Behringer B-control

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
ik hoop dat hij morgen of overmorgen er is..ik laat het jullie gelijk weten :)

ik ben benieuwd of ze met een aparte transport controller uitkomen.

Je kunt aan de knoppen (bijvoorbeeld die vier rechtsonder op het apparaat) ook MMC toewijzen. Een aparte transport controller is daardoor niet echt nodig.

daar was ik wel achter, maar ik vind het makkelijker met een jog dial en dat soort dingen.. handig ook met film.. zeker omdat ik binnenkort nog wat meot monteren en at soort dingen. .vind ik toch wel handig..

om hele tijd met verschillende formaten apparaten zitten vind ik niets, anders een bijvoorbeeld shuttle contorl wel leuk geweest

*kick*

zo dan..heb em vanochtend ontvangen. .maar ik moet helaas mijn computer nog steeds een keer opnieuw installeren..dat is nu de beste tijd denk ik..

ik heb em nu op stand alone staan, om de footcontroller te gebruiken..helaas heb ik toch de verkeerde genomen (had een closed moeten hebben)
nu is het mooie van de BCF dat deze dus automatisch polariteit checked..maar het nadeel is van deze vergeleken met de BCR, is dat deze maar een enkele footswich ondersteund.. maar ik ga denk ik maar gewoon eens opzoek naar een switch to midi convertor :)

ik moet zeggen dathet ding erg stevig aanvoelt..en de faders bewegen heel snel.. je hoort ze wel redelijk zoemen...
nu ga ik nog even op zoek hoe ik alles het beste kan instellen..

btw.. voor hazes.. om instellingen op te vragen.. moet jij perse daar een snapshot van sturen? want ik wil eigenlijk bij verandering op de computer, dat hij ook de tafel verandert.. ipv constant een snapshot opvragen.

ik heb et nu even met reason uitgeprobeert, en dat werkt best lekker moet ik zeggen :) alleen met die snapshots nog

btw.. voor hazes.. om instellingen op te vragen.. moet jij perse daar een snapshot van sturen? want ik wil eigenlijk bij verandering op de computer, dat hij ook de tafel verandert.. ipv constant een snapshot opvragen.

Ik gebruik 'm met (de editor van) mijn modular G2. Als op de G2 van patch wissel, dan springen niet autmatisch alle waarden van rotaries goed en moet ik dus eerst een controller snapshot sturen vanuit de editor. Dat doe je dus maar één keer als je de patch laadt. Als ik daarna waarden op de compu verander, verandert de BCR vrolijk mee hoor. :)

hhmm.. een computer zal dat toch moeten kunnen denk ik ook dan.. ik zag dat bestaande patches op de behringer site niet voor de vst versie was... dan moet ik nog aan e sx komen..of nuendo.. :) nuendo vind ik zowieso een mooier pakket.. moet het alleen wat beter onder de loep nemen.

btw.. de PR gast van behringer gaat doorgeven/vragen aan de productie manager of er nog een transport controller uit komt... ik kijk er wel naar uit in ieer geval..

ik merk dat de eigenschappen van de knoppen heel breed zijn.. je kan ze als balans, normaal, omgekeerd en als een volledige balk weergave zetten (de leds hoe ze veranderen dan)

ik merk dat het een heel fijn apparaat in.. alleen door een niet lcd display, wordt het lastig om hem perfect in te stellen.. maar goed.. daar betaal je dan ook naar.. ik dacht dat het aluminuim was.. (had niet verder gelezen in de specs) maar ik moet zeggen, dat het voor een kunstof ding ERG stevig is.

done.. alles werkt zover ik weet, helaas merk ik dat motor nummer 2 niet werkt.. jammer.. :( moet ik em terug sturen.

Laatst gewijzigd:
*trap*

ik heb em weer binnen..dit keer werkt alles wel geod :)

ik hebso een sysupdate gedaan..nu issie 1.4 :) weet niet wat het precies verbeterd..maar ach..het zal wel :P.. komende week mee spelen :)

oh ja, hoe bewegen de faders mee met de faders in bijv. cubase?

ik heb hier zowel de bcr en de bcf staan. Het viel me op dat ze erg groot zijn. Naast elkaar kost je toch een kleine meter ruimte!

ik zit op versie 1.05 inmiddels.

de faders op de bcf2000 lopen volledig synchroon met die cubase.

er is een template te downloaden vanaf de behringer site waar voor de 1e 16 faders in sx alle parameters goed zijn gezet.
het werkt echt fantastisch. het zoemen van de faders is alleen als ze bewegen. ik ervaar het niet als storend.

per mixspoor in cubase heb je via de behringer standaard de beschikking over:
volume
mute
select kanaal
panning
EQ low
EQ Mid
EQ high

daarnaast zijn er start, stop buttons voor de sequencer.
ook is er een record button plus knoppen voor het automatiseren van je vsti sporen (De r en w functie)
Als laatste kun je ook nog de 2 mixers van cubase oproepen.

de BCF2000 werkt naadloos samen met de BCR2000. Dit is echt een killer combinatie vind ik persoonlijk.

