"muziek is niet belangrijk voor ze want daar zijn ze te stom voor, maar omdat het beetje verstand wat ze hebben in hun ballen zit kopen ze wel als er een paar lekkere wijven opstaan."

Nee toch zeker he? Ga dan ook niet iemand afkraken op zn uiterlijk.

Too limited.

Too limited.

Een laag informatie per seconde gehalte in de muziek van Too Ltd.,
kon zonder komma in minuten worden uitgedrukt.
Maar er is veel van verkocht dus is het goed. 1.5 miljoen alcoholisten en
3 miljoen rokers vergissen zich toch ook niet; laat staan de massa's die
wel eens een slablaadje bij de McDonalds tegenkomen (is inderdaad wel even schrikken,
toegegeven).

Gebakken lucht en waterkarbonaadjes,

ISPdeRuiter

Maar Racy, je moet 2UL ook niet al te serieus nemen.. Je hoeft die cd's niet te gaan analyseren op de divan natuurlijk :D
Het is gewoon grappige feest muziek geweest vroeger.
Ik bedoel, K3 en al die andere (vaak Belgische, daar zijn ze goed in blijkbaar) gemaakte acts van tegenwoordig slaan toch ook nergens op?

Arv

MAar K3 is niet te vergelijken met 2 unlimited, toen de tijd was 2 unlimited serieuze muziek (op no limits na :)).

Origineel geplaatst door Blinx
MAar K3 is niet te vergelijken met 2 unlimited, toen de tijd was 2 unlimited serieuze muziek (op no limits na :)).

welnee man, het was toen ook een act, en werd door de house/techno aanhangers echt niet zo serieus genomen hoor..
enne.. K3 is nu ook een serieuze zaak als je jonger bent dan 6 jaar....

Origineel geplaatst door Arv
welnee man, het was toen ook een act, en werd door de house/techno aanhangers echt niet zo serieus genomen hoor..
enne.. K3 is nu ook een serieuze zaak als je jonger bent dan 6 jaar....

Hmmm, als je het over een kam zou trekken zou je het de tiësto van die tijd kunnen noemen...

Back