Brandend vraagje

glennplumber

Kneed je synth
Heeft er iemand ervaring met usb branders ??

Wat is nou het geval .... ik werk met apple en pc en wil dus een externe brander kopen die ik op de apple en pc kan gebruiken.

Is een usb brander aan te raden of weet iemand nog andere optie's ??

Alvast bedankt !!

Een medewerker van ons heeft er eentje staan.
Dat ding is retetraag (double speed) en zet gewoon je systeem drie kwartier vast.
Installatie ging wel vlekkeloos en ze had weinig misbaksels (ong. 5%).
Maar toch is het niet aan te raden via USB.

Een SCSI brander en 2 SCSI kaartjes lijkt me dan een betere oplossing.

Voor m'n pc is het grootste probleem .... zit al een scsi schijf in en naast m'n geluidskaart en m'n netwerkkaart heb ik dus geen ruimte meer voor een extra scsi kaart $#@$#^%

Vandaar dat ik aan extern zat te denken.... mmmm wacht eens er zit op die scsi kaart natuurlijk ook een externe aansluiting !!

Maarja... ze zijn wel pittig die externe scsi branders.

Klopt het dat scsi en usb de enigste mogelijkheden zijn voor extern ??

Origineel geplaatst door bikkel
Of Firewire.

Mmmja ..... is ook een optie. Alleen moet ik dan voor beide computers firewire kaarten gaan halen ..... dus das voor mij niet handig. :)

Als het al op m'n mac had gezeten had ik het zeker overwogen !!

Je hebt ze ook voor je LPT of je PCMCIA hoor. :)

Origineel geplaatst door glennplumber

Mmmja ..... is ook een optie. Alleen moet ik dan voor beide computers firewire kaarten gaan halen ..... dus das voor mij niet handig. :)

Als het al op m'n mac had gezeten had ik het zeker overwogen !!

Ik heb een scsi brander voor je. Ik kan m ook extern maken voor je. Inclusief kabel.

Merk yamaha 64 nog wattus. 6*4*16

Probleem is dat ie t nog nooit op 6 speed heeft gedaan.
Op 4 speed doet ie t als je geluk hebt. En 2 speed is altijd ok.

Enne op pc nero gebruiken en niet easy cd creator.
Op mac heb ik m niet getest maar ik weet wel dat ie t doet met toast.

Ik vraag er 40€ voor. Ex verzend kosten.

Bikkel: Die zitten niet op een Mac behalve op de laptops.

Alle huidige macs hebben zowel firewire als USB aan boord... of bedoelde je iets anders ?

Origineel geplaatst door Twin-x

Ik heb een scsi brander voor je. Ik kan m ook extern maken voor je. Inclusief kabel.

Merk yamaha 64 nog wattus. 6*4*16

Probleem is dat ie t nog nooit op 6 speed heeft gedaan.
Op 4 speed doet ie t als je geluk hebt. En 2 speed is altijd ok.

Enne op pc nero gebruiken en niet easy cd creator.
Op mac heb ik m niet getest maar ik weet wel dat ie t doet met toast.

Ik vraag er 40€ voor. Ex verzend kosten.

Voor mij wel interessant !! :) Is het een rewriter ?? Dan is ie gelijk verkocht !! Anders moet ik er even over denken.
En dat ie 4 speed is ..is voor mij zoizo (hehehe sowiso:confused: ) geen enkel probleem.

Laatst gewijzigd:
Je moet dan nog wel externe SCSI kabels erbij kopen
En die zijn niet bepaald goedkoop (al gauw zo'n € 35 per stuk)

Maar ja, als je die brander van Twin-x voor een habbekrats kunt overnemen, ben je nog voor erg weinig geld klaar :)

Origineel geplaatst door glennplumber

Voor mij wel interessant !! :) Is het een rewriter ?? Dan is ie gelijk verkocht !! Anders moet ik er even over denken.
En dat ie 4 speed is ..is voor mij zoizo (hehehe sowiso:confused: ) geen enkel probleem.

Ik moet wel weten wat voor scsi aansluiting jij hebt. Op je pc dan. Die van de externe kast is namelijk scsi1 zo een grote plug.

heb jij een plug die lijkt op die van een printerpoort (hebben macs meestal) of zo'n klein zilver pluggie met schuine kanten eraan. (vaak op pc) is scsi 2

En ja t is een rewriter. (nog nooit geprobeerd trouwens)

HD40, Sub-d 25, Centronics..

HD40, Sub-d 25, Centronics..

Scsi heeft zo veel verschillende soorten aansluitingen.. daar wordt je helemaal mallotig van..

- Gewone Centronics (veel scanners, externe HD's etc)
- Sub-d 25 pins (mac, akai s3000)
- HD50 (MPC2000XL, Adaptec 1940)
- HD68 (Adaptec 2940)
- Mini-scsi (miniatuur uitvoering van de HD50)
- Differential SCSI (soort platte centronics)

Maar goed.. daar ging het niet over..

USB Branders zijn prima zolang ze usb 2.0 zijn en dat is 1 van de dingen die jouw mainboard ook zou moet ondersteunen maar is dat niet het geval kun je altijd nog een usb 2.0 kaartje aanschaffen maar mijn voorkeur extern gaat naar firewire.

gr. Mario

Origineel geplaatst door Twin-x

Ik moet wel weten wat voor scsi aansluiting jij hebt. Op je pc dan. Die van de externe kast is namelijk scsi1 zo een grote plug.

heb jij een plug die lijkt op die van een printerpoort (hebben macs meestal) of zo'n klein zilver pluggie met schuine kanten eraan. (vaak op pc) is scsi 2

En ja t is een rewriter. (nog nooit geprobeerd trouwens)

Ik wil um wel !!:) Ik pb je even.

Back