K2600 vs k2661

Trek het je niet aan; ook een wolharige wordt wel eens moe.
In den uitgestrekten toendra is het ook lekker rustig, trouwens.

Natura Artis Magistra,
ISPdeRuiter

Kan er nog effe iemand iets laten horen van zichzelf waarin de kurzweil voorkomt, schaamt u niet!
dank u

Ik heb een jaar geleden de demo's al een keer gehoord op hun ouwe site, maar op de nieuwe site kan ik ze dus niet vinden.

En ik vond de demo's zoals ik me kon herinneren niet zo verkeerd.

Maar ik wil iets van jullie horen, want (U) bevestigd net ("deze demo's maken je niet echt kooplustig") dat het op een indirecte manier nog beter kan.

Wat iedereen hier eigenlijk zit aan te kondigen/.

Maar bij mijn (hée he) plaatselijke dealers hebben ze alleen zover ik weet de psc(zoiets) staan.

En zoals ik al zei; "Moet ik ver reisen om een kurzweil te kunnen kussen."

En ben gewoon benieuwd naar jullie waarschijnlijke prachtige prestaties aangezien jullie een kurzweil hebben,
en dat ook niet als een kip zonder kop in huis hebben gehaald.

Ps: Muziekstyl maakt niet uit vind alles leuk.

:koffie: Ik ben benieuwd.

Dank u...

Het lijkt erop dat je niet onder een dag tienertoeren uitkomt.

Wat ik van de k2000 en k2500 weet is dat ie in de jaren 90 door elke top house/techno-producer wel gebruikt is,,, van Carl Craig tot Kerry Chandler. Het is echt topspul, ik wil zelf nog steeds heel graag een k2600, het staat echt bovenaan mn verlanglijstje,, ik vind het heerlijk om weinig spullen te hebben,, ik ben best wel een workstation mannetje, dat heb ik overgehouden uit het W30-tijdperk :)

Ik zie ineens dat die k2600 maar 48stemmen heeft, dat is wel erg weinig voor deze tijd vind ik.
Het gaat namelijk nogal hard als je mutlitimbraal een piano met sustain pedaal, een wazig pad met 4 layers,, oeps daar ga je al
Hoe zit dat met die polyphonie kan je dat nog upgraden ofzo?

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ik zie ineens dat die k2600 maar 48stemmen heeft, dat is wel erg weinig voor deze tijd vind ik.
Het gaat namelijk nogal hard als je mutlitimbraal een piano met sustain pedaal
dan moet je gewoon een piano kopen...

wat zijn sommige oplossingen toch stront simpel he...

Origineel geplaatst door KeesVerkerk

Op dezelfde manier als de JV-serie van Roland maar 16 stemmen heeft; als je alle 4 de 'tones' (multisamples) tegelijkertijd aanzet. Anders adverteert Roland ook vrolijk met 64 "voices". Haha, daar kom je pas van een kouwe kermis thuis :). 't Ding heeft iets van 192 oscillators tot z'n beschikking; da's geen urinare felis domestica.

Het gaat namelijk nogal hard als je mutlitimbraal een piano met sustain pedaal, een wazig pad met 4 layers,, oeps daar ga je al
Hoe zit dat met die polyphonie kan je dat nog upgraden ofzo?

Nou is de kans dat je uit je polyfonie barst ook niet zo echt supergroot; en dan nog heeft Kurzweil een van de meest geavanceerde note-stealing algoritmes die er bestaan, dus je hoort 't niet :).

