Cubase sx werkt niet !

preferences midi

Attachments

• preferences1.jpg
    preferences1.jpg
    34,2 KB · Bekeken: 126
midi kanaal 1 zit de ms2000

Attachments

• miditrack1.jpg
    miditrack1.jpg
    24,7 KB · Bekeken: 127
opnemen midi, alle meters slaan uit

Attachments

• recording2.jpg
    recording2.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 153
Niemand die het opgevallen is?

Je pointers staan niet goed.

L en R staan beide op 1.01.01.000 positie.
De bedoeling is dat deze aangeven tussen welke posities je wilt opnemen.
Dus zet L op 1.01.01.000 en R op bijv 17.01.01.000 (da's dan 16 maten).
Op dat stukje neem je dan op.

Misschien dat toch een keer die handleiding en tutorials (nog) een keer doornemen?
(sorry als ik wijsneuzig overkom, maar dit is een weetje die je nooit meer vergeet)

Hoeft het niet persé te zijn.
Buiten de pointers om kan ik gewoon opnemen, d'r voor d'r tussenin en erna.

Even proberen Phase, zet die midi-thru bij de preferences eens uit.

gr. Tom

Re: screenshot

Re: screenshot

Origineel geplaatst door Phase
device setup

het eerste plaatje over je asio setup, speelt totaal geen rol als je alleen met midi bezig bent,
met device setup word voor midi bedoeld: 'Midi Device Manager'.... daar kan je bijvoorbeeld
de MS2000 installen als vaste setup in je studio en een dedicated midi hardware poort toekennen...
mits je daar een patch list voor hebt.

verder is het ook belangerijk ofdat de poorten die in : All Midi Inputs/ Default midi inputs
verschijnen ook daadwerkelijk aanstaan.
[edit] daar kan je ook gelijk aangeven welke poorten er voortaan in je trackinspector verschijnen en welke
niet hoeven te verschijnen, verder kan je in default midi poort vertellen welke hardware poort altijd als in gebruikt word, want ik zie op het plaatje dat je nu nog ALL midi inputs gebruikt als in poort.
[/edit]

Laatst gewijzigd:
midi thru kan aan blijven staan, zolang je midi thru op je externe synths niet aan hebt staan,
terwijl deze in een gesloten midi circuit zit.. oftewel pc OUT/synth IN synth OUT/pc IN
dan krijg je midi feedback, maar dat weet je denk ik wel.
dus thru gewoon aan, midi filters kunnen uit (uncheck)behalve sysex en pressure bla.

vreemde sutuatie bij jou, een default installatie SX werk vrijwel meteen na het toekennen van midi poorten,
enigste wat rest is een goeie default template te maken waarmee je telkens begint.

maar jah, dan wil het ook wel handig zijn als je al wat kennis cubase hebt dan, misschien handig voor jou
om iemand in de buurt te zoeken die je door de eerste stappen cubase kan helpen?
(heb ik ooit ook gedaan, alleen is dat al iets meer als 13 jaar geleden geloof ik, heb sindsdien ook nooit meer wat anders gebruikt voor het echte arrangeer werk)

Origineel geplaatst door fuse

Misschien dat toch een keer die handleiding en tutorials (nog) een keer doornemen?
(sorry als ik wijsneuzig overkom, maar dit is een weetje die je nooit meer vergeet)

Ik had de screenprints nog niet gezien, maar Fuse heeft 100 procent gelijk. Je moet wel aangeven met behulp van de markers waartussen je wilt opnemen

verder zag ik dat je asio multidriver gebruikt. Je kan beter de asio drivers gebruiken van je kaart en niet de direct x variant hiervan en als je cubase sx gekocht hebt zul je ongetwijfeld geen onboard audio kaartje gebruiken. dus kies de asio drivers van je kaart :)

luitjes.... nog meer verwarring is echt niet nodig :L
zoals tom tom als zei, je kan voor, achter, tussen, onder, boven de locators opnemen,
het zijn LOOP locators, waar jullie het over hebben is verwarring met punch in/out

Origineel geplaatst door fuse

ik heb de pointer r op 17 gezet, ie neemt nog geen midi noten op

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Hoeft het niet persé te zijn.
Buiten de pointers om kan ik gewoon opnemen, d'r voor d'r tussenin en erna.

Even proberen Phase, zet die midi-thru bij de preferences eens uit.

gr. Tom

midi-thru uit helpt ook niet

device windows midi

Attachments

• devicewinmidi.jpg
    devicewinmidi.jpg
    24,4 KB · Bekeken: 127
device default midi

Attachments

• devicedefaultmidi.jpg
    devicedefaultmidi.jpg
    21,9 KB · Bekeken: 129
ik ga em nu even opnieuw installeren, dan staat alles op standaart en dan kan ik vanaf daar gaan instellen

ik heb eerst even de K-station aangesloten om te testen dat t niet aan de synth ligt, de k-sation werkt ook niet.

dan ga ik nu maar opnieuw installeren

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad!

heb toen mn computer leeggegooid en ben opnieuw begonnen met installeren!
Nu werkt ie weer voor 100%

Back