Re: Re: OB12 vs MS2000
Re: Re: OB12 vs MS2000
Origineel geplaatst door Yoozer
Welke winkels bezoek jij? 800 voor een MS is veels en veels en veels te veel joh! Laat je vooral niet oplichten!
Wat is je budget, en moeten er perse toetsen aan zitten?
Die prijzen komen van bij Feedback (vanop de website). Die prijzen zijn toch veel, en veeeele goedkoper als in Belgie. Welke winkels bezoek jij misschien? Toch,... 800€ voor die MS2000, k heb onlangs een rack versie tweedehands gezien voor 400€, k denkt dus dat die prijs voor de toetsenversie, nieuw, wel ok is..
mn budget is rond de 1000€. k Heb geen toetsen nodig (mag uiteraard), wel parameters (knobs und sliders). Alles wordt getriggered vanop de pc. Rack-modules zijn ook welkom. Heb vette bass en mooie pads nodig. k Maak hip hop, trip hop, lounge en deephouse. ook af en toe een beetje techno als de rest niet lukt

Kep weinig tot niets ervaring met synths (enkel een JX-8P, vond hem zeer goed qua pads en digi-strings en hij had een zeeeeer mooie E-Piano aan boord! en het editen was super-simple, ik denk dat ik me die ook trug aanschaf).
Ik denk aan een Korg MS2000r voor de bassen en een Roland JV-serie voor de pads. Misschien kunnen jullie, kenners, ff een opsomming geven van de beste bass-beesten,( dus geen tb-303 - shit, vind het btw abnormaal dat ervoor die ouwe prullen (tr909, tr808, tb303) zoveel cash wordt gevraagd. Is dit een hedendaagse trend, ofzo? ) en ook de beste pad-knallers.