K2600 vs k2661

Origineel geplaatst door conso
Ik dacht al: waar blijft -ie !

Iemand moet het durven zeggen.

Je had het ook zelf op kunnen schrijven,
ISPdeRuiter

P.S. De grote excuusthread............

Ik heb een k2661 onder handen gehad en hoewel er mooie klanken uit te toveren zijn
valt'ie me toch tegen.
Sponzig klavier daargelaten, vind ik vooral dat het geluid veel te veel in het midden en hoog zit
Weinig kloten hoor. De standaard presets klinken o.h.a. gewoon slecht !
De marimba's zijn wat mij betreft totaal onbruikbaar: Een casio van 100 euro doet dat beter.
Trompetjes ????...Onvoorstelbaar K.T. Mankeren ze daar bij kurzweil iets aan hun oren ? ?
Of was het exemplaar waar ik op speelde niet ok ?
Heb inmiddels wel meer mensen gesproken die er precies zo over denken,
Het lijkt me een fijn apparaat voor technuzikanten die er flink wat tijd in willen steken,
ik heb hem echter laten staan en ga 'maar' voor een MTF-ES want daar kreeg ik wel
een kick van. (heb je ook nog eens een prima klavier !)

Origineel geplaatst door simon

De marimba's zijn wat mij betreft totaal onbruikbaar: Een casio van 100 euro doet dat beter.
Trompetjes ????...Onvoorstelbaar K.T. Mankeren ze daar bij kurzweil iets aan hun oren ? ?

Hmmm... Misschien zijn de standaard rom samples voor de trompetten en marimba's niet super, ik heb laatst de standaard klarinet patch van de k2000 gehoord en die was ook in 1 woord slecht te noemen. De samples op het orchestral romblock (die er standaard bijzit op de K2661) zijn echter super, zeker de beste die ik tot nu toe gehoord heb.
Wat overigens niets afdoet aan je keuze voor de Motif, wat volgens mij een ideaal podium beest is (of misschien heb ik me iets te veel laten leiden door die 'waanzinnige' Namm-video van Bert Smorenburg op sonicstate).

Suum quique!

Suum quique!

Als je maar gelukkig bent.

ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Niet alleen heeft de K2500/2600/2661 een arpeggiator maar ook een song start
functie die al dan niet gewenst het toetsenbord volgt. Je kunt dus een eigen patroon
in de sequencertracks opnemen en dat laten starten door bv. de keys van de basspatch.
Als je dat combineert met de arpeggiator (die erg uitgebreid is) dan kom je tot uiterst
geavanceerde resultaten. Ook kun je de sequencertracks alleen met controllerdata vullen
en aan een zone (zonder instrument) in de setup toewijzen; laat je deze dan via een v.d.
switches aktiveren dan kun je een setup maken waarbij de 7 overige programma's ineens
door dit contollercircus kunnen worden beïnvloed.
Conclusie: de Kurzweil kan alles....je moet het echter zelf construeren en dat vergt aandacht,
concentratie, intelligentie, doorzettingsvermogen & regelmatige bijbelstudie (alle vier de manuals
alsmede alle internet tutorialiën).
Enkele goede voorbeelden van het bovenstaande zijn te vinden in de setups voor de K2600
(en de K2600->K2500 versie voor de K2500 met/zonder KDFX); vele van deze kwamen m.i. onterecht
niet in de Best of VAST setups terecht, terwijl het hier m.i. een van de meest onmiddelijke gratificatie
mogelijkheden betreft, die de jeugd zo deerlijk moet ontberen bij het boodschappen doen.

