Een Demo, Wie Wat Hoe

Mike Rockmore

Ouwe rot
Oke jongens het is zover ik ga een demo maken die bij darkraver terecht komt volgende week. Nu wil het geval dat dit de eerste keer is dat ik een demo ergens maak, dus ik heb graag tips over hoe zoiets in elkaar steekt, behalve dan je tracks erop zetten en dat deze van een goeie kwaliteit moeten zijn, maar wat kan ik doen door het demotje net iets anders te laten aan doen als andere demo's? Anyone tips? Het gaat om het wat hardere techno genre. Ik zat bv te spelen met het idee om een stuk of 5 tracks van mijzelf inelkaar te mixen en ze nog een keer apart op de demo te zetten? ik weet niet of dit een leuk idee is, vertellen jullie het mij maar.

Thnx bij voorbaat.

Mijn advies is kleine stukjes van je tracks op een cdtje zetten want ze krijgen redelijk veel demo's per dag binnen en zitten niet echt te wachten op een geweldig mooie intro van 5 minuten, verder een beetje een mooi hoesje proberen te maken zodat ze zien dat je er wat aandacht aan heb besteed en verder afwachten en niet teveel hoop verstigen!:)

gewoon het hoogete punt van het nummer dus waneer het spectacel begin tot waneer het ongeveer over is, t's n beetje hetzlefde als z'n "humor film" alle leuke voorstukjes laten ze zien in de reclames maar dan ga je naar de film en dan is er geen zak aan een beetje nieuwschierig maken... dat is mijn advies tenminste! goodluck

Het enige wat een demo anders kan maken dan andere demos is de muziek zelf :D

Al die poespas eromheen is alleen maar storend voor de mensen die de demos ontvangen.

Origineel geplaatst door Funkadelic
Goed idee :D Christov, maar als ik het goed begrijp moet ik snippets erop zetten. IPV het hele nummer. Ik vindt dit een beetje raar want hoe kan iemand dan het hele nummer beoordelen :S?

Ik weet niet of je draait ook maar toen ik altijd platen ging luisteren ging ik niet vanaf het begin de hele plaat afdraaien altijd effe snel luisteren of het wat is zo wel dan leg je t apart dus in het geval van een demo val je met je drie minuten muziek dan word apart gelegt! snap je?!

Ik zelf zou wel hele demo`s sturen omdat ze zelf ook wel door kunnen skippen en ze toch willen weten wat ze in huis halen.

Misshien dat je de nummers mixt met alleen de hoogte punten maar ik zou zeker gewoon helenummers opsturen.

Ik kan je niet helpen verder, maar had wel een vraag...een demo met harde techno die bij darkraver terecht moet komen? :confused:

Via via, heeft een vriend van mijn broer gevraagd of ie dat bij hem kon neerleggen, techno dus, ik neem aan dat darkraver contacten heeft in de platen industrie dus ik zie wel waar het verder heen gaat, ik heb geen hoop ofzo, ik weet ook nog niet of ik op een dusdanig niveau zit, maar deze kans kan ik niet laten gaan natuurlijk.

Origineel geplaatst door tim
Ik weet niet of je draait ook maar toen ik altijd platen ging luisteren ging ik niet vanaf het begin de hele plaat afdraaien altijd effe snel luisteren of het wat is zo wel dan leg je t apart dus in het geval van een demo val je met je drie minuten muziek dan word apart gelegt! snap je?!

JA tim ik snap het maar in order een hele plaat uit te brengen etc, te zien of het van die kwaliteit is heb je toch niet alleen de climax van het nummer nodig? althans lijkt mij..

Origineel geplaatst door Funkadelic
Via via, heeft een vriend van mijn broer gevraagd of ie dat bij hem kon neerleggen, techno dus, ik neem aan dat darkraver contacten heeft in de platen industrie dus ik zie wel waar het verder heen gaat, ik heb geen hoop ofzo, ik weet ook nog niet of ik op een dusdanig niveau zit, maar deze kans kan ik niet laten gaan natuurlijk.

Ach so! Ik denk al, Darkraver en techno? Maargoed, succes met je demo dan!

Ik heb hier nog een leuke documetnje over. Ik mail het je wel

groeten

Joost

Back