Behringer B-control

ik had al geupdate naar 1.07. zonder die update utility, nog met midi-ox.

en hoezo laten installeren waar je hem hebt gekocht??? dat is juist t mooie van firmware die je zelf kunt inladen, ipv op rom

Ik heb nog eens gezocht, maar ik kan inderdaad nergens vinden dat je eerst 1.07 zou moeten hebben (behalve voor de edit utility). In de winkel waar ik m'n BCR heb gekocht vertelden ze me in ieder geval dat die update-utility pas te gebruiken is als je 1.07 als firmware al hebt. Ze hebben toen voor mij de boel naar 1.07 geupdate. Misschien was het gelul, geen idee eigenlijk...

Origineel geplaatst door Wilbert
Welke firmwareversie hebben jullie nu? De update-utility werkt pas fatsoenlijk met firmware versie 1.07. Die moet je eigenlijk laten installeren waar je je BCR gekocht hebt.

Hier 1.07.
Maar we hadden het over BC-Edit, niet over de update utility.

Origineel geplaatst door Ross
die foutmelding krijg ik ook. heb behringer al een mailtje gestuurd. Dit is zeker de melding he:

Code:
Timeout Error
while sending:
"$revR1" 
We are currently working on:
"$revR1"

hoop gauw bericht te krijgen. mijn usb driver is 1.1.1.1, de laatste , net als de firmware, 1.10.
Bij de vorige driver en firmwareversie was t probleem er ook al.

Hee Ross,

Ben je er al iets mee opgeschoten inmiddels? Ik niet igg.

:doei:

Origineel geplaatst door Flesje
Hee Ross,

Ben je er al iets mee opgeschoten inmiddels? Ik niet igg.

:doei:

hee gozers, dat probleem had ik ook,
na lang zoeken blijkt dat te maken te hebben met de java versie

het editprogramma is niet getest op de laatst beschikbare java programmatuur (1.5 als ik mij niet vergis)

je moet versie 1.4.2.08 installeren (verkrijgbaar op de Java/sun site; naam even kopieren in google en je hebt hem)

zo heet het bestand:
j2re-1_4_2_08-windows-i586-p-iftw

ik heb sindsdien geen problemen

Ik moet overigens zeggen dat ik het programmeren op de BCR zelf VEEEEL sneller vind gaan, dat gekut op dat schermpje is echt niet aan te bevelen.

ongelofelijk dat ze bij Behringer er zo slordig mee omgaan; ik neem aan dat iedereen hetzelfde probleem er mee heeft

Origineel geplaatst door Flesje
Houd ons op de hoogte als je van Behringer iets terug te horen krijgt!

:peukie: [/B]

ja dat is een goeie; ik heb een andere vraag gesteld via Behringer
de gang van zaken is dat je:
- eerst je hele doopceel moet intikken
- je vraag formuleert (in mijn geval: bij de subtractorpreset kan ik niet kiezen uit de andere encoder groepen)
- vervolgens een email terugkrijgt of je inderdaad die vraag gesteld hebt
- die email moet je bevestigen
- vervolgens krijg je een (in mijn geval) zinloze vraag over OS, USB driver etc.
- die email moet je bevestigen/beantwoorden
- en ..... vervolgens krijg je "het" antwoord op de vraag; ("de encoder groepen werken alleen op de bovenste encoder rij"; neeeeee ga weg, echt waar ???)

kortom, een typisch staaltje murw maken zodat ze uiteindelijk met één man die support afdeling kunnen runnen

maar over die BCR heb ik trouwens absoluut geen klagen,
het is weliswaar geen plaatwerkuitgevoerd on the road monster, maar hij doet wel wattie doen moet in Reason (holy shit wat een combinatie)

groeten en succes mannen

Origineel geplaatst door chilistein
hee gozers, dat probleem had ik ook,
na lang zoeken blijkt dat te maken te hebben met de java versie

het editprogramma is niet getest op de laatst beschikbare java programmatuur (1.5 als ik mij niet vergis)

je moet versie 1.4.2.08 installeren (verkrijgbaar op de Java/sun site; naam even kopieren in google en je hebt hem)

zo heet het bestand:
j2re-1_4_2_08-windows-i586-p-iftw

ik heb sindsdien geen problemen

Ik moet overigens zeggen dat ik het programmeren op de BCR zelf VEEEEL sneller vind gaan, dat gekut op dat schermpje is echt niet aan te bevelen.

ongelofelijk dat ze bij Behringer er zo slordig mee omgaan; ik neem aan dat iedereen hetzelfde probleem er mee heeft

ja dat is een goeie; ik heb een andere vraag gesteld via Behringer
de gang van zaken is dat je:
- eerst je hele doopceel moet intikken
- je vraag formuleert (in mijn geval: bij de subtractorpreset kan ik niet kiezen uit de andere encoder groepen)
- vervolgens een email terugkrijgt of je inderdaad die vraag gesteld hebt
- die email moet je bevestigen
- vervolgens krijg je een (in mijn geval) zinloze vraag over OS, USB driver etc.
- die email moet je bevestigen/beantwoorden
- en ..... vervolgens krijg je "het" antwoord op de vraag; ("de encoder groepen werken alleen op de bovenste encoder rij"; neeeeee ga weg, echt waar ???)

kortom, een typisch staaltje murw maken zodat ze uiteindelijk met één man die support afdeling kunnen runnen

maar over die BCR heb ik trouwens absoluut geen klagen,
het is weliswaar geen plaatwerkuitgevoerd on the road monster, maar hij doet wel wattie doen moet in Reason (holy shit wat een combinatie)

groeten en succes mannen

Hee chill, tanx voor je info!! :okdan:
Ik ga het morgen gelijk proberen op te lossen op deze manier!

