Master Keyboard

Kaymir

Stamgast
Hello....terug van weg geweest..heb de tips van sommige hier opgevolgd en tijdje "afstand" van het forum gedaan om dat ik steeds met vragen kwam voor nieuwe gear:) dus ben ff goed gaan nadenken en verstandig aankopen uitgesteld....en over een andere manier van "produceren getipt" haha

Eerst zag ik het zo: Samplen met de MPC en daar ook de pads van gebruiken en sequencen in de comp....dat kan natuurlijk maar is wel vrij duur

Na lang nadenken en tips ben ik een andere weg ingeslagen
door een rack sampler te nemen (de Emu esi-2000) en daarmee te sample......en dan een GOED masterkeyboard aan te schaffen. Zodat ik de samples "onder" bepaalde toetsen kan stoppen (zal wel een mooie term voor bestaan).

Deze oplossing is goed koper dan de MPC en geeft meer mogenlijkheden voor me toch al kostbare geld:)

Dus nu ben ik op zoek naar een GOED masterkeyboard omdat dat natuurlijk een basis onderdeel van de setup wordt...
Aangezien ik nog steeds verliefd ben op de OB-12 vraag ik me af of ik deze synth ook als Masterkeyboard kan gebruiken??

En zo ja/nee zou ik ook nog graag adviezen willen hebben wat andere goeden zijn (budget +/- 1000 euro)

Ik heb de Oberheim MC serie gezien en die zien er kwa spec's zeer goed uit....Welke is aan te raden.....ook moeten er goede sounds inzitten of in te laden zijn....

Ik hoop dat jullie me willen helpen:)

Kaymir

Een synth met Master keyboard "eigenschappen" is natuurlijk ook goed, mischien nog wel beter:) Maar geloof dat best wel veel ook als master zijn te gebruiken.....

Ik hoor het allemaal van jullie

Wat verwacht je van een masterkeyboard?

Is een synth met aftertouch en aanstuurbare midi en evt wat knoppen niet voldoende? Had een AN1x voor 375 euro gespot wat een leuke prijs is. Leuk keyboard plus leuke geluiden.

Nou ik verwacht van hem.....dat ik de samples die ik via de sampler heb gesampled (hi-hat- bass etc) via het keyboard kan "triggeren" (het koppelen aan bepaalde toetsen dus, zal wel een mooie term voor bestaan) zodat ik de beat zelf kan inspelen en op 1 of andere manier opnemen.
een synth daarbij die dat dus ook kan is natuurlijk nog beter...dan kan ik gelijk nog leuke geluidjes erverder aan toevoegen:)

weet iemand btw wat de E-mu mk-6 ong gaat kosten of is die E-mu serie way over mijn budget?

De sampler wijst de samples aan (midi) noten toe, dat heeft nix te maken met het keyboard.

De An1x is perfect als masterkeyboard.

Ja okay.....begrijp ik:) en dan kan ik wat ik inspeel op wat voor manier opnemen

Ik wil niet vervelend zijn, maar wat voor spullen heb je nu op dit moment :confused:

Ik gebruik bijvoorbeeld nog steeds een cheapo commodere masterkeyboardje dat ik een keer op de rommelmarkt heb gekocht voor een tientje....Simpel, maar doeltreffend.

Maarruh, als ik eens kijk wat jij allemaal wilt gaan kopen...

MPC-2000, OB-12, Triton, Mam ADX1, K-station, Pro-Tools, S-03.

Weet je nu al hoe je gaat sequencen (aansturen)? Op de PC of met hardware? Anders zou ik gewoon een RM1x naast je sampler kopen en dan nog een goedkoop masterkeyboardje.

Je kan dit ook in 1 keer kopen, door een RS-7000 te kopen! (heel af en toe zie je ze wel eens 2dehands)

Ga nu gewoon eens een instrument uitproberen!

