Clavia?

Origineel geplaatst door Yoozer
De Akai S2000 (okee, heel ander apparaat) is ook maar door 2 mensen ontworpen.

Maar er zijn bij die bedrijven ook een heleboel groepjes van twee, drie mensen. Clavia heeft er maar vier in totaal en het tijdschrift SOS gaat ervan uit dat ze in staat zijn verschillende teams samen te stellen, wat niet zo is.

Wout

Origineel geplaatst door datcho
Btw: Begrijp uit jouw naam dat je Underworld liefhebber bent en dat ben ik dus ook al heeeeeeel errug lang..Tof
:okdan:

Dat is idd een juiste conclusie :D Ik ben ook veelvuldig te vinden op het officiele Underworld forum op dirty.org (onder dezelfde naam).

Wat vind je trouwens van Radiohead? ben laatst met een vriend van me op het concert geweest en dat was ook wel erg goed! A la Underworld maar dan anders..

Ciao

datcho

Radiohead is wel cool, ik heb ze voor het eerst live gezien op Werchter vorig jaar (voor Underworld :)) en dat was best cool. Ik heb maar 2 cd's van ze (OK Computer en Amnesiac) en vind sommige tracks echt onwijs mooi maar sommige andere weer een beetje minder.

Wout,

Je raad opgevolgd en daardoor nu superrrrrrrrrrrrr blij met mijn 2X:D !

Je adviseerde mij verder ook om het geld wat ik overhield door de NL 3 niet te nemen in een ander apparaatje te steken.

Wel nu is het na ongeveer een weekje met mijn rode vriendin doorgebracht te hebben wel heel erg duidelijk dat ik de arpeggios ervan wil gebruiken in mijn sequencer (Logic).
De situatie is dus nu dat ik zeg maar mijn hele track heb opgebouwd met drumritmes en ander accoorden maar nu ik dus de arpeggios wil opnemen als een audiotrack krijg ik het tempo vd arpeggio op geen enkele manier gelijk met de rest van mijn tracks.. Ik heb zelfs een paart uur aan de arpeggio-rate knop zitten draaien om de snelheid gelijk te krijgen met mijn andere tracks/ritmes binnen Logic..

Nu weer terug naar het "overgebleven" geld, ik las dat er een apparaat op de markt is van Emagic, de AMt8 van emagic wat de timing binnen je midi optimaliseert.

Is dit de oplossing of zit ik er helemaal naast (hetgeen ik stiekem een beetje vermoed)?

M.a.w. kun jij me helpen die arpeggios in mijn songs te integreren zonder timing/tempo problemen?

Gegroet,

datcho

Synchronisatie van de Arpeggiator op de NordLeads.
Bij de NordLead3 is dit erg vervelend, omdat er een bug in zit die nog steeds niet gerepareerd is. Clavia gaat er vanuit dat de NL3 alleen op het podium wordt gebruikt en niet in de studio. Een reden voor jou om de NL2 te kiezen :)

In de Manual op blz 63 kan je lezen hoe dat gaat bij LFO1; bij LFO2 (Arpeggiator)staat dat op blz 64. Wat je moet doen staat bij LFO1.

Maar LET OP!
Je can alleen maar starten op de ingestelde waarde. Doe je de hele maat (1=Restart every other bar), dan herstart de Arpeggiator op iedere eerste tel. Is de tijd tussen de eerste noot van de Arpegio en de volgende langer dan 4 tellen, dan hoor je alleen die eerste noot... Maak je die korter, dan schuift de tweede noot naar voren, dus naar eerder! Je moet dus met de Rate spelen tot je een leuk resultaat hebt. Vergeet dit niet op te slaan!

Als je een Sysex programmaatje hebt, dan kan je de Patches ook op de harde schijf van je computer opslaan.

Nog meer vragen?
Je weet me te vinden :)

Wout

Vergeet niet Midi uit te zenden vanaf de computer :)

Er is een apparaatje - ik moet nog even opzoeken van welk merk - dat maakt Arpeggio's. Gewoon in de Midi In en dat is heel gemakkelijk te synchroniseren met de externe MidiClock. Dan kan je LFO2 als LFO gebruiken, of om nog ingewikkeldere Arpeggio's te maken. Het is volgens mij niet erg duur...