Het enige wat me een klein beetje tegenviel van de BCR 2000 is de wisselende kwaliteit van de potmeters. van de 32 potmeters lopen er bij mij zo'n 4 erg stroef. Dit is jammer maar gezien de belachelijk lage prijs van dit apparaat neem ik dit erg graag voor lief.

kortom, ik ben erg! enthousiast.

nog een klein weetje:
bij het updaten van de firmware van mijn bcr2000 naar 1.05 ging er tijdens de sysex update iets fout. Gevolg een compleet vastgelopen bcr die het gewoonweg niet meer deed. Je krijgt de melding NO105
niets werkt dan meer, en de bcr2000 wordt ook niet meer herkend door windows. Dat was dus wel even verschrikkelijk schrikken en balen, de temperatuur liep bij mij hoog op.

Dit is als volgt op te lossen (staat niet in de handleiding en ben ik met wat proberen per ongeluk achter gekomen):
zet het apparaat aan en hou store en learn ingedrukt.
De bcr geeft nu als melding LOADING

Als je nu op midi in kabel de 1.05 sysex opnieuw stuurt kun je hem wel updaten.

Nadat ik hier achter was had ik het in ieder geval weer wat minder warm :mexico:

ze zijn trouwens gewoon op voorraad bij feedback. tenminste daar heb ik ze dinsdag besteld.

update 31 juli:
Ik heb inmiddels ableton live ook volledig ingericht voor het werken met de BCR. het triggeren van parts kan nu gewoon via drukknoppen, echt super vet. het bouwen van een live set is nu wel heel gemakkelijk geworden. via de drukknoppen start je nu dus de parts (of zet ze weer uit) en via de 32 + 24 extra via de encoder groups draaiknoppen heb je op al je fx en volumes en zelfs vsti's als je de nieuwe ableton hebt invloed. het starten en stoppen van je set of opnemen kan via de onderste drukknoppen.

Zoals het nu lijkt zie je mij voorlopig niet meer buiten :) toch te warm buiten trouwens. :maffia:

Laatst gewijzigd:
en de eerste duiken al weer op bij marktplaats, toch wat mensen die 'm tegen vinden vallen ?

Ik denk dat er net zo veel verkocht worden als de dx 7:D
Wat quifster had met het updaten,werkte hier weer vlekkeloos met usb,waar dat aan ligt weet ik niet.
Goede revieuw btw quifster.

Heb net de BCF aangeschaft en ziet er goed uit hoor, alleen ik werk vooral met reason en reason stuurt geen midi data dus faders bewegen niet mee met gesequencede/automation fader en knobs dingen... das wel beetje gaar eigenlijk, had ik niet van tevoren bedacht =( :confused: :erm:

iemand een reason 2.5 patch? :P :P :P

Als je Reason in cubase gebruikt, dan werkt het wel.
Hopen dat er in de volgende Reason updates een functie zit waarbij je bijvoorbeeld een willekeurige bestaande midicontroller vantevoren kunt kiezen, en die dan ook de midi terug stuurt.

Hallo allemaal,

over de Behringer BCF2000 (faders) kan ik helaas kort zijn: NIET DOEN :o:
Tenzij je heel veel tijd hebt om te programmeren.
Mijn kritiek: het is geen plug-and-play! ik werk zelf met OSX en die herkende de BCF wel meteen maar voordat er iets ging werken met Logic Pro 6.4 en de softsynths was ik 3 uur verder. De verkoper vertelde me dat er software bij zat en allerlei templates... Als je naar de Behringer website gaat staat er "we are still working on the software"...
Je kon wel een aantal templates downloaden waaronder een song voor Logic en een tutorial.
Die tutorial is erg grappig, je draait een song af en elke 4 seconden verschijnt er een nieuwe textwindow waarin instructies hoe je de Logic song moet implementeren. Wat blijkt: je moet deze in je eigen environment importeren, dan werkt het nog steeds niet, nee, dan moet je in de environment alle audio- en instrument-objecten (!) gaan patchen met objecten in de geimporteerde environment layer....zucht. Was ik net blij dat ik van die channel splitters af en dat Logic de automatisering geheel had geintegreerd, moest ik het weer op de ouwe manier gaan patchen om mijn nieuwe BCF2000 aan de praat te krijgen=(
Uiteindelijk zag ik een zielig fadertje op en neer bewegen en ja, bewegen de faders van de BCF mee op automatisering.
Over de rotary encoders: beetje vage kwaliteit, niet echt direct, wel mooi die lampjes...:)

Al met al, ik heb hem teruggebracht. Naar mijn idee misschien een te nieuw product met nog weinig support. Ik kocht hem ook eigenlijk om een beetje met mijn Pro53 te spelen en af en toe wat te mixen. Na het lezen van reviews over Remote25 en MicroKontrol (veel meer templates en support) heb ik besloten te gaan voor een controller met keys.

sorry voor de lengte, maar ik moest het ff kwijt!

dazz

Origineel geplaatst door D-mike-E
Ach, het mooie met Behringer is dat ze misschien qua kwaliteit een beetje onder doen t.o.v. het origineel, maar de prijs vaak een veelvoud daarvan weten te drukken.

