wil een nieuwe synth aanschaffen

prayer

oRgANiC DreAmS
Ha mensen, aangezien de meeste hier verstand hebben van hardware synths kwam ik met het volgende..
de muziek die ik produceer loopt behoorlijk uiteen, van industrial tot ambient en alles wat er tussen zit..
Ik wil binnenkort mijn hardware gaan uitbreiden. Zelf heb ik al een an1x en nu wil ik een synth erbij gaan kopen waarmee ik ook werkelijk iets kan toevoegen.
Ik ben vooral opzoek naar een synth waar je goede leads uit kan halen. Het vage gedeelte laat ik wel over aan mijn an1x ;) . Ook wil ik goede en vette percussie geluiden erbij hebben. Het liefst analoog vanwege het flexibele gebruik, en het feit om ook echt een "eigen" geluid te kunnen maken.. oh ja ook heel belangerijk een synth die goed met midi overweg kan. en niet beperkt is tot maar 2 geluiden.

dit zijn opties waar ik aan zat te denken, misschien dat iemand ervaring met deze synths heeft of misschien zelf ideetjes heeft voor goedkopere opties:
de roland V-synth
de alesis ION
de alesis andromeda A6 of
de virus C rack..

goedde rack versies van synths zijn ook welkom.

ik hoop dat iemand wat tips heeft..

greetz 8)

Je kan mijn NordRack II kopen + mijn CS1x voor samen 700 euro. Daar kan je aardig mee uit de voeten zou ik denken,
zet achter die RackII ook nog mijn TC M300 Multieffect voor 175 en heb je een killer synthomgeving voor 875 euro, is dat wat.

de AN1x hep ook hele goede leads toch? als ik je lijstje zie denk ik dat je misshcien beter naar een iets andere synthese vorm dan (V)Analoog kan kijken, bv FM of additief..... dan denk ik al snel aan bv yamaha DX bak, kawai K5000 of nord (micro)modular...

budget is ongeveer gelijk aan de prijs van de v-synth. deze heb ik gezien voor 2500 euro.. dus ga er maar van uit dat dat ongeveer mijn budget is.. Het klopt dat de an1x zeer goede leads kan produceren, maar ik vindt dat de an1x meer geschikt is om volle vage strings, pads en drones te produceren. En aangezien je met de an1x beperkt midi inzet baar bent voor live en dergelijke, zou ik eigenlijk nog een an1x moeten hebben :D. Maar ik zoek het liefst in het analoge en digitale vlak, de v-synth is zeer zeker wel goed voor dat vlak, vraag me alleen af of er nog meer aantrekkelijke synths zijn voor wat ik wil.

sja.. ik zal heel graag willen, maar het prijskaartje van de A6 liegt er niet om..:frons:

Origineel geplaatst door prayer
sja.. ik zal heel graag willen, maar het prijskaartje van de A6 liegt er niet om..:frons:

je butget was toch ong 2500 pleuro? Bij feedback heb je de A6 voor 2699,-. nou, die laatste 200 zijn toch nog wel ergens vandaan te halen?

en de oberheim OB 12 is deh wah.. ken heel die synth nie.. ziet er wel stoer uit..
maar inderdaad als die A6 2699 pleuro is kan dat misschien ook wel.. maar goedkoper is altijd beter natuurlijk :D

en de oberheim OB 12 is deh wah.. ken heel die synth nie.. ziet er wel stoer uit..
maar inderdaad als die A6 2699 pleuro is kan dat misschien ook wel.. maar goedkoper is altijd beter natuurlijk :D
Over de ob12 zijn de meningen verdeeld, maar ik zou het geen slechte keuze vinden. Maar je moet dan lang niet dezelfde kwaliteit verwachten als van de a6

dat begrijp ik. maar ik zag dat er ook een nieuwe nord lead is.. de nord lead 3 cool.. das misschien ook wel iets..

Origineel geplaatst door ProtoHuman
je butget was toch ong 2500 pleuro? Bij feedback heb je de A6 voor 2699,-. nou, die laatste 200 zijn toch nog wel ergens vandaan te halen?

Inderdaad, OF koop in Duitsland, OF ga 2e hands en je gaat mij niet zeggen dat er over prijs niet te spreken valt in zo'n winkel, hier in Belgie moet je in een muziekwinkel altijd bikkelen over prijs (een HEEL vervelende gewoonte btw, ik heb zoiets van 'Geef me nou gewoon je laagste prijs en stop met al die zever'). Ik zou zeggen, wil je echt nieuw Go Germany, is 2e hands ok, Ebay Deutschland :okdan:

EN als je toch niet zoveel geld kwijtwil, waarom niet gewoon een NORD LEAD (as in 'LEAD' jawel, hij heb zen naam ni gestolen hoor ;)

budget is ongeveer gelijk aan de prijs van de v-synth. deze heb ik gezien voor 2500 euro.. dus ga er maar van uit dat dat ongeveer mijn budget is.. Het klopt dat de an1x zeer goede leads kan produceren, maar ik vindt dat de an1x meer geschikt is om volle vage strings, pads en drones te produceren. En aangezien je met de an1x beperkt midi inzet baar bent voor live en dergelijke, zou ik eigenlijk nog een an1x moeten hebben :D. Maar ik zoek het liefst in het analoge en digitale vlak, de v-synth is zeer zeker wel goed voor dat vlak, vraag me alleen af of er nog meer aantrekkelijke synths zijn voor wat ik wil.

ff offtopic, maar wat zijn drones? Heb bij de rm1x een patch NewDrone, en bij de OB en Vintage keys ook. Allemaal mooie pads met veel heldere boventonen. Maar wat zijn drones en hoe maak je ze?

dat begrijp ik. maar ik zag dat er ook een nieuwe nord lead is.. de nord lead 3 cool.. das misschien ook wel iets..

Ga gewoon eens naar de betere muziekwinkel en probeer ze naast elkaar.

das ook weer zo, maar als ik besluit een synth te kopen heb ik toch liever eentje die pas uit is. Weet ook nie waarom maar het is nu eenmaal zo.. :)

he demian, jou nord rack 2 is zeker wel intressant, maar nieuw kost deze ook nog maar 600 euro bij feedback.. en de cs1x vindt ik absoluut niet intressant

is trouwens de nord lead ook geschikt voor percussie geluiden en dan met name kicks?

Altijd wel moeilijk te zeggen voor een ander welke ie het beste kan kopen... Ieder heeft een andere smaak.. Net als ProtoHuman zegt over die Oberheim, meningen zijn verdeeld......da ding ziet er leuk uit, maar veel mensen vinden het niks.
Ik zou gewoon naar de dichtbijzijnste muziekwinkel gaan, geef daar in ieder geval aan wat je belangrijk vind qua functies, en daar ff lekker een paar synths testen..... Voor 2500 kan je echt wel een lekkere bak kopen, vooral 2ehands.

OF!!!
of koop een sampler..... en stop m vol met synthgeluiden, met een midi-keyboard eraan heb je je persoonlijke synthesizer.
Succes

Heb nog een Novation Supernova te koop & een Yamaha CS6R,beide top synths. Als je wat moet weten mail of pb je maar. ;)

Kicks en percussie haal je natuurlijk uit de Supernova!

Back