Wout

Ik zou ook even checken of de instellingen in Logic voor midi-sync goed staan. Je wilt namelijk een midi-clock signaal naar je Nord zenden omdat die hiermee de arpeggiator en LFO's kan synchroniseren aan het tempo in Logic.

Voor syncen van de arpeggiator: druk op shift + special en dan zie je 1.of in het display (sync voor LFO 1 staat "off"). Met de pijl toetsen kun je nu de snelheid intellen. (of eigenlijk is het idd de intervallen voor retriggeren van de LFO). Voor de arpeggiator kun je het beste de "rate" knop helemaal naar links draaien en het tempo intellen zoals boven beschreven. Als je de "rate" nl. hoger instelt dan de snelheid die je in het sync menu instelt gaat de boel door elkaar lopen (kan soms ook wel leuke effecten geven hoor maar is meestal niet de bedoeling)

Hi,

eind vorige week heb ik mijn NL3 neergezet bij Kick Music Hilversum (Gijbrecht van Amstelstraat). Ik heb nl een Kurzweil K2661 besteld en helaas moest de NL3 het veld ruimen om de kosten te drukken.

Prachtige synth, als je van VA houdt is dit nog steeds DE plank. (tot de VA1 van Kurzweil er is natuurlijk).

Ik neem aan dat je ij Chris (Kickmusic dus) een aantrekkelijke aanbieding krijgt. Mijn NL3 is nooit op het podium geweest en is in absolute totale NIEUWSTAAT. Mooier kan je hem niet vinden, echt.

Buitenkansje indien je echt van plan bent om zoiets aan te schaffen.

BTW, mijn Triton LE 76 (inlcusief 128MB sampleRAM) is ook ingeruild bij Kick. Ook helemaal puntgaaf, zelfs geen vette vinger erop! Ik heb beide niet of nauwelijks gebruikt. De LE is hooguit 3 keer meegenomen voor een gig.

Succes ermee,
Jan

Dag Wout en King,

Ik ga vanavond met jullie opmerkingen aan het werk om te kijken of ik het wel heb begrepen8~ ..
Jullie horen nog van mij..

gr,

datcho

..Zeg Wout en King,

Ik had jullie nog beloofd om te laten weten of het met jullie aanwijzigingen ging lukken..

Nou bij deze kan ik bevestigen dat jullie volledig gelijk hadden:D

HET WERKT!!

Ik synchroniseer en arrpeggiate mijzelf helemaal in de rondte:D

Ik ben dus nu toe aan een nieuwe uitdaging..

Nog tips?

Zoniet dan beiden bedankt voor jullie reeds gegeven hulp!

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Vergeet niet Midi uit te zenden vanaf de computer :)

Er is een apparaatje - ik moet nog even opzoeken van welk merk - dat maakt Arpeggio's. Gewoon in de Midi In en dat is heel gemakkelijk te synchroniseren met de externe MidiClock. Dan kan je LFO2 als LFO gebruiken, of om nog ingewikkeldere Arpeggio's te maken. Het is volgens mij niet erg duur...

Wout

Dat zou bijvoorbeeld een waldorf gekko arpeggiator of een oberheim cyclone kunnen zijn. Ook mam heeft geloof ik een standalone arpeggiator.

Dat zou bijvoorbeeld een waldorf gekko arpeggiator of een oberheim cyclone kunnen zijn. Ook mam heeft geloof ik een standalone arpeggiator.

Thank you..:walker:

Hallo,

Heb sinds kort ook een NL2X en ben even aan het uitproberen of ik mijn 16 midi-kanalen binnen Logic kan vullen met 16 verschillende geluiden uit de NL2x. Op zich lukt dit aardig ( heb nu 5 midi-kanalen tegelijkertid lopen) maar ik heb een nare echo zoom op de achtergrond die ik op geen enkel manier kan stoppen, of ik moet het record kropje van mijn audio uitdoen wat natuurlijk weer niet de bedoeling is omdat ik verder wil gaan met het intekenen van mijn 16 midi-kanalen met geluiden uit de NL.

