Wat is nou een goede versterker?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

scan

Ouwe rot
Na het verhaal in de Interface over passieve speakers en actieve is het mij wel duidelijk.
passief, actief is te duur voor mijn budget.....dus simpel ik ga voor passief.
Het verhaal over de Spirit ob zero sprak me zeer aan, moet ze nog horen natuurlijk maar kloptte wel wat ik wil.
Maar dan nr2 : wat past daar lekker op.
Dus eindtrap, versterker, welke????!!!!
BamBam, jij een idee?
groet, scan

tuurlijk heb ik wel een idee :)

wat is je budget?

Goede versterkers, met name voor de spirit vind ik de Servo series van Samson.
En deze zjin niet zo vreselijk duur.

Verder heeft LEM ook goede versterkers. De procon 400 bv.
Een versterker van 125w bij 8 Ohm en 200w bij 4 Ohm.
En kost nog geen € 250.-

Ik heb zelf ook Lem aan mijn absoluto 2's hangen en ben erg tevreden.

Wat vinden jullie van Marantz? Kleurt dat teveel? Ik heb er nl. één aan m'n passive Tannoy's hangen.

Ik heb een eindversterker van MAM. Kost geen ruk en klinkt aardig strak en ongekleurd.

Er zijn net een paar nieuwe uit:
2x100W bij 4 Ohm en 4x50W bij 4 Ohm.
Zelf heb ik de 2x50W uitvoering.

Hij kost misschien net 150 EURO ofzo.

Zijn er meerderen die een MAM hebben?
En wat vinden jullie van deze goedkope Amp?

Alesis

Alesis

Ik heb zelf een Alesis RA 300 ik vind hem super klinken!
Heeft iemand nog ervaring met die Samson servo's?

marantz

marantz

Origineel geplaatst door krz
Wat vinden jullie van Marantz? Kleurt dat teveel? Ik heb er nl. één aan m'n passive Tannoy's hangen.

Marantz maakt gemiddelde apparatuur, maar behoort met z'n duurdere modellen ook tot de absolute reference-class (top!) binnen de audio. Hangt er dus vanaf welk type je hebt. Doorsnee Marantz is (alles onder de 300/400 euro) inderdaad te "hi-fi". Ga je voor de duurdere modellen, dan zijn deze uitstekend te gebruiken (klassa A!) en kan je trouwens ook altijd je toonregeling volledig bypassen. Maar ja, voor dat geld heb je ook al een set actieve monitors...

Voor het overige: Ik denk dat een versterker van ca. 500/600 gulden nooit echt goed kan zijn. Is onderdelen-technisch gewoon absoluut onmogelijk om iets redelijks van te bouwen (zelfs als je het zelf bouwt...). Een echt goede trafo alleen al kost minstens 125 euro, 1 goede potmeter ca. 20 euro. Als je het zelf (los) koopt dus... Kortom, in deze prijsklasse maakt het niet zo ontzettend veel uit.. Ik zou dan eerder letten op zaken als: hoeveel lawaai maakt ie? (ventilators), ingangen (ongebalanceerd/xlr), hitte- kortsluiting- en oversturingsbeveiliging, volumeknoppen met "ribbeltjes", relais voor de schakelaar etc.

Re: Wat is nou een goede versterker?

Origineel geplaatst door scan
Na het verhaal in de Interface over passieve speakers en actieve is het mij wel duidelijk.
passief, actief is te duur voor mijn budget.....dus simpel ik ga voor passief.
Het verhaal over de Spirit ob zero sprak me zeer aan, moet ze nog horen natuurlijk maar kloptte wel wat ik wil.
Maar dan nr2 : wat past daar lekker op.
Dus eindtrap, versterker, welke????!!!!
BamBam, jij een idee?
groet, scan

wellicht zou je es kunnen gaan kijken in een hifi
speciaalzaak (niet de mediamarkt dus.....) bij je in de buurt. Daar vindt je vaak inruilversterkers voor een geschikte prijs.
Je kunt er geschikt aan een eindbak komen van b.v. NAD of Yamaha, JVC, Denon, rotel, quad, o.i.d.
Voor studiowerk is een stabile, neutrale versterker belangerijk, een verkoper met verstand van zaken (vandaar niet de mediamarkt) kan je advies geven en de verschillen laten horen.
Bij zo'n zaak is het ook geen probleem je speakers
er effe aan te hangen en es lekker te gaan luisteren.

greetings & succes ;)

is dit wat?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150332634986

heb zelf een vanmedevoort een nederlandse hifiversterker, ben er zeer tevreden mee. heb ook een rotel( ook erg goed) een yamaha, nat soun ( redelijk goed) , een kenwood ( ook oke) en diverse samsons (* erg oke, neem wel de wat zwaardere 270uitvoering)
marantz, nad, jvc, denon vond ik wat meer vervorming of ruis, derhalve niet mijn ding

Dit noemen ze nu een topic kapen.

De threat ging over niet al te dure eindversterkers (zie opm. over budget dat aktief te duur is) om monitorspeakers aan te sturen.
Nu komt er een vraag overheen voor een buizenamp voor gitaar.
En als reply dan weer een buizen eindversterker (mooi en ook mooie prijs) voor in de studio. En dat op een topic van 7 jaar oud..........

Bericht door een moderator:
En ook nog eens voor gitaarversterkers. Hop, hierrrr moet jij zijn, en kijk in het vervolg naar de datum.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back