Met synthlijke groet,
ISPdeRuiter

Denk toch dat de kurzweil ondanks de mooiste klanken,meer is gemaakt voor iemand die gewoon band in a box deuntjes wil spelen en niet geschikt is voor meer het soort van elektronische,ambient genre

Origineel geplaatst door sinew1958
Denk toch dat de kurzweil ondanks de mooiste klanken,meer is gemaakt voor iemand die gewoon band in a box deuntjes wil spelen en niet geschikt is voor meer het soort van elektronische,ambient genre

laten we deze bombarderen tot "de domste tekst van de maand"

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine

Negen punten van de jury in Amsterdam.:biertje:

Als je 't nou over een (K)ME hebt waar je vrijwel niks aan kunt editen, okee. Maar toch niet een K2x00!

Ambient! Reverbs! Soundscapes die evolueren! Minimalistische percussie! En dat zou 'niet geschikt' zijn met een apparaat dat de meeste modulaire synthesizers en vrijwel alle gewone VA's jaloers maakt qua synthesis, een effectensectie bevat met meer delays en reverbs dan een dikke Lexicon?

Dat de demo's niet ambient elektronisch laten horen is natuurlijk een dikke tweede. Kurzisten, des te meer reden om een track van die aard te laten horen aan de ongelovigen :).

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine

Inderdaad geef toe,dit is zowat het domste dat ik ooit geschreven heb,waar was ik met m'n gedachte toen ik dit schreef?In een muziekwinkel spelend op een casio?:-)
En nu de casio-fans:-)

Origineel geplaatst door simon
Ik heb een k2661 onder handen gehad en hoewel er mooie klanken uit te toveren zijn
valt'ie me toch tegen.
Sponzig klavier daargelaten, vind ik vooral dat het geluid veel te veel in het midden en hoog zit
Weinig kloten hoor. De standaard presets klinken o.h.a. gewoon slecht !
Heb inmiddels wel meer mensen gesproken die er precies zo over denken,
Het lijkt me een fijn apparaat voor technuzikanten die er flink wat tijd in willen steken,
ik heb hem echter laten staan en ga 'maar' voor een MTF-ES want daar kreeg ik wel
een kick van. (heb je ook nog eens een prima klavier !)

Vandaag ben ik zelf weer eens wat bakbeesten onder handen gaan nemen.

Bij Keymusic staat o.a. een Kurzweil K2600X. Die moest ik natuurlijk eens uitproberen. Het is de eerste keer dat ik een Kurzweil met gewogen klavier onder handen had...en de laatste keer. Wat een rotklavier is me dat zeg. Dat valt serieus tegen moet ik zeggen. Zo'n klassebak, zo'n prijskaartje en dan zo'n flutklavier. Sjonge, ik begrijp echt niet hoe Kurzweil adepten dit klavier als 'grandioos' beschouwen. Het speelt veel te licht en voelt ook inderdaad aan alsof je een citroen uitperst.

Uiteraard weet ik wel dat het aanvoelen van een klavier altijd een persoonlijke aangelegenheid is, maar ik zou 'm zeker niet kopen vooraleer het klavier te bespelen (of je koopt de niet-gewogen versie natuurlijk).

Ik heb zeker 3maal naar het opschrift van de synth gekeken om te zien of ik me niet vergiste maar het was wel degelijk een K2600X. Misschien is dit demo-exemplaar zoveel bespeeld dat het klavier 'ontregeld' is (zou dat kunnen?).

Ter vergelijking: Ik heb ook even op een Fantom X-88 en Triton LE88 gespeeld en daarop is het klavier stukken beter. De Motif ES8 die ken ik natuurlijk al 8) no comment dus.

Ik durf zelfs te stellen dat m'n Roland A-37 beter speelde dan de K2600X 8D

Misschien vergis ik me als ik stel dat het K2600X klavier eerder voor orgelbespelers is? De Nord Electro2 vindt ik zelf ook niet echt prettig spelen maar deze richt zich toch naar Rhodes en Hammond spelers en die zijn gewend aan dit soort klavieren.

Gewoon even mijn mening over het klavier van de K2600X. De soundengine heb ik niet echt bekeken dus hoor je mij alvast niets slechts hierover vertellen.

Hover

Back