Origineel geplaatst door Tom Thomas
P2P als promotie voor jezelf? Noop.
geloof nou niet dat er allemaal platenlabels zitten te downloaden om een talent te scoren op die manier.
En als ze zien dat een bepaalde track veel gedownload wordt dan is deze al getekend bij een label en wordt ook al op de radio gedraaid. Mensen lopen niet voor niets als een gek die track te downloaden.
Er zijn maar weinig mensen die niet getekende muziek gaan downloaden om te horen of het wat is. misschien een paar van die undergroud types met een speciale smaak maar daar wordt je ook niet rijk van.
Wat die jongeren betreft, dat is denk ik inderdaad de grootste groep downloaders en ik kan me het goed voorstellen ook. Als je puber bent weet je niet beter en is het 'normaal' om te downloaden ipv te kopen. Mogen we ze dan dieven noemen? Waarom? omdat wij toevallig produceren en er de dupe van worden? Nee, kinderachtig gedacht. Ik ben er ook niet blij mee maar kan me het wel voorstellen. had waarschijnlijk gewoon hetzelfde gedaan als ik nog jeugdpuistjes had gehad. Ga nou niet met moraal verhalen lopen strooien naar die kids, daar zijn ze helemaal niet mee bezig. Die hormonen gooien de hele boel ondersteboven en het belangrijkste is je ontworstelen aan je ouders, uitgaan en vriend(in)en scoren.
Ze luisteren niet eens naar hun ouders en dan zou jij ze gaan vertellen dat ze netjes hun muziek moeten kopen?
En wat de 'volwassenen' betreft, die hebben er denk ik ook geen moeite mee dat hun kids muziek downloaden. het is helaas voor hen ook 'normaal' geworden. En voor de strijdvaardige moraalridders onder ons; sta jij er als producer bij stil als je iemand je huis laat schilderen of je badkamer laat betegelen en dit zwart betaald? Noop, lekker goedkoop toch!? Maar die arme schilder en tegelaar dan die wit werken en weinig werk hebben? Ah, nee je hebt gelijk, dan maar wat extra betalen want het is toch wel rot voor ze. Bullshit. Iedereen probeert z'n voordeeltjes te scoren ook al ben je nog zo goed voor de wereld.
Terug naar ons probleem.
Downloaden is een feit en dit zal voorlopig niet veranderen. Houdt dus op met mokken maar deal ermee; met een mooi woord; anticiperen. Of nog beter, maak goede muziek, want die komt altijd boven drijven.
gr. Tom