M.a.w. hoe krijg ik die zoom/echo weg want kennelijk ga ik het zelf niet oplossen??

Please help, als je begrijpt wat ik bedoel tenminste, want ik begrijp het zelf ook nie helemaal:P
Na ja, ach ...ik ga slapen..:gaap:

Origineel geplaatst door Ensemble
Hallo,

Heb sinds kort ook een NL2X en ben even aan het uitproberen of ik mijn 16 midi-kanalen binnen Logic kan vullen met 16 verschillende geluiden uit de NL2x. Op zich lukt dit aardig ( heb nu 5 midi-kanalen tegelijkertid lopen) maar ik heb een nare echo zoom op de achtergrond die ik op geen enkel manier kan stoppen, of ik moet het record kropje van mijn audio uitdoen wat natuurlijk weer niet de bedoeling is omdat ik verder wil gaan met het intekenen van mijn 16 midi-kanalen met geluiden uit de NL.

M.a.w. hoe krijg ik die zoom/echo weg want kennelijk ga ik het zelf niet oplossen??

Please help, als je begrijpt wat ik bedoel tenminste, want ik begrijp het zelf ook nie helemaal:P
Na ja, ach ...ik ga slapen..:gaap:

Jij hebt een midi loop. Zoek eens naar "Local" en zet 'm op "off". Wat er nu gebeurt is dat als je speelt het signaal naar de computer gaat die 't gelijk weer terugpleurt, maar net een heel klein beetje later. Is je polyfonie trouwens ook gehalveerd?

midi loop, ok.

Maar als ik local off zet blijft die zoom? Dat van die polyfonie klopt idd.

Echt raar..misschien is het toch een midi loop:stupid

..maar zelfs als ik de bede midi kabels uit mijn NL haal blijft die zoom? Of zie ik het nu helemaal fout?

Hoe kan ik testen of ik een midi loop heb, misschien dat daar een trucje voor is?

:gaap:

Eh?

Zeker dat je dan geen patch hebt met de oscs een heeeeeeel klein beetje van elkaar verstemd?

Een midi loop kun je niet echt testen. Wat je wel kan is het verschil opmerken tussen de afgespeelde melodie en de melodie als je 'm zelf inspeelt. De afgespeelde klinkt "dunner" (en nogal wiedes, de tonen worden maar een keer getriggerd. Wat je misschien kan doen is kijken of in Cubase de Soft Thru aanstaat (wil ook nog wel eens werken).

Ach ja, je had je ook een rackversie moeten kopen, daar heb je dat niet bij :D :D :D.

Ok, ik weet het nu zeker ik heb zo'n midi loop:D

Het geluid klinkt idd veel dunner!

Maarre ik ga nu slapen, misschien dat ik er morgen uitkom in Logic, want ik werk niet met Cubase maar die Thru functie zit vlgs. mij ook in Logic, al zou ik me god niet weten hoe ik dat nou weer voor elkaar moet gaan boksen..

In ieder geval erg bedankt voor je hulp..

:z

Arpeggiator in de NL 2x

Arpeggiator in de NL 2x

Even een vraagje.

Als ik op mijn Nordlead 2x na het opstarten shift + special (x4) intoets op de arpeggiator midi uit te laten zenden dan hoor ik niets meer. Het lijkt wel alsof de synth dan local off gaat ofzo?

Het enige wat ik dus doe is bovenstaande verder geen gerommel.

Wie weet wat ik fout doe?

Wout?:D

Ik heb heb het nu voor vanavond even gehad... Geprobeerd de laptop van m'n nichtje virus vrij te maken, maar een format C: moet het morgen maar gaan doen. Ze heft natuurlijk geen opstart disk :(

Morgen middag zal ik even die arpeggiator uitproberen, want ik weet dat niet uit m'n hoofd.

Wout

Heeft iedereen de gratis G2 al geprobeerd?

Back