[skin maken]Sliders...

Slipperman

Rooibosje iemand?
Zit al dagen te werken aan een betere skin en interface voor mellorack V2 en het lukt aardig :) Zelfs al netjes een knob gemaakt en buttons etc. Echter ik moet nog 1 ding hebben... Slider...

Heb een leuke slider gemaakt met flash alleen nu moet ik dus een bmptje maken... Het is me gelukt om de grid aflezing en de sleuf waar de fader in schuift zichtbaar te maken echter de sliderknop zelf krijg ik niet te voorschijn... Hoe moet dat? Nah door een bestand met wat tekst aan te passen...

; medium vertical slider
type slider
orientation vert
frame_size 28,40
handle_rect 4,41,28,55
handle_range 1,26

Dat is dus wat er moet staan... De frame_size houd de grootte in van het fadersleufje met de aflezing zonder de knop zelf (die staat in de skin file immers onder die sleuf)

Die handle_rect en handle_range... ik kom maar niet uit welke coordinaten dat moeten zijn en waar ik ze kan vinden. Heb de originele skin vergeleken en kom echt nergens uit. Die getallen komen niet eens n de buurt van afmetingen die ik op het oog had... Kortom wie weet waar die voor dienen en hoe ik er mee moet werken?

dank u :halleluja

het gaat dus om deze slider...

Attachments

• vslider_med.jpg
    vslider_med.jpg
    1,3 KB · Bekeken: 116
Origineel geplaatst door 6 trak
de coordinaten van de slider knop zelf, waren die niet relatief ten opzichte van het midden van de sleuf?

hmm 6 ik denk dat je gelijk hebt. aangezien het zo is dat bij de standaard skins alles altijd 1 pixel van elkaar verwijderd is (dus in dit geval de knop van de sleuf) en er een 1 zit inde onderste reeks kan dat dus kloppen... echter nu nog de andere...

Back