OB12 vs MS2000

ikke

Ouwe rot
Allebei exact 800€. De een heeft een audio input, de andere heeft meer voices. Maar welke sound is het beste? Vooral bassssz en warme, cheezy pads. Mn voorkeur gaat uit naar de Oberheim omdat ie het dubbele aan voices heeft.

Posten maar synth-freaks! :halleluja

Als ik jouw was zou ik voor de Oberheim OB12 gaan, omdat deze ook een groter klavier heeft, veel meer oscillatoren en de klank vind ik persoonlijk stukken beter dan de MS2000 (de Oberheim heb ik in de winkel gehoord, de MS2000 heb ik zelf een paar keer gehad). Voordeel van de MS2000 is dat er een vocoder en een sequencer in zit.

Phochos/Orion

Er bestaat niet zoiets als de beste sound. Ze klinken gewoon anders. Je zal ze toch zelf moeten gaan beluisteren om ze te beoordelen.

Probeer ook even de zoekmachine voor beide synths, er is hier al behoorlijke veel over geschreven. Of kijk even op www.harmony-central.com voor user reviews.

Re: OB12 vs MS2000

Origineel geplaatst door ikke
Allebei exact 800€. De een heeft een audio input, de andere heeft meer voices. Maar welke sound is het beste? Vooral bassssz en warme, cheezy pads. Mn voorkeur gaat uit naar de Oberheim omdat ie het dubbele aan voices heeft.

Posten maar synth-freaks! :halleluja

De Oberheim heeft naar mijn weten betere pad geluiden dan de MS2000 en meer voices wat voor pads toch wel belangrijk is, maarrr voor bassen zou ik de MS2000 aanraden. De oberheim kan het wel, maar de MS2000 kan het beter.

Maar ik zou ze als ik jou was allebei gewoon gaan beluisteren (Zoals BananaWorld al zei), het zijn 2 volledig verschillende bakken qua geluid. Voor al de OB12 heeft een speciaal karakter waar je van kan houden of niet. ALs je ze gaat beluisteren moet je de OB12 iig niet beoordelen op de presets want die zuigen!

ALs je ze gaat beluisteren moet je de OB12 iig niet beoordelen op de presets want die zuigen!

Vandaar dat deze bak zwaar onderschat is!!

Re: Re: OB12 vs MS2000

Origineel geplaatst door Blinx
............. ALs je ze gaat beluisteren moet je de OB12 iig niet beoordelen op de presets want die zuigen!

Ja precies. zoiets dacht ik ook al. Daarom kan ik ze dus niet gaan beluisteren want ik ken nix van synth programming (als je dat al zo noemt). Ik ga voor die tweedehandse OB12 peins ik. Moet wel wat van de prijs, niet? 575€ vraagt ie ervoor en nieuw is hij maar 800. Tweedehands is helft van de nieuwprijs zou ik zou denken. Je weet nooit waar die synth overal gestoken heeft of hoeveel sigaretten die gast al boven de toetsen en schuifjes heeft gerookt :peukie:

Blinx, kheb net je commentaar op de OB12 gelezen en de demo geluiden gehoord. Het is precies wel een trance-acid lead bak, niet? Hij heeft maar drie golfvormen en geen sine :(

Je koopt zo'n apparaat toch niet om z'n presets? (waarvoor dan al die knoppen?)
In 9 van de 10 appraten zijn de presets vreselijks.

Blinx, kheb net je commentaar op de OB12 gelezen en de demo geluiden gehoord. Het is precies wel een trance-acid lead bak, niet? Hij heeft maar drie golfvormen en geen sine :(

Sinus, tja... er zit een triangle in, die lijkt verdomd veel op een sinus.

Trance geluiden zijn er absoluut uit te halen (uit welke synth niet?).....

En kon je de triangle niet smoothen tot een sine? Ik weet dat dat bij allebei de LFO's in ieder geval kan.

Wel een leuke bak.

Klopt op de lfo's kan dat, de oscilatoren zelf niet. Tenzij je een filter er voor inzet, maar dan heb je een pure sinus toon waar je daarna alleen nog effecten over heen kan gooien.

Re: OB12 vs MS2000

Allebei exact 800€

Welke winkels bezoek jij? 800 voor een MS is veels en veels en veels te veel joh! Laat je vooral niet oplichten!

De een heeft een audio input, de andere heeft meer voices. Maar welke sound is het beste? Vooral bassssz en warme, cheezy pads. Mn voorkeur gaat uit naar de Oberheim omdat ie het dubbele aan voices heeft.
Wat is je budget, en moeten er perse toetsen aan zitten?

Maar als je qua budget rond de 800 zit, zou ik zeggen; ding een beetje af op een OB (525 is een redelijke prijs) en koop er een waldorf pulse naast. Dan heb je meer voices, dikke vette analoge bassen, en mooie pads. Je kunt dan met al die knoppen die je op de OB hebt de waldorf pulse (die in oude versies 4 gammele knoppen heeft) aansturen. Alle knoppen op de OB sturen CC's uit, en zijn toewijsbaar.

Origineel geplaatst door Yoozer
Welke winkels bezoek jij? 800 voor een MS is veels en veels en veels te veel joh! Laat je vooral niet oplichten!

Wat is je budget, en moeten er perse toetsen aan zitten?

Die prijzen komen van bij Feedback (vanop de website). Die prijzen zijn toch veel, en veeeele goedkoper als in Belgie. Welke winkels bezoek jij misschien? Toch,... 800€ voor die MS2000, k heb onlangs een rack versie tweedehands gezien voor 400€, k denkt dus dat die prijs voor de toetsenversie, nieuw, wel ok is..

mn budget is rond de 1000€. k Heb geen toetsen nodig (mag uiteraard), wel parameters (knobs und sliders). Alles wordt getriggered vanop de pc. Rack-modules zijn ook welkom. Heb vette bass en mooie pads nodig. k Maak hip hop, trip hop, lounge en deephouse. ook af en toe een beetje techno als de rest niet lukt ;) Kep weinig tot niets ervaring met synths (enkel een JX-8P, vond hem zeer goed qua pads en digi-strings en hij had een zeeeeer mooie E-Piano aan boord! en het editen was super-simple, ik denk dat ik me die ook trug aanschaf).

Ik denk aan een Korg MS2000r voor de bassen en een Roland JV-serie voor de pads. Misschien kunnen jullie, kenners, ff een opsomming geven van de beste bass-beesten,( dus geen tb-303 - shit, vind het btw abnormaal dat ervoor die ouwe prullen (tr909, tr808, tb303) zoveel cash wordt gevraagd. Is dit een hedendaagse trend, ofzo? ) en ook de beste pad-knallers.

TRouwens wat je ook kan overwegen is een ks-5, die is 699 en kan alles wat jij wilt...

Back