Hello....terug van weg geweest..heb de tips van sommige hier opgevolgd en tijdje "afstand" van het forum gedaan om dat ik steeds met vragen kwam voor nieuwe gear
dus ben ff goed gaan nadenken en verstandig aankopen uitgesteld....en over een andere manier van "produceren getipt" haha
Eerst zag ik het zo: Samplen met de MPC en daar ook de pads van gebruiken en sequencen in de comp....dat kan natuurlijk maar is wel vrij duur
Na lang nadenken en tips ben ik een andere weg ingeslagen
door een rack sampler te nemen (de Emu esi-2000) en daarmee te sample......en dan een GOED masterkeyboard aan te schaffen. Zodat ik de samples "onder" bepaalde toetsen kan stoppen (zal wel een mooie term voor bestaan).
Deze oplossing is goed koper dan de MPC en geeft meer mogenlijkheden voor me toch al kostbare geld
Dus nu ben ik op zoek naar een GOED masterkeyboard omdat dat natuurlijk een basis onderdeel van de setup wordt...
Aangezien ik nog steeds verliefd ben op de OB-12 vraag ik me af of ik deze synth ook als Masterkeyboard kan gebruiken??
En zo ja/nee zou ik ook nog graag adviezen willen hebben wat andere goeden zijn (budget +/- 1000 euro)
Ik heb de Oberheim MC serie gezien en die zien er kwa spec's zeer goed uit....Welke is aan te raden.....ook moeten er goede sounds inzitten of in te laden zijn....
Ik hoop dat jullie me willen helpen
Kaymir
dus ben ff goed gaan nadenken en verstandig aankopen uitgesteld....en over een andere manier van "produceren getipt" hahaEerst zag ik het zo: Samplen met de MPC en daar ook de pads van gebruiken en sequencen in de comp....dat kan natuurlijk maar is wel vrij duur
Na lang nadenken en tips ben ik een andere weg ingeslagen
door een rack sampler te nemen (de Emu esi-2000) en daarmee te sample......en dan een GOED masterkeyboard aan te schaffen. Zodat ik de samples "onder" bepaalde toetsen kan stoppen (zal wel een mooie term voor bestaan).
Deze oplossing is goed koper dan de MPC en geeft meer mogenlijkheden voor me toch al kostbare geld
Dus nu ben ik op zoek naar een GOED masterkeyboard omdat dat natuurlijk een basis onderdeel van de setup wordt...
Aangezien ik nog steeds verliefd ben op de OB-12 vraag ik me af of ik deze synth ook als Masterkeyboard kan gebruiken??
En zo ja/nee zou ik ook nog graag adviezen willen hebben wat andere goeden zijn (budget +/- 1000 euro)
Ik heb de Oberheim MC serie gezien en die zien er kwa spec's zeer goed uit....Welke is aan te raden.....ook moeten er goede sounds inzitten of in te laden zijn....
Ik hoop dat jullie me willen helpen
Kaymir