Nou nou wat een positieviteit, tijd voor mr. Critic! :

Ze staan nu beide bij feedback opgesteld in Rdam. Heb er van de week es achtergezeten. Ik vond het een vrij onoverzichtelijk (en afzichtelijk) apparaat. Het geluid viel me enorm tegen, maar na al de hype omtrend Kurzweil, beste dit beste dat, kon dat misschien ook niet anders. Presets vond ik zeker niet spectaculair, sterker nog, van een motif was ik veel meer onder de indruk toen ik daar voor het eerst achter ging zitten. Qua sampling is het grappig, maar 128mb als maximaal sampling geheugen is tegenwoordig een joke. Luister 1 keer naar een gigabit pianosample en je begrijpt wat ik bedoel, daar kan geen synth tegenop. En JAAAAAAAAAAA ik begrijp dat die synthengine helemaal je van het voor alle synthkoekebakkers is, maar het gaat mij om de sound, en ik hoor gewoon geen spectaculaire dingen. En daar gaat het blijkbaar wel bij kurzweil om, want wat ze zoiezo missen zijn "leuke" features als arpegios, karma of ES functies.

Probleem in dit is dat iedereen zijn eigen smaak mbt. synth en sounds zal hebben, alleen waar ik kurzweil op affik is de prijs, ze prijzen zich gewoon compleet buiten de markt, en ze missen net die talloze functionaliteiten of qualiteit extra om hun prijzen te kunnen verantwoorden. Als de prijs hetzelfde zou zijn als de motif es of phantom x, dan zou je een eerlijke keuze kunnen maken.

Ps:
Alleen maar een synth kopen omdat niet veel mensen hem hebben is flauwekul, dat zegt meestal ook iets over de synth.

Origineel geplaatst door shappy1010
Nou nou wat een positieviteit, tijd voor mr. Critic! :
Ze staan nu beide bij feedback opgesteld in Rdam. Heb er van de week es achtergezeten. Ik vond het een vrij onoverzichtelijk (en afzichtelijk) apparaat. En daar gaat het blijkbaar wel bij kurzweil om, want wat ze zoiezo missen zijn "leuke" features als arpegios, karma of ES functies.
Ps:
Alleen maar een synth kopen omdat niet veel mensen hem hebben is flauwekul, dat zegt meestal ook iets over de synth.

Als er geen grote knop met ARPEGGIATOR is betekent dat niet automatisch dat -ie er niet opzit.

Uit de SOS:
The K2600 has been tweaked in a few other areas, too. I'm a great fan of arpeggiators, and Kurzweil's is certainly now up there with the best of them. ....There are many parameters designed to keep arpeggiator freaks such as myself happy, whilst those with simpler tastes can opt for the click-and-go approach.

Ja, een synth kopen omdat -ie er mooier uitziet is een stuk wijzer. Zegt trouwens ook iets over de koper.
Ik denk dat je wat langer had moeten blijven zitten in de Feedback, een zonnebril met gekleurde glazen op en met de manual in je hand.

Niet alleen heeft de K2500/2600/2661 een arpeggiator maar ook een song start
functie die al dan niet gewenst het toetsenbord volgt. Je kunt dus een eigen patroon
in de sequencertracks opnemen en dat laten starten door bv. de keys van de basspatch.
Als je dat combineert met de arpeggiator (die erg uitgebreid is) dan kom je tot uiterst
geavanceerde resultaten. Ook kun je de sequencertracks alleen met controllerdata vullen
en aan een zone (zonder instrument) in de setup toewijzen; laat je deze dan via een v.d.
switches aktiveren dan kun je een setup maken waarbij de 7 overige programma's ineens
door dit contollercircus kunnen worden beïnvloed.
Conclusie: de Kurzweil kan alles....je moet het echter zelf construeren en dat vergt aandacht,
concentratie, intelligentie, doorzettingsvermogen & regelmatige bijbelstudie (alle vier de manuals
alsmede alle internet tutorialiën).
Enkele goede voorbeelden van het bovenstaande zijn te vinden in de setups voor de K2600
(en de K2600->K2500 versie voor de K2500 met/zonder KDFX); vele van deze kwamen m.i. onterecht
niet in de Best of VAST setups terecht, terwijl het hier m.i. een van de meest onmiddelijke gratificatie
mogelijkheden betreft, die de jeugd zo deerlijk moet ontberen bij het boodschappen doen.

Met synthlijke groet,
ISPdeRuiter

Back