Laatst gewijzigd:
Heb nu kwa hardware nog niks (zie verhaal boven:) )
is de E-mu MK-6 een "echte" synth of meer iets van een superkeyboard?

Oja en nog een keer de vraag: Is de Ob-12 ook als master te gebruiken?? dan heb ik gelijk 2 in 1 ben verliefd op zijn looks:)

Origineel geplaatst door Kaymir
Oja en nog een keer de vraag: Is de Ob-12 ook als master te gebruiken?? dan heb ik gelijk 2 in 1 ben verliefd op zijn looks:)

In principe kan je elke synth/keyboard met midi uit als master gebruiken...

Ik ga altijd liever uit van de klank van een synth i.p.v. de looks>:|

Origineel geplaatst door Kaymir
Heb nu kwa hardware nog niks (zie verhaal boven:) )
is de E-mu MK-6 een "echte" synth of meer iets van een superkeyboard?

The MK-6 combines E-MU's most powerful synthesis engine with the best Hip-Hop sounds and beats in the business

61 keys
64 voice polyphony
32 MB Soundset w/ 640 factory/512 user presets (expandable to 128 MB)
16 programmable real-time control parameters/preset
16 simultaneous/syncable ARPs
SuperBEATs interactive Groove Mode (w/16 mute/enable buttons)
24-bit dual stereo effects processor
Four analog outputs

http://www.emu.com/products/mk6/index.html

EEN HELE MOOIE VOLWAARDIGE SYNTH! Perfect voor Hip-hop en RnB. en ook nog eens een goed masterkeyboard! Kopuh!

Een goed/duur masterkeyboard is alleen aan te raden als je enkel modules wilt gaan gebruiken of als je een keyboard wilt met gewogen toetsen en piano comfort, anders had ik allang een AN1X of iets dergelijks gehaald!!

J-Run

Niet zo zeer voor modules.....meer voor de sampler mee "aantesturen"
Ik twijfel tussen de Ob-12 en Mk-6 ik wil er urban music mee maken hip hop etc etc.......maar ben bang dat je bij de Mk-6 alleen de fabriek samples kan "veranderen" zeg maar.......en Ob-12 spec's zijn er wel goed uit.....en bij feedback lekker goed koop

Het hangt ni van het masterkeyboard af of je je samples eronder kan zetten ofni. Je kan met het goedkoopste masterklaviertje (iets waar geen geluiden in zitten, bv PC200MKII van Roland, 75euro) perfect samplers en modules en synths triggeren. Zoek je ook nog extra geluiden, koop je gewoon één of andere digitale synth. Kijk zeker ook eens naar de Yamaha cs6x, veel mastermogelijkheden (ook knoppen) en veul bruikbare en cleane geluiden, percussie, ...
Goeie kwaliteit, overal inzetbaar.

de OB12 is een leuke synth, en ook prima als masterkeyboard te gebruiken...masterkeyboard betekent in principe dat je het keyboard gebruikt om via midi andere synths, samplers en modules aan te sturen....

als jij onder elke toets van de OB12 een sample wilt zetten heeft dat in principe nix met je masterkeyboard te maken maar met de specificaties van je sampler....als ik me niet vergis kunnen alle hedendaagse samplers een sample aan een midi-note toekennen, dus dat kan idd....

nu moet je alleen nog iets bedenken om je sequences mee op te nemen zodat je alles tegelijkertijd kan afspelen....je kan dan kiezen voor een hardware of een software sequencer....

wat OnAcid al zegt: als je een yamaha RS7000 koopt heb je in principe een leuk klinkende synth, een best wel uitgebreide sampler, een effectenbak en een hardware sequencer in 1 (plus 2 rubber drum pads a la MPC)...je kan hier de OB12 via midi mee verbinden en dan heb je in principe al ongeveer alles wat je nodig hebt....

als je al een PC hebt is het misschien goedkoper om daar een software sequencer op te zetten en er een midi interface bij te kopen.....

Olaf

Back