Clavia?

Re: Arpeggiator in de NL 2x

Re: Arpeggiator in de NL 2x

Origineel geplaatst door Ensemble
Wie weet wat ik fout doe?

Yep, ik weet het!

Niet iedere 'A' betekent 'Arpeggiator'!
Druk je op Shift+Poly/Legato/Mono (=Special), dan zet je de trigger van de AmplitudeEnvelope uit, dus die doet niks meer :)
Je moet Shift+Prog.Ctrl hebben en dan drie keer drukken. Die 'A' is de 'Arpeggiator'.

Denk er aan dat je de Midi kunt verschuiven, zoals de OctaveShift dat voor het KeyBoard doet:
druk beide knopjes van de OctaveShift in, dan gaan alle ledjes op één na branden. Dat is de MidiOut shift.

Succes,

Wout

Arpeeeeeeegiator

Arpeeeeeeegiator

Hey Wout,

Bedankt weer!

Ik ga het zo thuis proberen.

Groet,

Ens

Arpeggiator midi send

Arpeggiator midi send

Hmm, weer iets eigenaardigs.

Zodra ik via SHIFT PROG.CTRL de Arpeggiator midi send activeer is er als ik puur met mijn Nordlead bezig ben, zonder Logic, niets aan de hand en loopt de arpeggiator goed door.

Zodra ik Logic aanzet en via Logic mijn Nordlead wil bespelen om de sequences op te nemen kraakt de boel en loopt de arp niet.

Wat gaat hier fout?

Joost mag het weten.

of Wout:D

Ik hou weer van mijn..

Ik hou weer van mijn..

Nordleaddddd,

Man,

Ik ben gewoon een amateur van de eerste orde!

Door tijdgebrek heb ik dit apparaat gewoon niet goed genoeg verkend!

Het is gewoon helemaal de top!

8o)

Performance opnemen in Logic

Performance opnemen in Logic

Hoe kan ik nou een performance met klanken in 4 verschillende slots het best opnemen?

Ik wil dus eigenlijk gewoon realtime the geselecteerde performance in kunnen spelen en registreren als midi in Logic.

Of op welke pagina van de handleiding staat dit het best beschreven?

Dank weer.
8)

Editmode: Heb het al gevonden, gewoon elke slot aan een midi-channel toewijzen, dus midichannel 1 naar slot 1 etc.
De performance gewoon realtime inspelen. Vervolgens de opgenomen sequence kopieren naar de overige drie miditracks zodat ze alle 4 dezelfde sequence afspelen: Editmode

Of pak ik dit onnodig omslachtig aan?

Laatst gewijzigd:
Een Performance is eigenlijk niets anders dan twee of meer Slots die op hetzelfde Midi kanaal reageren en die als zodanig kan worden opgeslagen in de synth (Card). Natuurlijk kan je vier verschillende kanalen gebruiken en vier Midi Tracks, maar dat is inderdaad omslachtig.

Een Performance kan je op verschillende wijzen inzetten:

1. twee of meer verschillende geluiden bij elkaar, dus een layer,
2. twee of meer geluiden na elkaar, zodat er in de tijd iets gebeurt, b.v. met een snelle en een langzame Attack,
3. twee of meer geluiden horen bij elkaar, dus een grotere Patch, waarbij een specifiek onderdeel van het geluid door een aparte Patch gemaakt wordt. Vergelijkbaar met de FM algoritmes van de DX-en.

Wout

Even een vraag:

De polyphonie van mijn Modular rack komt zelden verder dan 3/4. Ook bij de meest eenvoudige synths. Wat kan ik daaraan doen?

De handleiding zegt dat 16 ministens mogelijk moet zijn. En om nou direct naar een uitbreiding op zoek te gaan...

