Ha mensen, aangezien de meeste hier verstand hebben van hardware synths kwam ik met het volgende..
de muziek die ik produceer loopt behoorlijk uiteen, van industrial tot ambient en alles wat er tussen zit..
Ik wil binnenkort mijn hardware gaan uitbreiden. Zelf heb ik al een an1x en nu wil ik een synth erbij gaan kopen waarmee ik ook werkelijk iets kan toevoegen.
Ik ben vooral opzoek naar een synth waar je goede leads uit kan halen. Het vage gedeelte laat ik wel over aan mijn an1x
. Ook wil ik goede en vette percussie geluiden erbij hebben. Het liefst analoog vanwege het flexibele gebruik, en het feit om ook echt een "eigen" geluid te kunnen maken.. oh ja ook heel belangerijk een synth die goed met midi overweg kan. en niet beperkt is tot maar 2 geluiden.
dit zijn opties waar ik aan zat te denken, misschien dat iemand ervaring met deze synths heeft of misschien zelf ideetjes heeft voor goedkopere opties:
de roland V-synth
de alesis ION
de alesis andromeda A6 of
de virus C rack..
goedde rack versies van synths zijn ook welkom.
ik hoop dat iemand wat tips heeft..
greetz
de muziek die ik produceer loopt behoorlijk uiteen, van industrial tot ambient en alles wat er tussen zit..
Ik wil binnenkort mijn hardware gaan uitbreiden. Zelf heb ik al een an1x en nu wil ik een synth erbij gaan kopen waarmee ik ook werkelijk iets kan toevoegen.
Ik ben vooral opzoek naar een synth waar je goede leads uit kan halen. Het vage gedeelte laat ik wel over aan mijn an1x
. Ook wil ik goede en vette percussie geluiden erbij hebben. Het liefst analoog vanwege het flexibele gebruik, en het feit om ook echt een "eigen" geluid te kunnen maken.. oh ja ook heel belangerijk een synth die goed met midi overweg kan. en niet beperkt is tot maar 2 geluiden.dit zijn opties waar ik aan zat te denken, misschien dat iemand ervaring met deze synths heeft of misschien zelf ideetjes heeft voor goedkopere opties:
de roland V-synth
de alesis ION
de alesis andromeda A6 of
de virus C rack..
goedde rack versies van synths zijn ook welkom.
ik hoop dat iemand wat tips heeft..
greetz

. Maar ik zoek het liefst in het analoge en digitale vlak, de v-synth is zeer zeker wel goed voor dat vlak, vraag me alleen af of er nog meer aantrekkelijke synths zijn voor wat ik wil.