mini korg 700

Tis al een poosje geleden dat ik er mee gespeelt heb maar hij klinkt behoorlijk rauw (dat is goed) :D Het is een lekkere oude synth die je voor een aardig prijsje kan scoren.

'k Heb hem ook gehad. Ik was niet echt onder de indruk. Niet echt een heel flexibele synth. Je kan er wel wat leuke dingen uithalen, maar 't is toch allemaal vrij beperkt. Toch zeker niet meer dan €100 betalen.

Het is niet voor iedereen maar is goed voor mij, heb er wel €300 voor neergelegd. Zal het nooit wegdoen.

Het geluid is rauw en helemaal niet gesofistikeerd, en lichtjes fragiel ook, het is uitermate geschikt om te layeren vind ik of solo zelf, zoals electrische piano's, en strings, maar het is niet het ding dat je wil om stevige solo geluiden zoals een 'superstring', maar wel voor subtiele 'haunting' strings bv. Het geluid kan soms erg lijken op het menselijke stem met een mooie vibrato.
Een ander kenmerk is het 'rasperig' en electrisch karakter vd geluiden, Het heeft knoppen zoals op een oude wasmachiene, (en klinkt even cute als het eruitziet! dat arme ding, poor poor minikorg, (Heeft niet zo'n geekie/techie uitstraling als een Korg ms) Persoonlijk heb hem geinstalleerd boven mijn Philicorda.

Het is zeker niet zo'n stoer geval, maar meer een subtiel, puur en onbeschaafd synthesizer. Naar mijn mening is het zeer muzikaal bij zachtere/gevoelvolle muziek. (prog rock, filmmuziek, R&B, funk, jarre-esque, goede techno..) Of kan ook 'trashy' klinken als gebruikt words bij 'roughere' , commerciele sound. Omdat het zo onbeschaafd maar toch subtiel en zonder ego, klinkt denk ik dat het goed is te contrasteren met een gevoelvollere muziek.

Back