Maar je hebt gelijk, op de BCF/R zelf is het ook prima editten. Ik kan dat inmiddels zowat met m'n ogen dicht. Toch zou het ook mooi zijn als ik ook de BC-edit software hier aan de gang krijg. :)

Groeten,

heb de java versie geinstalleerd, maar bij mij mag t niet helpen...helaas... toch bedankt voor de tip!

wat betreft die fijne servicedesk, ik kreeg hetzelfde antwoord met usb driver etc. luister eens naar me germanen! ik heb in mijn mail toch gezegd welke versies ik draai :( grrr, toen had ik er al genoeg van....

en het ergste van alles is, ik krijg m nie fatsoenlijk geintegreerd in cubase met mn softies en de mmc buttons. maar dat ligt uiteraard aan mij en mn gebrek aan inzet...

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:stupid :stupid

heeeeee..........das kut
wat voor melding krijg je dan, dezelfde ??
of is de melding weg maar worden de presets niet geladen ?

en je weet...er zijn wat presets te downloaden voor de mixer functie van cubase SX
ik ben te lui om de vind plaats te zoeken maar met googelen kom je eruit
kijk ook op het b-control forum

grtz

ik krijg dezelfde melding. je kunt in het config scherm van java nog instellen of ie gebruik maakt van 1.5 of/en 1.4blabla. ik heb 1.5 uitgevinkt. Evengoed dezelfde melding.

Dan maar handmatig...

ik ben weer te voorbarig geweest... ahum:o:

het uitvinken van versie 1,5 helpt idd niet, maar de update verwijderen via software in het configuratiescherm wel!!

werkt dus weer prima!

mijn dank is groot!:halleluja

hallo allen,

Sommige van mijn rotaries op de BCR2000 werken nauwkeuriger dan anderen.

Dus een van mijn rotaryknoppen maakt bij een toegewezen parameter enorme sprongen bij kleine draaien terwijl een andere rotaryknop toegewzen aan de zelfde parameter veel secuurder meeloopt met de draai.

Is dit te verhelpen? Of moet ik desbetreffende rotary als onbruikbaar accepteren?

Semble

Origineel geplaatst door Ensemble
hallo allen,

Sommige van mijn rotaries op de BCR2000 werken nauwkeuriger dan anderen.

Dus een van mijn rotaryknoppen maakt bij een toegewezen parameter enorme sprongen bij kleine draaien terwijl een andere rotaryknop toegewzen aan de zelfde parameter veel secuurder meeloopt met de draai.

Is dit te verhelpen? Of moet ik desbetreffende rotary als onbruikbaar accepteren?

Semble

ja is te verhelpen, via de mode rotary knop, die moet je op abs zetten, let er verder op dat val 1 op 0 staat en val 2 rotary op 127. Dan hebben ze de maximale waarde voor de volledige turn.

Als die 1.10 voor mij bedoeld is, dank.

Echter blijkt niet nodig te zijn bij OSX.

Groet

Ik had effe een foutje. 'k Zag in hotmail dat er op deze thread gereageerd was, maar kwam niet aan het einde uit met de link, maar onderaan pagina 10. Daar stond "waar halen we die vandaan", verwijzend naar de firmware.

Oftewel: miscommunicatie. Sorry.

Hey mensen, even een vraag over de bcr/bcf Ik wil misschien 1 van deze 2 gaan kopen...

Ik zag in een filmpje dat je met de b-control o.a. de eq van Cubase geweldig kan bedienen. Dit vind ik ideaal en is veel fijner dan met de muis werken. Ik gebruik alleen liever een plugin (Kjaerhus) voor de eq, dan de standaard cubase eq. Kun je de b-control zo instellen dat ik de Kjaerhus kan bedienen ipv de standaard eq? En zo ja, kun je dit dan op elk kanaal toepassen? Hoeveel effecten en vst-i's kun je eigenlijk programmeren in/toewijzen aan de b-control?

Thanx.

Ik heb de BCR in ieder geval al besteld en krijg 'm naar verwachting a.s. dinsdag binnen.
Ik ga 'm vooral voor mijn synths van de Creamware Scope platform gebruiken en om er af en toe een VSTi mee te bedienen. Ik verheug me er al op om veel minder met de muis aan de "knopjes" te hoeven draaien :)

Back