Nou nou wat een positieviteit, tijd voor mr. Critic! :
Ze staan nu beide bij feedback opgesteld in Rdam. Heb er van de week es achtergezeten. Ik vond het een vrij onoverzichtelijk (en afzichtelijk) apparaat. Het geluid viel me enorm tegen, maar na al de hype omtrend Kurzweil, beste dit beste dat, kon dat misschien ook niet anders. Presets vond ik zeker niet spectaculair, sterker nog, van een motif was ik veel meer onder de indruk toen ik daar voor het eerst achter ging zitten. Qua sampling is het grappig, maar 128mb als maximaal sampling geheugen is tegenwoordig een joke. Luister 1 keer naar een gigabit pianosample en je begrijpt wat ik bedoel, daar kan geen synth tegenop. En JAAAAAAAAAAA ik begrijp dat die synthengine helemaal je van het voor alle synthkoekebakkers is, maar het gaat mij om de sound, en ik hoor gewoon geen spectaculaire dingen. En daar gaat het blijkbaar wel bij kurzweil om, want wat ze zoiezo missen zijn "leuke" features als arpegios, karma of ES functies.
Probleem in dit is dat iedereen zijn eigen smaak mbt. synth en sounds zal hebben, alleen waar ik kurzweil op affik is de prijs, ze prijzen zich gewoon compleet buiten de markt, en ze missen net die talloze functionaliteiten of qualiteit extra om hun prijzen te kunnen verantwoorden. Als de prijs hetzelfde zou zijn als de motif es of phantom x, dan zou je een eerlijke keuze kunnen maken.
Ps:
Alleen maar een synth kopen omdat niet veel mensen hem hebben is flauwekul, dat zegt meestal ook iets over de synth.