Behringer B-control

Nou, twee sysex strings achter elkaar heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet ook niet of de 'ontvangende partij' dat zo snel aankan, maar je kunt het zeker proberen. Ik heb nu aparte 'controller snapshot request' knoppen toegewezen aan de BCR, los van de program change dingen.
Trouwens, een prog change is natuurlijk geen sysex commando, dus bij nader inzien denk ik niet dat je dat op de bcr gecombineerd krijgt.

Qua programmeerbaarheid vd knoppen: absoluut, aan elke knop of draaiknop kun je eigenlijk alle midi signalen toewijzen die je wilt (1 per knop)

Iederen al op e hoogte van de laatste prijzen bij Feedback!

Behringer - BCA 2000
USB 2.0 multichannel Audio/MIDI Control...... (Lees meer.) van: € 273,- voor: € 219,-

Behringer - BCF 2000
USB/MIDI controller met 8 motorfaders en 8...... (Lees meer.) van: € 273,- voor: € 199,-

Behringer - BCR 2000
USB/MIDI controller met 32 draaiknoppen. Om...... (Lees meer.) van: € 213,- voor: € 129,-

Wordt nog intressanter om er 1 aan te schaffen!

gr,
Paul

Heeft er iemand al reeds ervaring met de BCF/BCR 2000 in combinatie met de Yamaha RS7000?

Bewegen de faders (BCF uitvoering) gewoon mee gedurende het afspelen van mijn RS7000 sequences. Moet ik een snapshot versturen naar de RS7000 op voorhand wanneer ik een sequence afspeel! (Ivm de juiste fader start positie!)

Hoor het graag!

gr,
Paul

Origineel geplaatst door Mr_Synth
Behringer - BCA 2000
USB 2.0 multichannel Audio/MIDI Control...... (Lees meer.) van: € 273,- voor: € 219,-

Behringer - BCF 2000
USB/MIDI controller met 8 motorfaders en 8...... (Lees meer.) van: € 273,- voor: € 199,-

Behringer - BCR 2000
USB/MIDI controller met 32 draaiknoppen. Om...... (Lees meer.) van: € 213,- voor: € 129,-

Sjees, das weer typisch Behringer, denk je dat het niet goedkoper kan, ja hoor, weer goedkoper. Das echt niet veel geld voor deze controllers. Alleen een beetje lullig dat dat altijd lijkt te gebeuren net nadat ik wat gekocht heb......

Ronald.

Ik heb een bcr-2000 en wil deze gebruiken met Reason 2.5 maar ik kom er helaas niet helemaal uit.
Ik heb de firmware etc allemaal netjes up 2 date. Nu laad ik bijvoorbeeld de Subtractor patch in de bcr: Dan verwacht ik dat ik daar een subtractor mee aan kan sturen, maar dat schijnt niet te werken. Nou ok, vooruit. Dan maar deze preset gebruiken en in reason zelf met de midi learn functie de knoppen toewijzen aan de bcr --> wat op zich best snel gebeurd is. (de learn functie van de bcr werkt sowieso niet, omdat reason 3.0 pas midi VERSTUURT naar de bcr)
Maargoed, deze ene subtractor kan ik nu dus aansturen met de bcr :halleluja MOOI :) Maar nu wil ik een andere subtractor aansturen, maar dan werkt deze preset helaas niet meer, dus alleen met die ene subtractor.

Heeft iemand misschien een idee wat ik fout doe, en hoe ik het WEL moet doen om het goed te laten werken? Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het ook met Reason fijn werkt, alleen krijg ik het hiermee niet helemaal voor elkaar.

Ik ben benieuwd 8)

Origineel geplaatst door Phony
....(de learn functie van de bcr werkt sowieso niet, omdat reason 3.0 pas midi VERSTUURT naar de bcr)
Maargoed, deze ene subtractor kan ik nu dus aansturen met de bcr :halleluja MOOI :) Maar nu wil ik een andere subtractor aansturen, maar dan werkt deze preset helaas niet meer, dus alleen met die ene subtractor.

Heeft iemand misschien een idee wat ik fout doe, en hoe ik het WEL moet doen om het goed te laten werken? Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het ook met Reason fijn werkt, alleen krijg ik het hiermee niet helemaal voor elkaar.

