Wat Is Dit?!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

BOPH3

www.hadrie.nl
Ok help,

ik kom net boven kijk bij mijn pc, was hij uitgelogd en druk ik op inloggen, krijg ik een fout melding dat mijn profiel niet meer bereikbaar is, maar als ik op C:\Documents and Settings\BOP\ kijk staat alles er nog...hoe zet ik dit terug dat ik weer gewoon daarop inlog?

ik heb geen systeem herstem merk ik ook net :(

Allereerst: Is het toevallig een jaar geleden dat je windows erop hebt geïnstalleerd??

Dat probleem had ik dus ook 2 weken geleden.. Dit komt doordat je een wachtwoord had ingesteld, maar steeds automatisch liet inloggen.. Je wachtwoord verloopt na een jaar tijd (bij mij in ieder geval).. Je kunt hem echter ook zo instellen dat deze nooit verloopt..
M'n broer raadt 'format C:' aan, maar ik denk dat het ook anders kan.. :D
Krijg je niet toevallig ook de optie om een nieuw profiel aan te maken?? Dan zou ik dat doen.. Via verkenner kan je dan alle dingen van je bureaublad en mijn documenten en je favorieten opzoeken en een plaats geven in je nieuwe profiel.. Je oude profiel kan je dan verwijderen.. (Als je zeker weet dat je nix bent vergeten te kopiëren.. :))

Ik heb het toen bij mij zo opgelost:
Alle belangrijke dingen geback-upt (¿) op een andere schijf en ik heb de c: partitie geformatteerd.. Als windows er bij mij namelijk een jaar op staat is deze ook wel zo gaar gedraaid dat het wel nodig is hem een keer opnieuw te installeren.. :)

Hoop dat je er iets aan hebt.. :)

Groeten, Ivo..

Ps.: Nog ff voor de duidelijkheid.. Ik denk dat het aan dat paswoord ligt omdat m'n virusscanner hetzelfde probleem gaf na ongeveer een jaar tijd..

je profiel word opgeslagen in ntuser.dat. een bestand dat te vinden is onder

C:\Documents and Settings\"username"

ik heb dit probleem ook wel eens gehad en ik doe dan maar het volgende, uitgelegd in stappen...

1. sla alles van je buroblad en mijn documenten op naar bijv c:\backup
2. ga naar configuratiescherm en dan "gebruikersaccounts".
3. maar een account aan met computer beheer rechten.
4. log uit met je bestaande account en log in met de nieuwe.
5. verwijder nu via "gebruikersaccounts" uit configuratiescherm je eigen username, die niet meer functioneerd.
6. maar hierna wederom je username aan, waar je eerst problemen mee had.
7. log uit en log in met je username die nu weer goed is.
8. zet alles weer terug vanuit c:\backup.
9. verwijder het account wat je ff tijdelijk aangemaakt had.

klaar. sommige instellingen ben je wel kwijt, maar boeit weinig. instellingen zoals cookies etc, etc..
hoe dit kan? beats me.. bovengenoemde lost het wel op.

suc6

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back