ISPdeRuiter
Woestijnomroeper
Origineel geplaatst door conso
Ik dacht al: waar blijft -ie !
Iemand moet het durven zeggen.
Je had het ook zelf op kunnen schrijven,
ISPdeRuiter
P.S. De grote excuusthread............
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door conso
Ik dacht al: waar blijft -ie !
Origineel geplaatst door simon
De marimba's zijn wat mij betreft totaal onbruikbaar: Een casio van 100 euro doet dat beter.
Trompetjes ????...Onvoorstelbaar K.T. Mankeren ze daar bij kurzweil iets aan hun oren ? ?
Of was het exemplaar waar ik op speelde niet ok ?
Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Niet alleen heeft de K2500/2600/2661 een arpeggiator maar ook een song start
functie die al dan niet gewenst het toetsenbord volgt. Je kunt dus een eigen patroon
in de sequencertracks opnemen en dat laten starten door bv. de keys van de basspatch.
Als je dat combineert met de arpeggiator (die erg uitgebreid is) dan kom je tot uiterst
geavanceerde resultaten. Ook kun je de sequencertracks alleen met controllerdata vullen
en aan een zone (zonder instrument) in de setup toewijzen; laat je deze dan via een v.d.
switches aktiveren dan kun je een setup maken waarbij de 7 overige programma's ineens
door dit contollercircus kunnen worden beïnvloed.
Conclusie: de Kurzweil kan alles....je moet het echter zelf construeren en dat vergt aandacht,
concentratie, intelligentie, doorzettingsvermogen & regelmatige bijbelstudie (alle vier de manuals
alsmede alle internet tutorialiën).
Enkele goede voorbeelden van het bovenstaande zijn te vinden in de setups voor de K2600
(en de K2600->K2500 versie voor de K2500 met/zonder KDFX); vele van deze kwamen m.i. onterecht
niet in de Best of VAST setups terecht, terwijl het hier m.i. een van de meest onmiddelijke gratificatie
mogelijkheden betreft, die de jeugd zo deerlijk moet ontberen bij het boodschappen doen.
Met synthlijke groet,
ISPdeRuiter
Origineel geplaatst door sinew1958
Denk toch dat de kurzweil ondanks de mooiste klanken,meer is gemaakt voor iemand die gewoon band in a box deuntjes wil spelen en niet geschikt is voor meer het soort van elektronische,ambient genre
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
laten we deze bombarderen tot "de domste tekst van de maand"

Origineel geplaatst door sinew1958
Denk toch dat de kurzweil ondanks de mooiste klanken,meer is gemaakt voor iemand die gewoon band in a box deuntjes wil spelen en niet geschikt is voor meer het soort van elektronische,ambient genre
.Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
laten we deze bombarderen tot "de domste tekst van de maand"
Origineel geplaatst door simon
Ik heb een k2661 onder handen gehad en hoewel er mooie klanken uit te toveren zijn
valt'ie me toch tegen.
Sponzig klavier daargelaten, vind ik vooral dat het geluid veel te veel in het midden en hoog zit
Weinig kloten hoor. De standaard presets klinken o.h.a. gewoon slecht !
De marimba's zijn wat mij betreft totaal onbruikbaar: Een casio van 100 euro doet dat beter.
Trompetjes ????...Onvoorstelbaar K.T. Mankeren ze daar bij kurzweil iets aan hun oren ? ?
Of was het exemplaar waar ik op speelde niet ok ?
Heb inmiddels wel meer mensen gesproken die er precies zo over denken,
Het lijkt me een fijn apparaat voor technuzikanten die er flink wat tijd in willen steken,
ik heb hem echter laten staan en ga 'maar' voor een MTF-ES want daar kreeg ik wel
een kick van. (heb je ook nog eens een prima klavier !)
no comment dus.