Ik ben benieuwd 8)

1. de learn functie op de BCR werkt dus wel, maar Reason is gewoon k*t omdat het niks naar de buitenwereld zendt (sorry, persoonlijke frustratie).
2. Dat een tweede subtractor in dezelfde patch niet werkt qua BCR aansturing (bedoel je dat?) lijkt me logisch, daar moet je andere knoppen aan toewijzen anders ga je beide subtractors tegelijk besturen. Lijkt me niet handig. Andere mogelijke reden is: als je met een midi learn functie in Reason je knoppen moet toewijzen, betekent het dat je een niet-standaard indeling maakt van je controllers. Waarschijnlijk geeft Reason standaard midi-cc toewijzingen aan zijn knopjes. Als je dan in 1 patch je knoppen 'custom' indeelt zodat je BCR ze kan aansturen, betekent dat natuurlijk niet per se dat Reason voortaan standaard in alle gevallen deze 'custom' indeling aan nieuw te plaatsen subtractor modules gaat toewijzen.

Het zal wel net zo werken als in Ableton, elke knop kan maar 1 functie aan, ongeacht welk spoor, plugin ect...
Wat je kunt doen is een template song maken waar je een standaard configuratie hebt die je altijd als basis wilt gebruiken. Daar koppel je de knoppen aan de meest gebruikte controllers. de rest kun je per song erbij configureren, dan heb je je basis in ieder geval altijd paraat. Maak wel een kopie van zo'n template song, want die heb je zo overschreven als je niet onder een andere naam saved.

Ronald.

(de learn functie van de bcr werkt sowieso niet, omdat reason 3.0 pas midi VERSTUURT naar de bcr)
Maargoed, deze ene subtractor kan ik nu dus aansturen met de bcr :halleluja MOOI :)

1. de learn functie op de BCR werkt dus wel, maar Reason is gewoon k*t omdat het niks naar de buitenwereld zendt (sorry, persoonlijke frustratie).

Ja, ok, het werkt op zich wel. maar NIET met Reason idd. Vanaf versie 3.0 werkt dat wel volgens hun site :halleluja

2. Dat een tweede subtractor in dezelfde patch niet werkt qua BCR aansturing (bedoel je dat?) lijkt me logisch, daar moet je andere knoppen aan toewijzen anders ga je beide subtractors tegelijk besturen.

Wat betreft die ene en tweede subtractor: Met een midi keyboard kun je een device kiezen waar je de midi data naartoe wilt sturen. Dus met tig devices kies je er gewoon eentje uit :) simpel. Ik dacht (en het lijkt me ook logisch), dat het met de bcr op een soortgelijke manier kan werken. Want stel nou dat je 5 subtractors in een song hebt, dan is het toch redelijk gaar dat je er maar eentje aan kunt sturen?

Edit: ik zie dat er in Reason 3.0 een functie is waarmee je de bcr aan een device kunt "locken" :)

Gelijk nog maar 1 vraagje dan: Hoe werk je dan het slimste met die presets in de bcr in combinatie met Reason? Want die presets zijn er voor allerlei devices (ook voor Reason staan er een aantal beschikbaar).

Origineel geplaatst door Roonan
Het zal wel net zo werken als in Ableton, elke knop kan maar 1 functie aan, ongeacht welk spoor, plugin ect...
Wat je kunt doen is een template song maken waar je een standaard configuratie hebt die je altijd als basis wilt gebruiken. Daar koppel je de knoppen aan de meest gebruikte controllers. de rest kun je per song erbij configureren, dan heb je je basis in ieder geval altijd paraat. Maak wel een kopie van zo'n template song, want die heb je zo overschreven als je niet onder een andere naam saved.
Ronald.

Dat is idd een goede mogelijkheid, maar als je een beetje enthousiast bezig bent, dan zit je daar zo weer overheen :P

hmm, ff puzzelen hoe ik dat nou het beste kan gebruiken 8~

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roonan
Sjees, das weer typisch Behringer, denk je dat het niet goedkoper kan, ja hoor, weer goedkoper. Das echt niet veel geld voor deze controllers. Alleen een beetje lullig dat dat altijd lijkt te gebeuren net nadat ik wat gekocht heb......

Ronald.

zag net dattie bij feedback nu 129 is!!!

No 1 vraagje dan over de BCR-2000. Ik zie het namelijk wel zitten om deze te gebruiken in combinatie met cubase. Maar wat ik dan niet helemaal snap is het volgende. Stel dat ik in cubase zit, en ik ga naar het mixer scherm. Kan ik dan elke draaiknop toewijzen aan elke fader? En als ik dan bijvoorbeeld naar een ander scherm ga, bv het synthmodule scherm, kan ik dan weer diezelfde draaiknoppen op de behringer ook aanwijzen om de virtuele knoppen aan te sturen. Met ander woorden, kunnen de knoppen meerdere virtuele knoppen en faders aansturen, afhankelijk van welk scherm geopend is?

