Cubase sx werkt niet !

Origineel geplaatst door mikeyd
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad!

heb toen mn computer leeggegooid en ben opnieuw begonnen met installeren!
Nu werkt ie weer voor 100%

heb je heel Windows opnieuw geinstaleerd of alleen Cubase ?
wel jammer dat je niet weet waaraan het probleem lag, was het probleem direct na installeren of pas na verloop van tijd?
was het Cubase versie sx 2.0.1 ?

Had cubase SX geupdate van 2 naar 2.01
heeft t nooit goed gedaan!!

Heb hierna heel de computer leeg gegooid, dus incl windows XP
alles opnieuw geinstalleerd, en de volledige versie van SX 2.01 (niet update dus) geinstalleerd, toen deed ie t dus wel!

Nu werkt ie weer voor 100%

Wil verder niet moeilijk doen, maar vanaf Cubase 1.0 heeft het bij mij nog nooit echt de volle 100% gewerkt. Er zijn altijd wel kleine bugs of 'features' geweest. Maar 98% is ook niet slecht. :)
(Geldt voor elk computerprogramma eigenlijk.)

Wat ik wel geleerd heb in al die jaren is dat je veel saved en veel backups maakt.
En als je een update installeerd ook even gaat kloten voordat je echt aan de slag gaat.

Een aantal van die freeware VST's zijn nl erg instabiel en als die crashen dan gaat de hele Cubase mee. Commercieele VTS's nagenoeg nooit eigenlijk.

ligt het niet aan je geluidskaart ?

eerder al vermeld dat je je asiodriver van je geluidskaart moet gebruiken

heb je toevallig nieuwe drivers van je kaart (midi in/out vernieuwen misschien ?)

als ik naar je kaart kijk is het volgens mij wel een cheapy of een onboard kaart.

Origineel geplaatst door sowhat
ligt het niet aan je geluidskaart ?

eerder al vermeld dat je je asiodriver van je geluidskaart moet gebruiken

heb je toevallig nieuwe drivers van je kaart (midi in/out vernieuwen misschien ?)

als ik naar je kaart kijk is het volgens mij wel een cheapy of een onboard kaart.

midi komt binnen via gameport. ja is cheopo kaart maar in Magix werkt ie wel, en Cubase VST32 ook blijkt nu.

Had cubase SX geupdate van 2 naar 2.01
heeft t nooit goed gedaan!!

Heb hierna heel de computer leeg gegooid, dus incl windows XP
alles opnieuw geinstalleerd, en de volledige versie van SX 2.01 (niet update dus) geinstalleerd, toen deed ie t dus wel!

ik heb geen update gedaan.

Back