Dus Behringer kopieert misschien wel, ze laten tegelijk zien dat veel andere fabrikanten je letterlijk een poot uitdraaien!

mooi gesproken. als ik wat meer te makke had zou ik eerder veel behringer shit kopen dan 2 of 3 van die belaggelijk dure "betrere" apparaten die net zo goed verslijten :r

brc2000 is massive:okdan:

De controller maps voor de bcr en bcf zijn inmiddels ook volop in omloop. Voor cubase SX 2.2 is er een hele mooie controller map te downloaden waarmee je erg veel kan doen met de BCR 2000. Deze kun je downloaden van deze site

http://bebop.audioshot.net/bcr-bcf.html

De controller map die je moet hebben is : BCR2000 Cubase Channel Control

Dit maakt van een preset in je bcr een zeer goed gevuld besturings apparaat voor je sx mixer. Inclusief Jogwheel functie!!!
Ook erg gaaf is dat je de ledjes kan laten reageren op de volume meters van cubase. dus je ziet op je behringer per kanaal wat er uitgestuurd is. Deze functionaliteit zit ook in deze map en wordt bovendien nog eens uitgelegd hoe je dit moet doen in het bijgevoegde word document.

Ik ben dus nog steeds zo enthousiast over beide behringers. zeker nu er ook voor de mindere programmeer goden onder ons templates beschikbaar komen wordt dit steeds meer een killer van de bovenste orde
:halleluja

thx ik was al aan het klote met cubase sx maar kwam er niet egt wijs meer uit welke controller wat deed. maar met die link van je werkt het een stuk beter . thx again :halleluja

Laatst gewijzigd:
Je kan ook de leds om een rotary knob gebruiken als VUs !!! :) zeer relaxed. Je moet op de controller map in cubase een setting veranderen naar "meter". Het staat in de readme van de channel control map...

Origineel geplaatst door quifster
De controller maps voor de bcr en bcf zijn inmiddels ook volop in omloop. Voor cubase SX 2.2 is er een hele mooie controller map te downloaden waarmee je erg veel kan doen met de BCR 2000. Deze kun je downloaden van deze site

http://bebop.audioshot.net/bcr-bcf.html

De controller map die je moet hebben is : BCR2000 Cubase Channel Control

Dit maakt van een preset in je bcr een zeer goed gevuld besturings apparaat voor je sx mixer. Inclusief Jogwheel functie!!!
Ook erg gaaf is dat je de ledjes kan laten reageren op de volume meters van cubase. dus je ziet op je behringer per kanaal wat er uitgestuurd is. Deze functionaliteit zit ook in deze map en wordt bovendien nog eens uitgelegd hoe je dit moet doen in het bijgevoegde word document.

Ik ben dus nog steeds zo enthousiast over beide behringers. zeker nu er ook voor de mindere programmeer goden onder ons templates beschikbaar komen wordt dit steeds meer een killer van de bovenste orde
:halleluja

Wow, erg handige link! Bedankt!

Ik heb hem afgelopen week ook gekocht en vind hem geweldig!!! (de bcr) :D

had in de winkel wel het advies gekregen om midi-ox te gebruiken om de firmware
te updaten omdat het updaten op snelle pc's wel eens de mist in ging (net als iemand
hierboven al zei) Ik heb hem alleen via usb lopen en dan werkt het wel gewoon goed!

vind het een topbakkie verder en al helemaal voor ablton live :P

Voor de bezitters van een bcf2000 en native instruments traktor, check deze link:
http://membres.lycos.fr/staticmouse/

Hier kun je een template voor de bcf downloaden plus een key file voor traktor waarmee je van je bcf een full blown mixer maakt voor Traktor.

Ik heb het getest en het werkt WAANZINNIG.
Mixen is nog nooit zo makkelijk geweest :halleluja

via een druk op de knop zet je je looppoint realtime in je song, dat maakt overgangen tussen nummers wel heel erg simpel. :okdan:

Origineel geplaatst door endonyx
vind het een topbakkie verder en al helemaal voor ablton live :P

hoe gebruik je em in combi met live4 ??????? waar gebruik je bv de rotaries voor, en waar de drukknoppen?

Back