Midi bass-pedals

Cheimoon

Ouwe rot
Ik wil graag midi bass-pedals en ben aan het uitzoeken wat er zoal te vinden is. De pedals die ik vind zijn alleen allemaal nogal duur; de goedkoopste beginnen tegen de 400 euro. Da's erg veel geld voor en één-octaafs midiklavier zonder controllers, lijkt mij. Dat moet toch beter kunnen! Ik heb zelf tot nu toe de volgende types gevonden (deze zijn redelijk recent en nog nieuw te kopen):
- Hammond XPK-100 (eigenlijk voor bij de XB-serie)
- Roland PK-5
- Roland PK-7 (eigenlijk voor bij de VK-serie; deze kosten zelfs € 1300,- !!!)
- Studiologic MP-113 (de goedkoopste)
- Studiologic MP-117

Weet iemand nog andere types?

Re: Midi bass-pedals

Origineel geplaatst door Cheimoon
Weet iemand nog andere types?

Hmm, het antwoord hierop is blijkbaar een overdonderend dan wel -weldigend 'NEEN!!!'.

Okee, andere vraag dan (op hoop van zegen): weet iemand iets van die pedalen van Fatar/Studiologic? Is zo'n MP-117 te vertrouwen? (qua stevigheid, aansluitingen, bespeelbaarheid, jeweetwel)

mp117.jpg

Laatst gewijzigd:
Kan ook met de Roland FC-200 midi footcontroller. Veel exta's om CC aan te sturen:
zwelpedaal, CTRL switch en zes extra aansluitingen.

Attachments

• fc-200.jpg
    fc-200.jpg
    13,3 KB · Bekeken: 117
Maar kun je er noten mee spelen? Dit ziet eruit als een controllerboard; aan elke pedaal noten toewijzen lijkt mij nogal onhandig, of zie ik dat helemaal verkeerd?

Origineel geplaatst door Cheimoon
Maar kun je er noten mee spelen? Dit ziet eruit als een controllerboard; aan elke pedaal noten toewijzen lijkt mij nogal onhandig, of zie ik dat helemaal verkeerd?
Ja, het is een controllerboard, maar er zitten vier functies op, Een van de vier is dus als midi-keyboard, een voor controller, een system exlusief voor speciale roland effecten, de vierde weet ik zo even niet meer. Maar het werkt echt, heb hem zelf en ook al eens als bas-pedaal gebruikt. Ben alleen niet zo'n voettenbasser!

Origineel geplaatst door Vinsound
Hoi,

is dit niet iets?

linkje

Is een midiorgel, met 13pedaals bass.
100 eurootjes, als het werkt heb je een koopje.

Vins.

Bedankt voor de tip, maar helaas werkt dat niet echt. Wij hebben zelf een Yamaha Electone ME-30 staan, ook demonteerbaar, maar het contact van de pedalen naar de rest werkt niet met midi en ik kan er geen kabel op aansluiten (zie ook hier). Wel jammer, want het was een erg simpele en goedkope oplossing geweest. Het orgel gebruiken zou ook een optie zijn trouwens, ware het niet dat ik het is om live te gebruiken, en dan valt het af.

Die FC-200 ziet er interessant uit. Ik denk wel dat wat je daarmee kunt ook te doen is met de Roland PK-5. Boven de pedalen zitten daar ook controllerpedalen, dus dan heb je de andere functie van de FC-200 ook.

PK-5.jpg

Back