Als er eenvoudige synths gebruikt worden, dan moet de polyfonie tot 12 of 16 Voices kunnen komen. Indien dat niet het geval is, dan zijn waarschijnlijk de drie andere Slots wel geladen met een Patch, maar worden noch door het Keyboard, noch de Midi gebruikt. De-activeer deze Slots door op Shift+Slot te drukken.

Indien dit nog niet het gewenste resultaat geeft, kijk dan of in de Edtor wel het gewenste aantal Voices wordt aangevraagd.

Wout

Re: Arpeggiator midi send

Re: Arpeggiator midi send

Origineel geplaatst door Ensemble
Hmm, weer iets eigenaardigs.

Zodra ik via SHIFT PROG.CTRL de Arpeggiator midi send activeer is er als ik puur met mijn Nordlead bezig ben, zonder Logic, niets aan de hand en loopt de arpeggiator goed door.

Zodra ik Logic aanzet en via Logic mijn Nordlead wil bespelen om de sequences op te nemen kraakt de boel en loopt de arp niet.

Wat gaat hier fout?

Joost mag het weten.

of Wout:D

Hi

Je hebt in logic waarschijnlijk de midi true aanstaan zodat er midifeedback onstaat. Het is geen gekraak wat je hoort maar een helehoop snelle nootjes achter elkaar.

Oplossing: local off zetten of de partij eerst zonder arpeggiatior opnemen en daarna via een ander kanaal, waar geen instrument staat geselecteerd, de arpeggiatornoten opnemen. Geeft je weer fexibiliteit met opnemen. Als er een serie nootjes fout zijn kun je in het accoord een noot veranderen en dan de arpeggiator weer opnieuw opnemen zonder dat je de hele arpeggiator opnieuw hoeft te doen.

Suxzes

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Als er eenvoudige synths gebruikt worden, dan moet de polyfonie tot 12 of 16 Voices kunnen komen. Indien dat niet het geval is, dan zijn waarschijnlijk de drie andere Slots wel geladen met een Patch, maar worden noch door het Keyboard, noch de Midi gebruikt. De-activeer deze Slots door op Shift+Slot te drukken.

Indien dit nog niet het gewenste resultaat geeft, kijk dan of in de Edtor wel het gewenste aantal Voices wordt aangevraagd.

Wout

Hoi Wout,

Helemaal top. De meeste patches gaan nu wel tot 8. Ik was al bang dat ik het maar met 3 moest doen.

groeten

rene

Het is niet zo dat ik geen zin heb om vragen over Clavia te beantwoorden, graag zelfs, maar ik geef een ieder toch de raad de Manual eens grondig door te lezen. Nu met dit gure weer is het een uitstekende gelegenheid. Natuurlijk wel met de synth er naast. Je zult beslist merken dat er een bepaalde logica in het ontwerp zit en dat veel dingen op verschillende manieren te doen zijn. Vooral het begrip Slot is een sleutel hoe bepaalde dingen te verkrijgen. Op de NM Classic lijst noemen de Manual vaak 'de bijbel'... Zo moet je dat ding eigenlijk lezen! :)

Wout

Wout, dit was de enige vraag die ik had. :kroon: Voor de rest kom ik er wel uit. Een hoop "moeilijke" items had je al beantwoord en waar het ding voor gemaakt is: ZELF interessant patches lukt prima. :biertje:

Jawel, maar voor mij hoeft dat niet zo. Ik haal ze er ook niet af. Ik maak bijna al mijn klanken zelf. De bedoeling van een synthesizer is m.i. zelf klanken te maken die je op dat moment van je muziek nodig hebt. Wat heeft het dan voor zin om duizenden klanken te downloaden? ;)

Als je je huis verft, kijk je toch ook niet bij de buren in de schuur of er nog wat potten verf staan? :mexico:

Origineel geplaatst door René
Als je je huis verft, kijk je toch ook niet bij de buren in de schuur of er nog wat potten verf staan? :mexico:

maar toch wel bij de formido?! of ga jij zelf staan mengen?

Back