Origineel geplaatst door Ranos
No 1 vraagje dan over de BCR-2000. Ik zie het namelijk wel zitten om deze te gebruiken in combinatie met cubase. Maar wat ik dan niet helemaal snap is het volgende. Stel dat ik in cubase zit, en ik ga naar het mixer scherm. Kan ik dan elke draaiknop toewijzen aan elke fader? En als ik dan bijvoorbeeld naar een ander scherm ga, bv het synthmodule scherm, kan ik dan weer diezelfde draaiknoppen op de behringer ook aanwijzen om de virtuele knoppen aan te sturen. Met ander woorden, kunnen de knoppen meerdere virtuele knoppen en faders aansturen, afhankelijk van welk scherm geopend is?

ik denk eerlijk gezegt niet dat t ligt aan wel scherm je opend, t is juist de grap dat je dan alles kan besturen zonder juist die schermen te openen. Denk als je zoiets wil doen je met verschillende presets moet werken of wellicht een shift knop (als die erop zit?)

Origineel geplaatst door Ranos
Kan ik dan elke draaiknop toewijzen aan elke fader? En als ik dan bijvoorbeeld naar een ander scherm ga, bv het synthmodule scherm, kan ik dan weer diezelfde draaiknoppen op de behringer ook aanwijzen om de virtuele knoppen aan te sturen. Met ander woorden, kunnen de knoppen meerdere virtuele knoppen en faders aansturen, afhankelijk van welk scherm geopend is?

Ik weet niet precies wat er allemaal mogelijk is met de combinatie met cubase, maar wat ik wel weet is dat je meerdere presets tegelijk kan gebruiken. Hij onthoud namelijk de knopstanden van elke preset als je ertussen switched. Zo kun je bijvoorbeeld preset 1 gebruiken voor je algemene mixer zaken en preset 2 t/m x voor je plugins. Als je de preset nummers dan overeen laat komen met je screen numbers (daar werkt cubase nu ook mee toch?) werkt het nog best overzichtelijk.

Ronald.

Ook benieuwd

Ook benieuwd

Origineel geplaatst door Mr_Synth
Heeft er iemand al reeds ervaring met de BCF/BCR 2000 in combinatie met de Yamaha RS7000?

Bewegen de faders (BCF uitvoering) gewoon mee gedurende het afspelen van mijn RS7000 sequences. Moet ik een snapshot versturen naar de RS7000 op voorhand wanneer ik een sequence afspeel! (Ivm de juiste fader start positie!)

Hoor het graag!

gr,
Paul

Nog meer gebruikerservaringen mensen?
=)

Re: Ook benieuwd

Re: Ook benieuwd

Origineel geplaatst door DeLoN
Nog meer gebruikerservaringen mensen?
=)

ik hoop dit weekend wat te kunnen testen. Zit me niet mee, eerst cd kwaijt van mijn keyboard, nu cd kwijt van geluidskaart, harde schijf gecrashed, mis nu ook een cd van reason :bekdicht: Ik word er gek van, maar na dit weekend zal ik een revieuw van de bcr en bcf icm reason 3 en cubase hier neerzetten

bcf + reason 3 = nu al de beste combinatie van 2005 écht plug and play zoals ik dat nog nooit eerder heb gezien; prachtig

en dat voor zo weinig geld.

Origineel geplaatst door Thoraval
bcf + reason 3 = nu al de beste combinatie van 2005 écht plug and play zoals ik dat nog nooit eerder heb gezien; prachtig

en dat voor zo weinig geld.

ik ben enorm benieuwd, lijkt me heerlijk om minder met de muis te werken en meer met knopjes etc8)

Heb je beide gebruikt, de bcr en de bcf?

ik heb de bcr besteld bij feedback maar hij ligt nu nog op het postkantoor (kan hem dus pas maandag ophalen).
Heb al wel veel templates gedownload en de editer ziet er ook goed uit.

ALLEEN, wat ik me nou afvraag, werkt dit nou alleen met vsti's (met sx2.2) die ook midi-out sturen?

Origineel geplaatst door nomore
ik heb de bcr besteld bij feedback maar hij ligt nu nog op het postkantoor (kan hem dus pas maandag ophalen).
Dinsdag dus, schat ik (maandag = 2e Paasdag en zelfs ik heb vrij).

ALLEEN, wat ik me nou afvraag, werkt dit nou alleen met vsti's (met sx2.2) die ook midi-out sturen?

Waarom zou dat zo moeten zijn?

Nee, dat is alleen belangrijk voor de feedback op de faders/ led rings.
Dat heeft verder geen nut, behalve als je fader automation gebruikt en je wilt dat de faders/ led rings mee bewegen als de sequencer loopt. De knop/fader staat dan altijd in de juiste stand.

Ronald.

Back