Origineel geplaatst door Gitaarwerk
oh ja, hoe bewegen de faders mee met de faders in bijv. cubase?
ik heb hier zowel de bcr en de bcf staan. Het viel me op dat ze erg groot zijn. Naast elkaar kost je toch een kleine meter ruimte!
ik zit op versie 1.05 inmiddels.
de faders op de bcf2000 lopen volledig synchroon met die cubase.
er is een template te downloaden vanaf de behringer site waar voor de 1e 16 faders in sx alle parameters goed zijn gezet.
het werkt echt fantastisch. het zoemen van de faders is alleen als ze bewegen. ik ervaar het niet als storend.
per mixspoor in cubase heb je via de behringer standaard de beschikking over:
volume
mute
select kanaal
panning
EQ low
EQ Mid
EQ high
daarnaast zijn er start, stop buttons voor de sequencer.
ook is er een record button plus knoppen voor het automatiseren van je vsti sporen (De r en w functie)
Als laatste kun je ook nog de 2 mixers van cubase oproepen.
de BCF2000 werkt naadloos samen met de BCR2000. Dit is echt een killer combinatie vind ik persoonlijk.
Het enige wat me een klein beetje tegenviel van de BCR 2000 is de wisselende kwaliteit van de potmeters. van de 32 potmeters lopen er bij mij zo'n 4 erg stroef. Dit is jammer maar gezien de belachelijk lage prijs van dit apparaat neem ik dit erg graag voor lief.
kortom, ik ben erg! enthousiast.
nog een klein weetje:
bij het updaten van de firmware van mijn bcr2000 naar 1.05 ging er tijdens de sysex update iets fout. Gevolg een compleet vastgelopen bcr die het gewoonweg niet meer deed. Je krijgt de melding NO105
niets werkt dan meer, en de bcr2000 wordt ook niet meer herkend door windows. Dat was dus wel even verschrikkelijk schrikken en balen, de temperatuur liep bij mij hoog op.
Dit is als volgt op te lossen (staat niet in de handleiding en ben ik met wat proberen per ongeluk achter gekomen):
zet het apparaat aan en hou store en learn ingedrukt.
De bcr geeft nu als melding LOADING
Als je nu op midi in kabel de 1.05 sysex opnieuw stuurt kun je hem wel updaten.
Nadat ik hier achter was had ik het in ieder geval weer wat minder warm
ze zijn trouwens gewoon op voorraad bij feedback. tenminste daar heb ik ze dinsdag besteld.
update 31 juli:
Ik heb inmiddels ableton live ook volledig ingericht voor het werken met de BCR. het triggeren van parts kan nu gewoon via drukknoppen, echt super vet. het bouwen van een live set is nu wel heel gemakkelijk geworden. via de drukknoppen start je nu dus de parts (of zet ze weer uit) en via de 32 + 24 extra via de encoder groups draaiknoppen heb je op al je fx en volumes en zelfs vsti's als je de nieuwe ableton hebt invloed. het starten en stoppen van je set of opnemen kan via de onderste drukknoppen.
Zoals het nu lijkt zie je mij voorlopig niet meer buiten

toch te warm buiten trouwens.